Wanneer kenteken wel/niet zichtbaar op een foto?

Auteur Topic: Wanneer kenteken wel/niet zichtbaar op een foto?  (gelezen 9643 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

(EHBO)

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 278
  • EHBO, Rode Kruis, Buurttoezicht-Wielwijk enz.
    • Buurttoezicht Hardinxveld-Giessendam
Gepost op: 28 maart 2011, 16:30:57
Foto's: Tim de Kleyn, meer foto's op www.regio15.nl



Even als reactie op deze foto's is het niet de bedoeling dat deze kentekens wazig moeten worden gemaakt. Ik wil me nergens mee bemoeien, maar het is volgens de regels niet de bedoeling.


Met vriendelijke groet,  Jorrit  


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #1 Gepost op: 28 maart 2011, 16:33:57
Niet de bedoeling is nog steeds iets anders dan niet toegestaan.  ;)
Tevens vind ik, maar dat is mijn mening, dat bestuurder het verdient met kenteken op internet te staan.


Pizzaman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 453
Reactie #2 Gepost op: 28 maart 2011, 16:51:18
Niet de bedoeling is nog steeds iets anders dan niet toegestaan.  ;)
Tevens vind ik, maar dat is mijn mening, dat bestuurder het verdient met kenteken op internet te staan.

En stel nou eens dat het niet zijn/haar auto was maar een auto geleend van iemand anders?  :|

Sterker nog, na het bekijken van het filmpje op regio15.nl lijkt het mij gewoon een bedrijfswagen.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #3 Gepost op: 28 maart 2011, 16:53:16
En stel nou eens dat het niet zijn/haar auto was maar een auto geleend van iemand anders?  :|

En nu weten we het kenteken? Het computer systeem van het RDW is niet voor iedereen toegankelijk. Dus eigelijk weet je niks.....


Pizzaman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 453
Reactie #4 Gepost op: 28 maart 2011, 17:12:27
En nu weten we het kenteken? Het computer systeem van het RDW is niet voor iedereen toegankelijk. Dus eigelijk weet je niks.....

Het ging mij ook niet zozeer om het feit dat er een kenteken zichtbaar is, daar kun je inderdaad niet zoveel mee.

Ik vond de reactie van Dion alleen wat ongenuanceerd dat de bestuurder verdient dat het kenteken op internet staat...


(EHBO)

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 278
  • EHBO, Rode Kruis, Buurttoezicht-Wielwijk enz.
    • Buurttoezicht Hardinxveld-Giessendam
Reactie #5 Gepost op: 28 maart 2011, 17:21:48
Ik weet dat het op veel website's niet toegestaan is om kentekens te laten zien op foto's. Tevens vind ik regel 3 van het regelement van toepassing geef geen gegevens van derden etc.
Met vriendelijke groet,  Jorrit  


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #6 Gepost op: 28 maart 2011, 17:46:40
Ik weet dat het op veel website's niet toegestaan is om kentekens te laten zien op foto's.
Kentekens blurren is geen wettelijke verplichting. Het heeft meer met algemeen geldende opvattingen te maken. Ik zou het kenteken wel weggeblurd hebben (standaard), maar ik heb er geen last van als dit niet gebeurd.


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #7 Gepost op: 28 maart 2011, 19:45:28
Vooropgesteld, ik werk altijd de kentekens weg van bij incidenten betrokken voertuigen. Naar mijn idee heeft dat te maken met een stukje respect voor de slachtoffers.

Naast het stukje respect schijnt het zo te zijn dat je tegen betaling van een relatief klein bedrag (men had het over zo'n 7,50 euro) je alle gegevens van een kenteken gewoon bij RDW op kunt vragen. Na betaling van het bedrag krijg je keurig op schrift de gegevens van de kentekenhouder, het voertuig, zijn verzekering enz. thuisgezonden.

Met name letselschade advocaten en soms autodemontagebedrijven schijnen hier nog wel eens gebruik van te maken en vervolgens contact met de kentekenhouder op te nemen.

Wat hier van waar is weet ik niet, maar alleen al het idee dat dit mogelijk zou zijn, zou voldoende moeten zijn om kentekens onherkenbaar te maken lijkt me.

Blijft echter de vraag wat je met opzichtige reclame op een voertuig zou moeten doen. Weg blurren is een optie, maar of de foto daar mooier/beter van wordt :S
Soms ontkom je er volgens mij niet aan dat reclame zichtbaar blijft, en het wegblurren zou nog wel eens meer aandacht kunnen vestigen op de reclame. (een mens blijft nieuwsgierig toch?)

Wettelijk is er bij mijn weten niets geregeld mbt kentekens, maar voor mij staat het stukje respect voor de slachtoffers voorop.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #8 Gepost op: 28 maart 2011, 19:55:40
Naast het stukje respect schijnt het zo te zijn dat je tegen betaling van een relatief klein bedrag (men had het over zo'n 7,50 euro) je alle gegevens van een kenteken gewoon bij RDW op kunt vragen. Na betaling van het bedrag krijg je keurig op schrift de gegevens van de kentekenhouder, het voertuig, zijn verzekering enz. thuisgezonden.

Nee dat kan niet meer. Kon vroeger idd wel maar het kentekenregister is alleen nog maar opvraagbaar voor bepaalde overheidsinstanties. Dan hebben we het over de tenaamstelling gegevens. Alle andere gegevens zijn voor iedereen op te vragen:

https://ovi.rdw.nl/


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #9 Gepost op: 28 maart 2011, 20:00:55
Nee dat kan niet meer. Kon vroeger idd wel maar het kentekenregister is alleen nog maar opvraagbaar voor bepaalde overheidsinstanties. Dan hebben we het over de tenaamstelling gegevens. Alle andere gegevens zijn voor iedereen op te vragen:

https://ovi.rdw.nl/

Ben blij dat te lezen, maar ik blijf de kentekens wel wegwerken, dan "alleen" vanwege het respect voor de privacy van betrokkenen.