Wegafzetting: Pionnen, Kegels en Flares

Auteur Topic: Wegafzetting: Pionnen, Kegels en Flares  (gelezen 86904 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #60 Gepost op: 25 april 2012, 07:57:54
Ik heb twee setjes in de auto die bij de firma Feijth vandaan komen, bevallen mij goed kosten per vier 300 euri. Wat mij opvalt is dat het verkeer bij rood vaart minderd en terwijl bij amber er bijna niet word afgeremd.

Maar dit hoor ik ook van mensen bij de brandweer en politie hier in Flevoland, dat rood het beste remmende effecht heeft.

Mijn ervaring is ook dat rood beter werkt! Amber valt overdag bijvoorbeeld echt helemaal niet op, rood al wat beter.
En bij amber knipper rijd alles vrolijk door en bij rood schrikt iedereen al omdat ze denken dat het een alcoholcontrole is en verminderen dan stiekem automatisch vaart >:D


Oscar

  • Boa Domein I en II
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #61 Gepost op: 25 april 2012, 14:00:55
Tegenwoordig heb ik alleen nog maar oranje knipper/zwaailicht in de auto.
De snelheid van het verkeer gaat er amper uit.
Vroeger mochten wij ook blauw bij ons hebben.
Blauw aan, snelheid drastisch omlaag. Echter heeft de overheid in zijn wijsheid besloten dat zelfs de politie ter plaatse bij een aanrijding over moet schakelen op oranje.
Het verkeer komt dan veel te snel op de afzetting aan.
Mijn ervaring is, dat combinatie van blauw en oranje (die door veel collega's nog steeds gebruikt wordt) het beste werkt.

Oscar.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #62 Gepost op: 25 april 2012, 14:29:15
Tegenwoordig heb ik alleen nog maar oranje knipper/zwaailicht in de auto.
De snelheid van het verkeer gaat er amper uit.
Vroeger mochten wij ook blauw bij ons hebben.
Blauw aan, snelheid drastisch omlaag. Echter heeft de overheid in zijn wijsheid besloten dat zelfs de politie ter plaatse bij een aanrijding over moet schakelen op oranje.
Het verkeer komt dan veel te snel op de afzetting aan.
Mijn ervaring is, dat combinatie van blauw en oranje (die door veel collega's nog steeds gebruikt wordt) het beste werkt.

Oscar.
En wat heeft dat te maken met de wegafzettingen, pionnen, kegels en flares?
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #63 Gepost op: 25 april 2012, 14:38:41
De snelheid van het verkeer gaat er amper uit.
(...)
Het verkeer komt dan veel te snel op de afzetting aan.
En wat heeft dat te maken met de wegafzettingen, pionnen, kegels en flares?
Het gaat hier over wegafzettingen en hoe deze dus beter opvallen en dat het publiek dat er op afrijdt een voertuig als afzetting dus eerder rustig zullen benaderen als het een blauw zwaailicht voert dan bij een amber zwaailicht.


Oscar

  • Boa Domein I en II
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #64 Gepost op: 26 april 2012, 23:12:19
Inderdaad, je haalt me de woorden uit de mond, de meeste wegafzettingen worden inderdaad met behulp van een auto met zwaai- of flitslicht gedaan, zonodig aangevuld met pionnen, kegels, flares, enz.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #65 Gepost op: 27 april 2012, 20:32:23
Wel oscar, of je nou blauw/amber/groen of rood licht gebruikt, de snelheid gaat er pas uit als men in de gaten heeft dat of men gecontroleerd wordt of dat men wel moet afremmen.

Of ik nou op de weg sta met een bus of met mijn TMA bijde keren zie je hetzelfde. Verkeer blijft hard rijden tot het niet anders kan.

Ook de Andreasstrips helpen gewoon bij de meeste mensen niet, zeker niet als er file staat want dan wil men helemaal zo dicht mogelijk achter de TMA of welk voertuig dan ook invoegen.

Enige dat wel werkt is wat ik in Mexico zag twee jaar geleden, daar zijn de afzetmensen opsporingsambtenaren. Daar worden bij overschrijdingen van +15km ook gewoon de voertuigen gevorderd tot de boete is vastgesteld en betaald. Deze opsporingsambtenaren mogen zelf niet het boetebedrag innen of noteren dus duurt het altijd 24h minimaal. Gevolg is dus ook dat op de grote wegen in Mexico 95% zich aan de snelheid houdt bij afzettingen. Voor zover ik het weet zijn er ook een paar staten in de vereningde staten die dit beleid voeren, maar dat heb ik van horen zeggen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #66 Gepost op: 27 april 2012, 21:10:14
Ik sta toch vrij regelmatig bij ongevallen op snelwegen en ik merk toch echt wel een verschil als blauw uit gaat en amber aan.

Als er voldoende kruizen staan dan doe ik vaak bij het buffervoertuig blauw uit en amber aan om het kijkersverkeer aan de andere kant te verminderen. Ik merk wel dat er eigenlijk bijna direct harder gereden wordt. Bij blauw gaat de snelheid er veel meer uit terwijl men bij amber toch aardig de versmalling binnen komt vliegen. Hetzelfde geldt voor het negeren van de rode kruizen.

Jammer, want wij hebben de keuze nog maar de vaklui die altijd op de snelweg staan niet.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #67 Gepost op: 27 april 2012, 21:57:05

Jammer, want wij hebben de keuze nog maar de vaklui die altijd op de snelweg staan niet.
Hiermee sla je mijnsinziens de spijker op de kop, het probleem zou er niet aan moeten liggen of het oranje of blauw is, verlichting betekent afremmen, echter zit hier het probleem beide in de weggebruikers (het niet herkennen van een gevaarlijke situatie/het niet afremmen) maar ook bij de gebruikers van amber (te pas en te onpas amber verlichting voeren). Ik denk zelfs dat met het tweede moet worden begonnen voordat je het eerste kan veranderen.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #68 Gepost op: 27 april 2012, 23:32:28
Hiermee sla je mijnsinziens de spijker op de kop, het probleem zou er niet aan moeten liggen of het oranje of blauw is, verlichting betekent afremmen, echter zit hier het probleem beide in de weggebruikers (het niet herkennen van een gevaarlijke situatie/het niet afremmen) maar ook bij de gebruikers van amber (te pas en te onpas amber verlichting voeren). Ik denk zelfs dat met het tweede moet worden begonnen voordat je het eerste kan veranderen.

Hoezeer ik je mening ook deel, vind ik al dat je een brug te ver gaat. De weggebruiker zou niet eens moeten nadenken over welke kleur of afzetting. Men hoort niet eens te denken dat men een keuze heeft is mijn idee, maar niet alleen bij weg werken maar ook uberhaupt in het verkeer.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #69 Gepost op: 27 april 2012, 23:47:38
Hoezeer ik je mening ook deel, vind ik al dat je een brug te ver gaat. De weggebruiker zou niet eens moeten nadenken over welke kleur of afzetting. Men hoort niet eens te denken dat men een keuze heeft is mijn idee, maar niet alleen bij weg werken maar ook uberhaupt in het verkeer.

Daar ben ik ook wel weer mee eens, daarentegen betekent dit ook dat er een algemene verandering nodig is met de manier waarop we met situaties omgaan. In Bolivia heb ik mogen ervaren dat er amper verkeerssituaties worden aangegevn, maar mensen daarom juist anticiperen op hun eigen beoordelingsvermogen. De beste methode zal waarschijnlijk ergens tussen in liggen, maar de verantwoordelijkheid terug brengen is toch wel erg belangrijk denk ik.
Hobby Bobby eenheid Den Haag