Signalering op privé voertuigen

Auteur Topic: Signalering op privé voertuigen  (gelezen 257699 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #870 Gepost op: 3 augustus 2015, 16:13:00
Bordje heeft geen juridische betekenis, dus ja t mag
Hobby Bobby eenheid Den Haag


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #871 Gepost op: 4 augustus 2015, 08:56:25
Wettelijk gezien heeft het bord werkverkeer geen betekenis.  Juridisch:Alleen in de zin, dat een uitvoerder je uit het werkvak kan en mag sturen als je dit bordje niet op je voertuig hebt. Al heb ik het nog niet mee gemaakt.

En wat richtingaanwijzers betreft. Ik vind dat bij een aantal auto's deze slecht zichtbaar zijn, zeker als de zon er vol op staat. Dat is het nadeel van de heldere glazen die tegenwoordig gebruikt mogen worden. En dan heb ik het nog niet eens over de slimmerikken die een wit lampje achterin doen omdat ze geen oranje hebben, en deze nooit meer vervangen want hij knippert toch?  ;D :D


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #872 Gepost op: 4 augustus 2015, 11:30:44
Citaat van: batoutofhell link=msg=1365315 date=1438671385
Wettelijk gezien heeft het bord werkverkeer geen betekenis.  Juridisch:Alleen in de zin, dat een uitvoerder je uit het werkvak kan en mag sturen als je dit bordje niet op je voertuig hebt. Al heb ik het nog niet mee gemaakt.

Dit gebeurt vaker dan jij denkt, vooral op de grotere klussen waar een veiligheidsinspecteur rond loopt. Maar in eerste instantie zal hij wijzen op het gebruik van het bordje en bij herhaling op het werk dat jij uitvoert korten.
Juridisch gezien heeft het bordje ook geen betekenis, maar is het in iedergeval voor mij wel een gemak om te hebben. Vroeger werden we vaker aangesproken waarom wij stil stonden op bepaalde plaatsen, of waarom wij een weg in reden terwijl wij niet behoorden tot het bedrijf van de aannemer. En daarvan afgeleid kan je zeggen dat het bordje toch wel enige juridische achtergrond heeft want wie kent niet "Werkverkeer toegestaan" of "Uitgesloten Werkverkeer" enz. ( wanneer wordt daar nou eens 1 tekst voor gebruikt!!  ??? )

Citaat van: Thor link=msg=1365031 date=1438610147
Veel voertuigen hebben ook vast achterop het bord Werkverkeer. Is dit toegestaan terwijl men niet aan de weg etc. aan het werk is ?
Dat maakt het wel lastig om een werkvak in te rijden, onder het rijden uitspringen bordje open klappen en weer terug achter stuur met 70 km/h....  :D ff bijdehand doen hoor

Citaat van: batoutofhell link=msg=1365315 date=1438671385
En dan heb ik het nog niet eens over de slimmerikken die een wit lampje achterin doen omdat ze geen oranje hebben, en deze nooit meer vervangen want hij knippert toch?  ;D :D
Ik heb het artikel ff niet, maar was het ook niet wit of ambergeel knipperend licht aan de voorzijde?
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #873 Gepost op: 4 augustus 2015, 11:52:04
Citaat van: HIT link=msg=1365355 date=1438680644
Ik heb het artikel ff niet, maar was het ook niet wit of ambergeel knipperend licht aan de voorzijde?
Artikel 5.2.53 Regeling voertuigen
De richtingaanwijzers en waarschuwingsknipperlichten mogen naar voren niet anders dan ambergeel of wit en naar achteren niet anders dan ambergeel of rood stralen.
Bron: http://maxius.nl/regeling-voertuigen/artikel5.2.53


Surveillanceteam

  • Gast
Reactie #874 Gepost op: 24 juli 2016, 12:59:24
https://www.youtube.com/watch?v=17Q-ia1ehxk

Die bus op 00:19 lijkt blauwe flitsers te hebben op het raam.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #875 Gepost op: 24 juli 2016, 14:29:26
Citaat van: Waterland In Beeld link=msg=1438511 date=1469357964
http://www.youtube.com/watch?v=17Q-ia1ehxk

Die bus op 00:19 lijkt blauwe flitsers te hebben op het raam.

Weet jij of er ontheffing is verleend voor het (eventuele) blauwe licht.
Velen weten niet half hoever je kunt komen met ontheffingen maar neem van mij aan dat dat een heeeeeeel stuk verder is dan je zo denkt.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #876 Gepost op: 24 juli 2016, 14:31:59
Ze zijn groen....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #877 Gepost op: 24 juli 2016, 15:02:40
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1438523 date=1469363366
Weet jij of er ontheffing is verleend voor het (eventuele) blauwe licht.
Velen weten niet half hoever je kunt komen met ontheffingen maar neem van mij aan dat dat een heeeeeeel stuk verder is dan je zo denkt.

Ook al was er een ontheffing is het nog niet toegestaan. Gezien de lichtoutput kunnen ze nooit voldoen aan de ECE-R65 keuring, tevens kan een lamp achter de voorruit technisch niet voldoen aan deze verplichte keuring  ;)  
De auto ziet er nu niet zo oud uit dat hij, net zoals jouw wagen, een oldtimer zou zijn waar het om historische redenen op zou zitten  :P


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #878 Gepost op: 24 juli 2016, 17:44:44
Citaat van: cavia link=msg=1438530 date=1469365360
Ook al was er een ontheffing is het nog niet toegestaan. Gezien de lichtoutput kunnen ze nooit voldoen aan de ECE-R65 keuring, tevens kan een lamp achter de voorruit technisch niet voldoen aan deze verplichte keuring  ;)  
De auto ziet er nu niet zo oud uit dat hij, net zoals jouw wagen, een oldtimer zou zijn waar het om historische redenen op zou zitten  :P

Al denk ik dat onder het kopje evenement dat je best een eind kan komen...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #879 Gepost op: 24 juli 2016, 17:51:34
Een ontheffing van de artikelen 5.2.57a lid 1 RV en artikel 5.2.65 lid 2 RV wilt niet zeggen dat de verlichting dan moet voldoen aan de ECE-R65 eis. Die eis is gesteld in de Regeling OGS, waar alleen de genoemde diensten in die regeling aan hoeven te voldoen.