Signalering op privé voertuigen

Auteur Topic: Signalering op privé voertuigen  (gelezen 256750 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Tosa

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #900 Gepost op: 6 januari 2018, 09:31:57
Het kortstondig gebruiken van amber verlichting aan de achterzijde om gevaar af te wenden vind ik niet z'n probleem. De wettelijke argumenten om het niet te doen begrijp ik nog wel maar het argument van schrikken begrijp ik niet. Je schrikt toch ook niet van een wegwerker die langs de weg staat. Het argument schrikken wordt wel vaker gebruikt in allerlei discussies, ik vind dat echt kul! Als je niet kan omgaan met snel veranderende situaties, en hierdoor niet meer instaat bent je voertuig onder controle te houden, kan je beter niet aan het verkeer deelnemen als bestuurder.

PS. Ik heb geen extra verlichting aangebracht op mijn prive voertuigen. Wel ben ik op zoek naar een module waarmee ik via canbus mijn standaard verlichting anders kan aansturen. Hierbij denk ik aan bv aan 2 remlichten alternerend te laten knipperen ten opzichten van de achter richtingaanwijzer of of de remlichten te laten alterneren met het 3de remlicht. Uiteraard als aparte schakeling bij stilstand om gevaar af te wenden.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #901 Gepost op: 6 januari 2018, 10:48:18
PS. Ik heb geen extra verlichting aangebracht op mijn prive voertuigen. Wel ben ik op zoek naar een module waarmee ik via canbus mijn standaard verlichting anders kan aansturen. Hierbij denk ik aan bv aan 2 remlichten alternerend te laten knipperen ten opzichten van de achter richtingaanwijzer of of de remlichten te laten alterneren met het 3de remlicht. Uiteraard als aparte schakeling bij stilstand om gevaar af te wenden.
Juist dan ga je op gevaarlijk gebied begeven.
Dat levert juist meer onduidelijkheid over. Bij een amber zwaai/flitslicht is het algemeen bekend dat er gevaar zou kunnen dreigen.
wat betekend alternerende remlichten?? is het een storing of bedoeld diegene er iets mee. verwarring allom en dus nog meer gevaar dan er al wasl
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV