Wegafzetting: Pionnen, Kegels en Flares

Auteur Topic: Wegafzetting: Pionnen, Kegels en Flares  (gelezen 86511 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #50 Gepost op: 28 september 2011, 06:59:35
Ik heb ze nog niet hoeven gebruiken.
Qua kwaliteit en flitspatronen ben ik wel tevreden, keuze genoeg.
Ik heb ze 2 x overdag op het werk getest qua zichtbaarheid, 1x op de hoedenplank/1x op het dak.
Je ziet dan wel iets flitsen, maar ideaal vind ik het niet.
Daarnaast heb ik ze ook 2x in de avond/nacht op het werk getest, ook 1x hoedenplank/1x op het dak en dan zie je ze wel en zijn ze wel ideaal.
Ik heb ze ook echt voor als ik helemaal geen verlichting meer heb en dan ben ik wel blij dat ik zichtbaarder ben in de avond/nachturen mocht het zover komen.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #51 Gepost op: 7 november 2011, 18:47:39
Praktijkvoorbeeld van powerflares overdag ( vanaf 5:32)
MUG, 2 Ambulances, Politie Combi's en Ongemarkeerd Voertuig ter plaatse op een verkeersongeval
User: krisDM3000


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #52 Gepost op: 7 november 2011, 20:50:38
Praktijkvoorbeeld van powerflares overdag ( vanaf 5:32)
MUG, 2 Ambulances, Politie Combi's en Ongemarkeerd Voertuig ter plaatse op een verkeersongeval
User: krisDM3000

In dit voorbeeld zie ik het nut er nou niet echt van in. Je ziet het nauwelijks omdat ze zo laag liggen.
Even een paar pionnetjes valt veel beter op.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #53 Gepost op: 7 november 2011, 23:59:38
In dit voorbeeld zie ik het nut er nou niet echt van in. Je ziet het nauwelijks omdat ze zo laag liggen.
Even een paar pionnetjes valt veel beter op.

Dit type flares is ook eigenlijk ontwikkeld om boven op een "verkeerskegel" te worden gemonteerd waardoor ze beter opvallen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Nachtbroeder1978

  • verpleegkundige, evenementen verkeersregelaar, niet gecertificeerde hoogtewerker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 164
Reactie #54 Gepost op: 16 november 2011, 06:20:58
Heb ook zo'n ding in de auto liggen voor net die ene keer dat je inderdaad met een helemaal dooie accu op een rot plek staat. Natuurlijk ook prima te gebruiken in andere situaties, zeker in combinatie met de ook aanwezigegevarendriehoek,  maglite met verkeerskegel, reflectiejack en indien gewenst verkeersregelaarshesje.

GreetZ,
Nachtbroeder1978
ook al heb je ergens geen verstand van, kan je er toch een mening over hebben.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #55 Gepost op: 16 november 2011, 15:37:52
Dit type flares is ook eigenlijk ontwikkeld om boven op een "verkeerskegel" te worden gemonteerd waardoor ze beter opvallen.
De flares in het filmpje zijn de "echte" roadflares, dus niet direct bedoeld om op een kegel te monteren. Specifiek voor dit type moet een accessoire worden meegeleverd waarmee ze wel op een kegel te plaatsen zijn. Er zijn wel flares die zonder extra handelingen aan een verkeerskegel te hangen zijn.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #56 Gepost op: 9 april 2012, 15:18:47
Is er toevallig iemand die al ervaring heeft met de Eflare EF300 die volgens mij redelijk nieuw is in het rijtje Eflare's ?
Hij is o.a. te koop bij Pol en Autoveiligheidwinkel en wordt speciaal aangegeven voor particulier gebruik. Lijkt mij dat je hem ook professioneel kan gebruiken maar hij is wel een stuk goedkoper vergeleken met de 500 serie die er is van Eflare.

In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #57 Gepost op: 9 april 2012, 16:54:33
Is er toevallig iemand die al ervaring heeft met de Eflare EF300 die volgens mij redelijk nieuw is in het rijtje Eflare's ?
Hij is o.a. te koop bij Pol en Autoveiligheidwinkel en wordt speciaal aangegeven voor particulier gebruik. Lijkt mij dat je hem ook professioneel kan gebruiken maar hij is wel een stuk goedkoper vergeleken met de 500 serie die er is van Eflare.



Dit is eigenlijk een doorborduring van het oranjelampje boven op de pechlamp. Zelf vind ik hem zichtbaarder als de hockeypuck die men op de grond legt. Maar ook deze werken beter naar mate dat je er meer gebruikt.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #58 Gepost op: 12 april 2012, 02:21:40
Het voordeel van de Elare is dat je hem aan de kegels kan hangen of je moet die zwarte voetjes erbij bestellen zodat je ze op de grond kan neerzetten.

Het voordeel met Roadflares ( set van 6 stuks in koffer ) is denk ik dat je een grotere afzetting kan maken als je 5 kegels
bij je hebt in je auto. Dan kan je namelijk Kegel - Roadflare - Kegel - Roadflare enzovoort doen natuurlijk.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #59 Gepost op: 12 april 2012, 07:18:10
Het voordeel van de Elare is dat je hem aan de kegels kan hangen of je moet die zwarte voetjes erbij bestellen zodat je ze op de grond kan neerzetten.

Het voordeel met Roadflares ( set van 6 stuks in koffer ) is denk ik dat je een grotere afzetting kan maken als je 5 kegels
bij je hebt in je auto. Dan kan je namelijk Kegel - Roadflare - Kegel - Roadflare enzovoort doen natuurlijk.

de RF's zijn over het algemeen boven op de normale kegels te drukken. Eigenlijk is het gebruik van verschillende afzetmiddellen afgeraden, dit omdat er tussen de hogere afzetmiddellen een grotere ruimte komt waardoor het lijkt alsof je een inrit creeërt.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.