Signalering op privé voertuigen

Auteur Topic: Signalering op privé voertuigen  (gelezen 256761 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Gepost op: 18 maart 2011, 19:46:14
In navolging van deze topic even een poll gemaakt.
Ik ben benieuwd hoeveel leden signalering hebben op hun voertuigen.

Ik heb alleen een magneet LED zwaailicht voor als het eens nodig kan zijn.




Vinn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #1 Gepost op: 18 maart 2011, 19:50:19
Ik heb het zelf niet maar het lijkt me wel mooi 2 oranje ledjes in mn grill dit omdat ook mn auto geel is >:D

Maar dan zou ik het gewoon puur gebruiken als nood signalering en niet anders.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 18 maart 2011, 19:52:22
Waarom juist in de grill, want het gevaar komt denk ik vaak van achteren.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #3 Gepost op: 18 maart 2011, 19:56:09
Ik heb het zelf niet maar het lijkt me wel mooi 2 oranje ledjes in mn grill dit omdat ook mn auto geel is >:D

Maar dan zou ik het gewoon puur gebruiken als nood signalering en niet anders.

Afwijkende verlichting kan buiten een bekeuring ook beteken dat je kentekenbewijs deel 1a(deel I) wordt ingenomen door de politie. Dat betekend dat je niet meer met de auto mag rijden tot dat het voertuig is herkeurd door de politie(bij de keuring moet natuurlijk de verlichting zijn verwijderd).  Ga je wel rijden word je auto inbeslag genomen en kan kje maanden wachten tot de officier van justitie een beslissing heeft genomen. Is maar wat je er voor over hebt........


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #4 Gepost op: 18 maart 2011, 19:56:27
Ik ben (mede voor mijn werk) van plan 2 oranje flitsers achter te plaatsen, eventueel 2 in de grill en 1 lamp voor op het dak.

Bestelling wordt binnenkort geplaatst :) tenzij het me sterk wordt afgeraden door 1 of meerdere dienders..
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Vinn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #5 Gepost op: 18 maart 2011, 20:00:50
Afwijkende verlichting kan buiten een bekeuring ook beteken dat je kentekenbewijs deel 1a(deel I) wordt ingenomen door de politie. Dat betekend dat je niet meer met de auto mag rijden tot dat het voertuig is herkeurd door de politie(bij de keuring moet natuurlijk de verlichting zijn verwijderd).  Ga je wel rijden word je auto inbeslag genomen en kan kje maanden wachten tot de officier van justitie een beslissing heeft genomen. Is maar wat je er voor over hebt........

Ja ik weet het daarom doe ik het ook niet, maar ik zou het wel willen (mits het natuurlijk legaal is) wat het nu dus niet is in mijn geval en daarom doe ik het ook niet.

@sylvester1986.  Ja klopt heb je gelijk in mooie zou dan ook zijn rechts en links boven mn achter raam erbij  :P


MORCIK

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 354
Reactie #6 Gepost op: 18 maart 2011, 20:20:47
Mijn standaard knipperlichten volstaan tot nu toe prima. Dus geen reden om de auto met extra lampjes op te tuigen.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #7 Gepost op: 18 maart 2011, 20:26:43
Mijn kangoo is voorzien van een led windowflasher aan de voorzijde en w led flashers aan de achterzijde, tevens een Hella kleefmagneet voor op het dak.
Nee het mag niet, ja hij is onlangs gewoon door de keuring gekomen.

Ik gebruik het alleen in noodsituaties, aanrijdingen eventueel slepen van een auto.

Al meer malen politie erbij gehad, die me bedanken voor mijn inzet/moeite en met een handruk mijn weg vervolgd  O0
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #8 Gepost op: 18 maart 2011, 21:51:18
Ik heb het ook gelukkig niet op mijn motor. Als ik iemand wil aanspreken op zijn gedrag ga ik er wel naast rijden op de cruise-control en laat ik mijn legbew zien. Of ik wacht tot degene stilstaan voor een rood verkeerslicht.


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #9 Gepost op: 18 maart 2011, 23:45:16
spectir8 dash flitser amber, en hella kleefpit amber.

Zie voor foto's van de spectir in actie ook het wegafzettingstopic.
Freude am Fahren