'Aspirant-agenten te dik'

Auteur Topic: 'Aspirant-agenten te dik'  (gelezen 11672 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #10 Gepost op: 25 maart 2011, 12:50:57
Wellicht is het slim om onderscheid te maken tussen:

Te dik: Representatief (uiterlijk, iets te strak uniform)
Te dik: Slechte conditie

Daarnaast zijn er nog praktische nadelen aan het hebben van overgewicht, zoals bijvoorbeeld stabiliseren in een klassieke Fiat 500, of mini. (gaat nie passen)

Bij de eerste kun je je afvragen wanneer de grens overschreden wordt en wat de werkgever hier over mag zeggen als het werk er niet onder leid en men in ogenschouw neemt "elk nadeel heb zn voordeel"

De tweede kun je eisen aan stellen en ook rechtspositionele consequenties aan verbinden. Anderzijds moet de werkgever ook mogelijkheden  (zoals dienstsport) aanbieden. Maar ja de poen hé?

Hoeweel ik ruim 100kg weeg durf ik met heel veel mensen wel een roeiwedsrijdje of een uurtje baanwielrennen aan. Hardlopen heb ik het minder op na een kilometer of 3 ben ik het wel zat, maar ja daar heb je je atletische collega's of tweewieler voor, ga ik er wel bovenop zitten ;D
Freude am Fahren


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #11 Gepost op: 25 maart 2011, 13:07:47
Komt ie weer ....

Misschien zouden ze dan die voeding in de bedrijfskantine eens aan moeten passen ... Als iets niet te koop is in een lokatie, kun je het simpelweg ook niet eten ....

Daarnaast, als ik het gemiddelde niveau zie van de collega's op de bureau's (die dus al jaren / eeuwen) klaar zijn met de opleiding, dan zijn daar een heel aantal mensen bij die niet meer over een schutting heen (kunnen) komen of een sprintje achter een verdachte aan wel kunnen vergeten.

Daarnaast zijn er nog praktische nadelen aan het hebben van overgewicht, zoals bijvoorbeeld stabiliseren in een klassieke Fiat 500, of mini. (gaat nie passen)

De tweede kun je eisen aan stellen en ook rechtspositionele consequenties aan verbinden. Anderzijds moet de werkgever ook mogelijkheden  (zoals dienstsport) aanbieden. Maar ja de poen hé?

Dat eerste gaat mij ook niet lukken .... Maar dat heeft met de lengte te maken  098uo
Dat tweede, daar ben ik het helemaal mee eens, zelfs de korting op sportscholen is recent komen te vervallen ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #12 Gepost op: 25 maart 2011, 13:35:37
vr 25 mrt 2011, 11:37 | 20 reacties TELEGRAAF
    
Agenten zijn te dik

AMSTERDAM -  Een deel van de Nederlandse agenten is te dik en niet fit genoeg om het werk goed te kunnen uitvoeren.

 Een deel van de agenten in opleiding leeft ongezond en heeft een slechte conditie, constateren trainers van politiekorpsen en docenten van de Politieacademie in het politieblad Blauw. Dat heeft volgens Hans van der As van de politie te maken met de instelling van de jeugd. "De jongeren zijn opgegroeid in welvaart. Er is weinig aandacht voor goede voeding en waar de vorige generatie iedere dag op straat speelde, zit men tegenwoordig thuis achter de computer", schrijft het AD.

De fysieke eindtest weten de agenten in spé te halen, maar daarna wordt er nog amper gelet op de conditie. Vanaf 2012 zijn alle agenten in Nederland verplicht om mee te doen aan fysieke testen. Er bestaat verdeeldheid over de vraag of de agenten die niet slagen, aangepakt moeten worden. Nu is dat niet het geval.

Ook oudere agent ongemotiveerd

Maar ook oudere agenten gaat niet aan de slag met trainingsprogramma's, stoppen-met-roken-cursussen en de goedkopere sportschoolabonnementen die de korpsen aanbieden. Ze zijn ongemotiveerd, te dik en hebben een slechte conditie, klagen de sportbegeleiders van de korpsen.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #13 Gepost op: 25 maart 2011, 13:42:40
Misschien zouden ze dan die voeding in de bedrijfskantine eens aan moeten passen ... Als iets niet te koop is in een lokatie, kun je het simpelweg ook niet eten ....
Bedrijfskantine? Die is wegbezuinigd...  :P


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #14 Gepost op: 25 maart 2011, 13:46:12
Bedrijfskantine? Die is wegbezuinigd...  :P

En dat eten is/was goed hoor. Veel fruit en groente en andere gezonden producten. Ook werd er sávonds gekookt, goede voedzame en gezonde maaltijd. Maar nu word er door deze maatregelen vaak eten gehaald. En ja dat is meestal niet het aller gezondste wat je kan bedenken.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #15 Gepost op: 25 maart 2011, 13:48:22
En dat eten is/was goed hoor. Veel fruit en groente en andere gezonden producten. Ook werd er sávonds gekookt, goede voedzame en gezonde maaltijd. Maar nu word er door deze maatregelen vaak eten gehaald. En ja dat is meestal niet het aller gezondste wat je kan bedenken.

Ik heb het over de bedrijfskantine van de academie hè .... Kroketten, frikandellen, kaassoufflé's, kaasbroodjes, saucijzenbroodjes en als wekelijkse afwisseling broodje bal satésaus ....

Oké, moet eerlijk zijn, ze verkochten ook broodjes gezond, alleen kon je daar drie saucijzenbroodjes voor kopen  ;D

's Avonds was hij gesloten, dus als je een keer 's avonds naar school moest had je pech en móest je wel iets halen  :|
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #16 Gepost op: 25 maart 2011, 15:01:23
Dat tweede, daar ben ik het helemaal mee eens, zelfs de korting op sportscholen is recent komen te vervallen ....
Is dit dan per korps geregeld? Want bij ons geldt dat nog wel namelijk (ik geloof iets van 40% eraf).

's Avonds was hij gesloten, dus als je een keer 's avonds naar school moest had je pech en móest je wel iets halen meenemen  :|


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #17 Gepost op: 25 maart 2011, 16:20:47
Even sporten onder dienst is lekker en bij defensie hebben we per week recht op 2 uur sport onder diensttijd.

Ahum ... "Even sporten onder dienst is lekker" ... Denk hierbij maar aan het IBT ... "en bij defensie hebben militairen per week recht op 2 uur sport onder diensttijd." e050

Kleine nuance >:D
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Bull-Terrier

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 47
Reactie #18 Gepost op: 25 maart 2011, 16:39:55
Citaat
en bij defensie hebben militairen per week recht op 2 uur sport onder diensttijd.

Inderdaad, militairen hebben recht op sport tijdens diensttijd, omdat die hun jaarlijkse sporttest moeten halen.
Voor ons bij het DBBO geldt dat niet. Dus wij als burgerpersoneel hebben geen recht op sport.
Dat je als bewaker toch kan of mag sporten tijdens je dienst is een gunst en geen recht.


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #19 Gepost op: 25 maart 2011, 16:44:49
Heb je als politieagent, maar bijvoorbeeld ook als Sigma of vrijwillig brandweerman(vrouw) ook niet (of vooral niet) een eigen verantwoording om jezelf lichamelijk geschikt te houden voor je beroep ?
Kan/mag geen ondersteuning vanuit je werkgever wel gebruikt worden als excuus om er zelf niets (of onvoldoende) aan te doen ?
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources