Kan/mag ik gebruik maken van een (burger)huisarts naast mijn militare arts?

Auteur Topic: Kan/mag ik gebruik maken van een (burger)huisarts naast mijn militare arts?  (gelezen 12504 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
As far as I know mag je van iedere arts gebruik maken. In jouw geval moet je dan de militaire arts op de hoogte stellen.

Zelf een keer voor iets naar een huisarts vlakbij mijn werk in Amsterdam geweest (kon amper lopen na een val van de trap) terwijl ik in Hoorn woon. Daar heeft niemand een probleem van gemaakt. Wel uiteraard netjes van tevoren gebeld. Zorgverzekeraar heeft er ook geen probleem van gemaakt.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


nOne

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 58
  • Algemeen militair verpleegkundige i.o.
Andere vraag, moet ik mijn medische dossier opvragen bij de Militair GeneeskundigeDienst (MGD) als ik mij aan wil melden bij een burgerarts of doet de arts dat bij de MGD?
Dat moet je navragen bij je nieuwe burgerarts, die beslist immers of hij dat voor je gaat opvragen of dat jij het zelf moet doen. Oftewel: dat is (burger)huisarts afhankelijk. Meestal laten ze je er echter zelf zorg voor dragen.  

Als je het adres geeft van je nieuwe huisarts kan je vragen aan je huidige (militaire) medisch zorgteam om je dossier naar je nieuwe huisarts op te sturen en dan zullen zij dit doen. Andere optie is om persoonlijk langs te gaan bij je medisch zorgteam en vragen of ze er je dossier mee willen geven zodat je het zelf kan afgeven bij je arts (indien je je laat uit keuren vragen of ze er voor willen zorgen dat die dag ook je de dossier klaar ligt).


nOne

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 58
  • Algemeen militair verpleegkundige i.o.
Voor de mensen die in dienst blijven: SZVK van Unive is overigens dit jaar strenger geworden met vergoeden van burgerzorg.

Sylvester1986 veel plezier met je nieuwe baan.


sylvester1986

  • Gast
Ik krijg bij het uitkeuren* een kopie mee van mijn medisch dossier, deze kan ik bij mijn nieuwe inschrijving meenemen.

*Wat komt bij het uitkeuren allemaal kijken?


sylvester1986

  • Gast
Krijg ik van het Stichting ZiektekostenVerzekering Krijgsmacht (SZVK) automatisch bericht van uitschrijving?


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
In principe zetten ze je over op het collectief Zorgzaam, mocht je dit niet willen dan zul je zelf actie moeten ondernemen. Zie ook: http://www.szvk.nl/faq.html (en dan onderaan)


sylvester1986

  • Gast
Dan moet je je daarvoor zelf aanmelden.
Citaat
Per 1 januari 2008 kan een ieder die een relatie met het ministerie van Defensie heeft of heeft gehad zich aanmelden voor de verzekeringen van Zorgzaam.


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
En dan één puntje lager:

Citaat
Het beleid van het bestuur van de SZVK is dat niemand onverzekerd is. Voor militairen die postactief worden of anderszins de dienst verlaten zorgt de SZVK ervoor dat deze militairen in ieder geval op de collectieve verzekering van Zorgzaam worden overgezet. Hierover krijgt u bericht. Indien u dit niet wilt, dient u actie te ondernemen.

;)


sylvester1986

  • Gast
e050
Ik las leeftijdsontslag en las het daarom niet.  O0


sylvester1986

  • Gast
Ik heb dus gevraagd om bewijs van uitschrijving, dit omdat ik per 1-8 via mijn nieuwe werkgever verzekerd wil worden.