Ambulance vervoer Eilanden

Auteur Topic: Ambulance vervoer Eilanden  (gelezen 2630 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

tygerpower

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 543
Gepost op: 13 augustus 2016, 20:10:08
Ik heb even een vraag welke ik niet zeker weet of deze hier ooit eerder is gesteld.

Hoe gaat het in zen werk bij een ambulance vervoer vanaf de Eilanden Terschelling Ameland Schiermonnikoog?  

ik zag toevallig vanavond een melding doorkomen voor Terschelling
p2kflex
19:36:28 13-08-16GROUP-1TERSCHELLING KLAAR LIGGEN OVER 30 MINUTEN VOOR PATIENTENVERVOER
0320468KNRM West Terschelling (Reddingboot Arie Visser) (Patientvervoer)
0320499Veiligheidsregio Friesland (Monitorcode KNRM)


gaan de ambulance medewerkers mee op de KNRM boot?

en hoe zit het dan met de dekking van de rest van het eiland?




Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #1 Gepost op: 13 augustus 2016, 23:06:16
Wat ik mij nog kan herinneren uit mijn Luchtmachttijd op Vliegbasis Leeuwarden, toen de SAR nog patiëntenvervoer deed, is dat er sowieso twee ambulanceteams op een eiland zijn. De huisarts heeft tevens ook meer taken/verantwoordelijkheden dan op het vaste land. Door beide wordt erg intensief samengewerkt.
Vervoer van patiënten naar het vaste land vindt plaats door de KNRM, de ambulancebemanning vaart dan mee. Ook kan de ambulance per veerboot naar het vaste land vervoerd worden (op Texel gebeurt dit vaak) of de helikopter komt vanuit Den Helder vliegen om te halen.
In mijn tijd namen wij met de SAR als verpleegkundige de zorg van de ambulancebemanning over en bleven zij op het eiland. Bij verwachtte instabiele patiënten ging naast de verpleegkundige ook een arts mee van de Luchtmacht.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #2 Gepost op: 14 augustus 2016, 05:46:28
Citaat van: tygerpower link=msg=1442264 date=1471111808
Ik heb even een vraag welke ik niet zeker weet of deze hier ooit eerder is gesteld.

Hoe gaat het in zen werk bij een ambulance vervoer vanaf de Eilanden Terschelling Ameland Schiermonnikoog?  

ik zag toevallig vanavond een melding doorkomen voor Terschelling
p2kflex
19:36:28 13-08-16GROUP-1TERSCHELLING KLAAR LIGGEN OVER 30 MINUTEN VOOR PATIENTENVERVOER
0320468KNRM West Terschelling (Reddingboot Arie Visser) (Patientvervoer)
0320499Veiligheidsregio Friesland (Monitorcode KNRM)


gaan de ambulance medewerkers mee op de KNRM boot?

en hoe zit het dan met de dekking van de rest van het eiland?

https://m.youtube.com/watch?v=hWoEC-cnAQc


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #3 Gepost op: 19 september 2016, 20:43:50
Bij ambulancevervoer vanaf de Friese waddeneilanden met de KNRM gaat de ambulancebemanning mee op de reddingsboot.

Vanaf Vlieland en Terschelling vaart men naar Harlingen, vanaf Ameland naar Holwerd en vanaf Schiermonnikoog naar Lauwersoog. Hier staat dan een ambulance van de vaste wal klaar voor vervoer naar een ziekenhuis en de ambulancebemanning van het eiland gaan met de reddingsboot weer mee terug.

Als er meer spoed is voor het vervoer dan kan de traumahelikopter op de eilanden laagdrempelig worden ingezet.