Kan/mag ik gebruik maken van een (burger)huisarts naast mijn militare arts?

Auteur Topic: Kan/mag ik gebruik maken van een (burger)huisarts naast mijn militare arts?  (gelezen 12499 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Ik heb Univé al gesproken en die gaf aan dat ik sowieso bij een burgerarts terecht kan als ik iets heb, mocht ik niet bij mijn militaire arts terecht kunnen.
Deze burgerarts presenteert dan een rekening en deze kan ik dan declareren, maar dat declareren moet dan via de militaire arts gaan, want die moet dan ook op de hoogte zijn dat ik bij een burgerarts ben geweest.
Inschrijven bij een burgerarts heeft Univé liever niet.


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Kan je dan wel bij de arts van jouw keuze terecht? De meeste artsen zeggen op hun beurt dat je niet bent "ingeschreven" bij hun praktijk.


sylvester1986

  • Gast
Volgens Univé kan dat wel, verder kan ik sowieso gebruik maken van de dokterspost buiten kantooruren.
Hoe huisartsen erover denken, dat zal ik ze moeten vragen.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Volgens Univé kan dat wel, verder kan ik sowieso gebruik maken van de dokterspost buiten kantooruren.
Hoe huisartsen erover denken, dat zal ik ze moeten vragen.

Ik weet dat de huisarts van mijn wederhelft er niet moeilijk over deed als ik langs kwam ondanks dat ik niet stond ingeschreven bij haar.


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Ik denk dat de meeste huisartsen hier geen probleem van maken.
Als jij duidelijk aangeeft, dat je militair bent en op dat moment vrij thuis zit, zullen ze daar absoluut geen probleem van maken.
Buiten kantoor tijden, kan je inderdaad altijd voor spoed zorg naar de huisartsenpost.


stammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 952
  • Het moet, dus het kan!
Ja daarvoor ben je ook verzekerd...

Militaire arts tijdens de diensturen en de "gewone" huisarts voor spoedgevallen tijdens je verlof.

Anders hadden ze je ook geen pas hoeven te geven van SZVK (Stichting Ziektekosten Verzekering Krijgsmacht)

Dus, ja

En het zou niet uit mogen maken naar welke "gewone" huisarts je gaat.
Het is alleen voor zaken die niet kunnen wachten tot je weer op de basis/kazerne bent.
Wel moet je bij de defensie arts langs gaan als je bij de "gewone" huisarts geweest bent.
Ik neem aan dat dit verzekeringstechnisch is...

Hetzelfde geldt voor tandartsen.


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Dit geldt trouwens ook andersom.
Als burger op een kazerne, kan je in tijden van spoed ook terecht bij een militaire arts.
Wel je verzekering pasje meenemen, dan komt het ook goed.


sylvester1986

  • Gast
Andere vraag, moet ik mijn medische dossier opvragen bij de Militair GeneeskundigeDienst (MGD) als ik mij aan wil melden bij een burgerarts of doet de arts dat bij de MGD?


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Andere vraag, moet ik mijn medische dossier opvragen bij de Militair GeneeskundigeDienst (MGD) als ik mij aan wil melden bij een burgerarts of doet de arts dat bij de MGD?

Toen ik weg ging bij de KMar in 2007 heeft de medische dienst mijn dossier doorgestuurd naar mijn huidige huisarts/tandarts. Was een kwestie van de naam en adres doorgeven.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Ja, dat is natuurlijk altijd lastig. Moet je wat aan doen. ;)

Ik wist niet dat ehm relatietherapie of eventueel plastichchirurgie werd vergoed........

Enne voor veel mensen is dat geen goed advies hoor ;D
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.