'Aspirant-agenten te dik'

Auteur Topic: 'Aspirant-agenten te dik'  (gelezen 11625 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #50 Gepost op: 27 maart 2011, 23:27:24
Maar zo zwaar is die test toch niet? De tijd die je moet lopen vind ik zo gesteld dat volgens mij de meesten het wel moeten kunnen halen. Maar misschien denk ik te makkelijk met mijn 2.49 op de toets? Iets van sportiviteit mag je toch wel verwachten van een diender vind ik. We hoeven echt niet allemaal een vechtmachine te zijn of een marathonloper, maar een goede conditie staat voor mij gelijk aan je eigen veiligheid, die van je collega en de burger.

Dienstsport is helaas door de collega's zelf verprutst, het was wel lekker om wat eerder klaar te zijn... En gezien de huidige krapte zal dat ook niet terug komen, maar ik ben van mening dat het je eigen verantwoordelijkheid is. Niet alleen als diender heb je er namelijk profijt van, je voelt je beter als je in een goede conditie bent.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #51 Gepost op: 27 maart 2011, 23:52:32
Dienstsport is helaas door de collega's zelf verprutst, het was wel lekker om wat eerder klaar te zijn... En gezien de huidige krapte zal dat ook niet terug komen, maar ik ben van mening dat het je eigen verantwoordelijkheid is. Niet alleen als diender heb je er namelijk profijt van, je voelt je beter als je in een goede conditie bent.

Ik las bij ons aan het wkt een stukje dat men toch weer dienstsport wil gaan invoeren. Beperkt maar toch.

Als ik het goed heb gelezen kwam het op het volgende neer:
1: 4 uur per BVCM periode;
2: Max 40 uur per jaar
3: Het moet worden genoten voor of aansluitend aan de dienst.(dus niet in de baas zijn 9 uurtjes)

Verder moet het nog worden uitgewerkt door bureau Vitaliteit.


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #52 Gepost op: 28 maart 2011, 08:04:42
Dus nog meer van mijn vrije tijd? Dan zal er lekker veel gehoor aan gegeven gaan worden door de diverse collega's....not


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #53 Gepost op: 28 maart 2011, 09:15:59
Dus nog meer van mijn vrije tijd? Dan zal er lekker veel gehoor aan gegeven gaan worden door de diverse collega's....not

Het enige voordeel is dat wij aan ons wkt een vrij grote fitnessruimte hebben. Ook word er 1x p/wk spinning gegeven.


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #54 Gepost op: 28 maart 2011, 14:54:56
Dus nog meer van mijn vrije tijd? Dan zal er lekker veel gehoor aan gegeven gaan worden door de diverse collega's....not

Dit is een van de redenen dat ik zeg als je de test niet haalt einde contract het is en blijft je eigen verantwoordelijkheid.
Er zijn altijd wel redenen waarom je het dan niet opdat moment het niet haalt bv blessure dan kan je het 1 keer overdoen op een later tijdstip maar voor de rest betekend het gewoon einde je hebt de tijd gehad om het te halen je moet het zien als een onderdeel van je aanstelling en daar ben je verantwoordelijk voor
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


yuri1984

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #55 Gepost op: 28 maart 2011, 19:02:21
ken zat 'slanke' agenten met een slechte conditie die elk kwartier staan te paffen tijdens diensttijd
ken zat 'dikke' agenten die in de kantine alleen maar junkfood eten en verder niets aan sport doen

ikzelf loop voordat ik aan mijn dienst begin een halfuurtje hard en ben op mijn vrije dagen een uurtje in de gym aan de gewichten. Zou het voor mezelf niet kunnen verkopen dat ik een pisvlek van verdachte niet kan bijhouden omdat ik te 'lui' ben om wat aan sport te doen...

Nu snap ik wel dat sommige agenten weinig tijd hebben om te sporten maar hou er dan een beetje rekening mee met voedsel ipv je volproppen met broodjes kroket en pizza.


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #56 Gepost op: 28 maart 2011, 19:58:52
ken zat 'slanke' agenten met een slechte conditie die elk kwartier staan te paffen tijdens diensttijd
ken zat 'dikke' agenten die in de kantine alleen maar junkfood eten en verder niets aan sport doen

ikzelf loop voordat ik aan mijn dienst begin een halfuurtje hard en ben op mijn vrije dagen een uurtje in de gym aan de gewichten. Zou het voor mezelf niet kunnen verkopen dat ik een pisvlek van verdachte niet kan bijhouden omdat ik te 'lui' ben om wat aan sport te doen...

Nu snap ik wel dat sommige agenten weinig tijd hebben om te sporten maar hou er dan een beetje rekening mee met voedsel ipv je volproppen met broodjes kroket en pizza.

Niet alleen gezond voedsel is een garantie dat je de sporttest haald het helpt wel daarom zou de sporttest ook jaarlijks gehaald moeten worden afgenomen ipv. alleen 1x bij de opleiding en daarna niet meer
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #57 Gepost op: 28 maart 2011, 20:31:17
Dit is een van de redenen dat ik zeg als je de test niet haalt einde contract het is en blijft je eigen verantwoordelijkheid.
Er zijn altijd wel redenen waarom je het dan niet opdat moment het niet haalt bv blessure dan kan je het 1 keer overdoen op een later tijdstip maar voor de rest betekend het gewoon einde je hebt de tijd gehad om het te halen je moet het zien als een onderdeel van je aanstelling en daar ben je verantwoordelijk voor

En hoe wilde jij het verhaal dat ik geschreven heb afdekken?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #58 Gepost op: 28 maart 2011, 23:14:33
Er zijn altijd wel redenen waarom je het dan niet opdat moment het niet haalt bv blessure dan kan je het 1 keer overdoen op een later tijdstip maar voor de rest betekend het gewoon einde je hebt de tijd gehad om het te halen je moet het zien als een onderdeel van je aanstelling en daar ben je verantwoordelijk voor

Onzin, klinkklare onzin. Ik snap echt niet dat je er zo in steek maar oke. Je mag je azv toets desnoods iedere dag doen tot je hem haalt, je schieten ook, maar de sporttest is two strikes and your out?...
 98uiye
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #59 Gepost op: 29 maart 2011, 08:05:33
Dit is een van de redenen dat ik zeg als je de test niet haalt einde contract het is en blijft je eigen verantwoordelijkheid.
Er zijn altijd wel redenen waarom je het dan niet opdat moment het niet haalt bv blessure dan kan je het 1 keer overdoen op een later tijdstip maar voor de rest betekend het gewoon einde je hebt de tijd gehad om het te halen je moet het zien als een onderdeel van je aanstelling en daar ben je verantwoordelijk voor

Luister vriend, ik wordt voor 9 per dag betaald niet meer, als de baas wilt dat ik bepaalde dingen haal, dan mag de baas daar ook iets tegenover stellen. Niet ALLE verantwoordelijkheid komt op de individu zelf te liggen. Ik ben nu ong 1.5 per dag tijd aan sport kwijt. Ik doe het met alle liefde. Maar het komt nu alleen maar op mij aan.
Er mag best wat tegenover staan.

Vervelend om te lezen dat je zo zwartwit blijft denken. En is volgens mij alleen maar kapitaal vernietiging als het op jou manier moet.