Signalering op privé voertuigen

Auteur Topic: Signalering op privé voertuigen  (gelezen 259516 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #830 Gepost op: 5 september 2014, 17:14:17
In plaats van zoveel geld investeren in chinees speelgoedmateriaal, had je beter één goede set kunnen kopen.
Maar goed, dat is mijn eigen mening, iedereen moet vooral zelf weten wat ze op hun auto schroeven.

Als verkeersregelaar zou je eigenlijk moeten weten dat je verlichting dient te voldoen aan de ECE R65.... ::)


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #831 Gepost op: 7 september 2014, 20:02:46
Citaat van: LemmensSpecialVehicles link=msg=1293655 date=1409930057
Als verkeersregelaar zou je eigenlijk moeten weten dat je verlichting dient te voldoen aan de ECE R65.... ::)
Waarom zou je dat als vkr moeten weten? Als ik hier niet op het forum zou zitten had ik het ook niet geweten.
Het heeft nl. niets met het vak vkr te maken
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #832 Gepost op: 7 september 2014, 21:12:24
Het heeft met de huidige wetgeving op het gebied van OGS te maken, en als een verkeersregelaar zich van OGS wil bedienen moet hij/zij dus kennis hebben van deze wetgeving. Er zijn helaas een heleboel verkeersregelaars die lukraak maar wat signalering aanschaffen zonder te letten op kwaliteit en regelgeving. Dat draagt dus niet bij aan de eigen veiligheid en aan die van de omgeving.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #833 Gepost op: 7 september 2014, 21:12:50
Niet vervelend bedoeld maar neem toch aan dan een vkr
op de hoogte is van de CROW....

Verder het gebruik van zwaailicht bij in en uitrijden van werkvakken. Het gebruik van signalering
bij het plaatsen en verwijderen van tijdelijke verkeersmaatregelen.

En daarbij dus ook kennis van de regelgeving van het werkvoertuig...oftewel gekeurde verlichting (alternerend) en gekeurde zwaailichten...

Het heeft er dus alles mee te maken...


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,330
Reactie #834 Gepost op: 7 september 2014, 21:45:37
Reacties 832 en 833: O0 O0 O0


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #835 Gepost op: 7 september 2014, 22:40:18
Laat ik het positief houden door te zeggen dat maximaal 5% van de VKR's ooit het woord CROW heeft gehoord en/of weet wat het is en/of inhoud enz enz enz.

Het bovenstaande gaat met een grote mate van aanzekerheid grenzende waarschijnlijkheid ook op voor de overige punten die LSV genoemd heeft.
Men leert alleen theorie over wat zaken van het verkeer zoals reactietijd en stopafstand en dergelijke zaken en doet daar examen in en dan praktijkopleiding en praktijkexamen maar men leert totaal niks over door LSV genoemde zaken.

Tel daar bij op dat veel VKR's niet geschikt zijn voor het vak en zich niet verdiepen in aanverwante zaken en je kan ongeveer een volledige profielschets maken over wat men wel maar nog meer wat men niet weet en/of ooit over heeft nagedacht.

Maar ik ben het helemaal met de reaceties eens van Lt.Col.Me en LSV.

En De Mazzel ik heb niet voor niets in mijn onderschrift al heel lang staan.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #836 Gepost op: 9 september 2014, 13:32:27
Even een ander iets maar wat wel hoort bij dit onderwerp:

Man met zwaailicht op dak bekeurd

Geplaatst op 09 september 2014 om 11:49 uur | Laatst bijgewerkt om 11:49 uur
Politie logoARNHEM - Een 57-jarige man uit Arnhem is maandagmiddag op het Onderlangs in Arnhem bekeurd omdat hij zonder rijbewijs reed en een blauwe zwaailamp op het dak van zijn auto had gemonteerd. Ook reed hij door rood.

Zijn rijbewijs bleek eerder te zijn ingevorderd vanwege een snelheidsovertreding. De man heeft een waarschuwing gekregen dat zijn auto de volgende keer in beslag wordt genomen als hij door blijft rijden.


bron: http://gelrenieuws.nl/2014/09/man-met-zwaailicht-op-dak-bekeurd.html
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #837 Gepost op: 9 september 2014, 14:12:48
Dit is gewoon een kleuterschool voorbeeld van: "hoe dom kun je zijn" en daarbij direct de kanttekening dat dit soort vogels dus zorg dragen voor steeds strengere handhaving op signalering.

vind dat de meneer nog netjes weg komt met deze waslijst
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #838 Gepost op: 9 september 2014, 14:15:32
Citaat van: LemmensSpecialVehicles link=msg=1294068 date=1410117170
Niet vervelend bedoeld maar neem toch aan dan een vkr
op de hoogte is van de CROW....

Verder het gebruik van zwaailicht bij in en uitrijden van werkvakken. Het gebruik van signalering
bij het plaatsen en verwijderen van tijdelijke verkeersmaatregelen.

En daarbij dus ook kennis van de regelgeving van het werkvoertuig...oftewel gekeurde verlichting (alternerend) en gekeurde zwaailichten...

Het heeft er dus alles mee te maken...
In/uitrijden hebben veel vkrs nooit gedaan, parkeren gewoon op een daartoe bestemde plek, en op/afbouwen van vkm is een andere tak.
Ik wil ze niet de kost geven van de vkrs die niet eens weten dat er richtlijnen zijn voor afzettingen.

@enrico
Ik weet dat men geacht wordt de wet te kennen, maar ik denk dat er niemand is die um daadwerkelijk kent.
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #839 Gepost op: 9 september 2014, 14:50:04
Ik begrijp wat je bedoelt DeMazzel maar hieruit blijkt wel weer dat verkeersregelaars (op enkele uitzonderingen daargelaten) zich totaal niet er in verdiepen hoe en wat rondom het vak verkeersregelaar en waar men mee te maken kan krijgen.
Laat staan dat ze weten hoe ze in een bepaalde situatie moeten handelen die ze nooit geleerd hebben.
Men heeft naar mijn mening alleen oog voor ik werk van aanvangdienst tot eindedienst, doe mijn kunstje en vindt het wel goed zo.

Heb het zelf meegemaakt toen ik het werk deed dat men zei:"Moet ik met dat en dat dan ook rekening houden en/of weten ?".
Gevolgd door:"Ik wist helemaal niet dat daarvoor regels gelden".

Collega's waren vaak verbaasd dat ik veel dingen wist waarop ik dan iets zei in de trant van:"Ik weet graag hoe en wat zodat ik goed voorbereid ben en maatregelen kan nemen die op dat moment nodig zijn".
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen