Nikon D3100 Kit AF-S DX 18-55 VR + 55-300 VR

Auteur Topic: Nikon D3100 Kit AF-S DX 18-55 VR + 55-300 VR  (gelezen 8347 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dave1989

  • Leerling-verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
  • 4e jaars Leerling-vpk,Hartslagnu hulpverlener
Gepost op: 27 maart 2011, 12:40:35
He mensen,

Ik ben nog maar een leek in het wereldje van de fotografen, maar om een begin te maken heb ik de volgende dslr gevonden.

Nikon D3100 Kit AF-S DX 18-55 VR + 55-300 VR  Prijs 737 euro (hierbij zitten wel extra's schouderband,hdmi,usb kabel etc etc).

Is dit een goed toestel om meete beginnen en om er een tijd mee verder te gaan.Wanneer het fotograferen goed bevalt en het ook goed gaat, dan wil ik overgaan richting een betere en meestal ook duurdere.

Ik ben 21 jaar en de journalistiek beviel me altijd al, maar het fotograferen ook.Nu wil ik dus 1 deze dagen een dslr kopen, maar wilmeer een bevestiging of ik hier goed aan doe.

Groet


Geinteresseerd en werkzaam binnen de hulpverlening  [


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #1 Gepost op: 27 maart 2011, 16:08:47
Prima keuze. Houd in je budget wel rekening met bijkomstigheden als een cameratas en sd-kaartjes. Bovenop die € 737 (nette prijs voor die set) zal er nog een kleine € 100 bijkomen.


Dave1989

  • Leerling-verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
  • 4e jaars Leerling-vpk,Hartslagnu hulpverlener
Reactie #2 Gepost op: 27 maart 2011, 22:15:38
Als het goed is, heb ik thuis nog wel een sd kaartje liggen die ik er in kan doen.Ik moet dan alleen een tasje kopen. ;)

Klopt het dat je de lensen op alle (huidige) nikon dslr kan zetten?
Geinteresseerd en werkzaam binnen de hulpverlening  [


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #3 Gepost op: 27 maart 2011, 22:57:28
Hoi Dave,

Dit lijkt mij een prima keus als 'eerste' spiegelreflex, afgezien van het feit dat ik persoonlijk geen Nikon fan ben.

Alle(of de meeste) lensen van Nikon zou je op je camera kunnen zetten/gebruiken.

Ik ben benieuwd als je deze camera koopt of je een leuk plaatje kan schieten in de tuin o.i.d. en deze met ons wilt delen :)

Groetjes Kevin
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Dave1989

  • Leerling-verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
  • 4e jaars Leerling-vpk,Hartslagnu hulpverlener
Reactie #4 Gepost op: 27 maart 2011, 23:04:44
Ja, uiteindelijk wil ik graag uitgebreidt willen gaan fotograferen, waaronder nieuws, maargoed ik wil nu zo veel mogelijk verschillende dingen fotograferen.Lijkt me leuk om uiteindelijk foto's te schieten voor af en toe een krant/tijdschrift en/of site etc.Eerst maar eens goed gaan oefenen.Wanneer je foto's naar de krant wilt sturen etc, moet je dan eerst voor een foto bureau werken?  (bv. www.hetfotoburo.nl )
Graag zou ik uiteindelijk iets in de journalistiek willen doen als het niets word in de hulpverlening(Ben 21 en werk momenteel in het ziekenhuis en heb gesolliciteerd bij de politie).
Is het mogelijk om journalist te worden zonder een opleiding in die richting?Iemand hier ervaring mee?Heel gek gezegt, is het mogelijk om verslaggever te worden zonder een opleiding in die richting?(Niet dat ik dat word, maar ben benieuwd of het mogelijk is)

Groet
Geinteresseerd en werkzaam binnen de hulpverlening  [


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #5 Gepost op: 28 maart 2011, 00:16:14
Foto's naar kranten sturen kan natuurlijk altijd, hoef je echt niet ergens bij aangesloten te zijn. Om er voor betaald te worden ook niet, maar dan moet je gewoon onderhandelen lijkt me.

In de journalistiek zonder opleiding moet mogelijk zijn, als je je maar bewijst, met opleiding zal wellicht wat makkelijker zijn.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Dave1989

  • Leerling-verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
  • 4e jaars Leerling-vpk,Hartslagnu hulpverlener
Reactie #6 Gepost op: 28 maart 2011, 16:01:26
Ik ben vandaag naar media markt en de dixons geweest. Ze hadden daar dan:

Dixons:

Nikon d3100 af-s 18-55+ 55-300 lens
Inclusief tas (en volgens mij ook statief, maar dat weet ik niet zeker).
Voor een prijs van 720 euro.
Verder inclusief sd kaartjes(2 dacht ik).(klasse 6 hadden ze het over)
2 filters
waarschijnlijk vergeet ik nog wat.
Uiteindelijk werd dit dan iets van 797 euro.

Ik dus naar media markt om onder de prijs te komen(wat dat is waar ze voor staan.Altijd laagste prijs).
Zeggen ze dat ze er niet onder kunnen.Ik kreeg dan van hun een hdmi kabel extra+usb+ sd kaartjes van klasse 10 (maar ik heb me door iemand laten vertellen dat ze die eigenlijk niet verkochten).Ik kreeg niet bepaald hele goede service, dus vertrouw het niet zo wat betreft klasse 10.De tas die ik bij media markt zou krijgen was een grote tas, maar leek van het goedkoopste materiaal.Al met al geen goed gevoel bij.

Iemand ervaring met dixons(Ik was overigens bij dixons Bergen op Zoom).

Ik heb ook iets gehoord over foka in Rotterdam, maar zag dat daar de prijs hoger lag, inclusief de reistijd erheen(3 kwartier/ 1 uur)
Geinteresseerd en werkzaam binnen de hulpverlening  [


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #7 Gepost op: 28 maart 2011, 16:31:23
Mijn tip: koop nooit bij een grote keten zoals MediaMarkt of Dixons. Mijn ervaringen zijn dat de medewerkers de ballen verstand hebben van het materiaal dat ze verkopen en je doorgaans teveel betaalt. Positieve ervaringen heb ik met de échte fotozaak waar de verkoper echt weet waar ie over praat en iets voor je wil doen (dingen opzoeken bijvoorbeeld), het is een stuk persoonlijker. Ook kun je gemakkelijk via internet fotomateriaal bestellen, heb goede ervaringen met o.a. cameranu.nl en kamera-express.nl. Foka ken ik niet, maar volgens mij is dat een echte fotozaak.

Nikkor 18-55 VR is leuk lensje om mee te beginnen, ik ben uiteindelijk overgestapt op de 18-105 VR (ook Nikkor) omdat die wat meer zoombereik heeft. De 55-300 heb ik geen ervaringen mee.
Houd er bij de D3100 en D5000 van Nikon wel rekening mee dat je camera zelf geen autofocusmotor heeft (hebben ze eruit gelaten om gewicht en ruimte te besparen) zodat je lenzen moet hebben met een eigen focusmotor (van Nikkor de AF-S lenzen).
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #8 Gepost op: 28 maart 2011, 17:05:00
Ervaring met fototoestellen heb ik niet maar weet wel dat Foka al minimaal 30 jaar bestaat en nog nooit verhuist is kwa locatie.
Ze zijn eerder groter geworden wat winkel opervlakte betreft in de loop der jaren.
Weet van vroeger toen ik klein was dat Foka een zeer goede naam had met name op foto- en videogebied.
Hoe dat de laatste jaren is weet ik niet maar het lijkt me sterk dat ze slecht zijn geworden.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #9 Gepost op: 28 maart 2011, 17:58:31
- Lenzen: Alle lenzen met een Nikon vatting passen op de D3100. De D3100 heeft echter geen ingebouwde autofocus, waardoor je verplicht bent AF-S lenzen te kopen. De 18-55 en de 55-300 hebben beiden AF.
- Waar te kopen: Persoonlijk heb ik een gruwelijke hekel aan de mediamarkt. Ik ben er ooit eens wezen kijken voor een laptop en die verkoper vertikte het toen gewoon om een laptop die alleen in de doos stond uit te pakken en op te starten. Ik ben toen gelijk vertrokken en kom er alleen nog maar voor zeer kleine zaken (batterijen, usb-stick). De service is gewoon waardeloos en de verkopers weten in veel gevallen quasi niks van hetgeen ze verkopen. De Mediamarkt is daarentegen wel een handige winkel om wat camera's te bekijken en vooral ook vast te houden. De Dixons heb ik geen ervaring mee, want daar kom ik nooit. Voor goede uitleg en goede service zou ik naar een fotozaak gaan.
- Goede winkels om online te kopen: cameranu.nl kamera-express.nl camera4all.nl (met alle 3 goede ervaringen)
- Fotojournalist: Fotojournalist wordt je niet zomaar. Je foto's zullen sowieso van uitmuntende kwaliteit moeten zijn en daarnaast zul je ervoor moeten zien te zorgen dat je een beetje in het wereldje rolt. Van de ene op de andere dag foto's naar media mailen is waarschijnlijk zinloos. Je hoeft niet voor een fotopersbureau of iets dergelijks te werken, want het kan gewoon op freelancebasis.