Wanneer kenteken wel/niet zichtbaar op een foto?

Auteur Topic: Wanneer kenteken wel/niet zichtbaar op een foto?  (gelezen 9827 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #10 Gepost op: 28 maart 2011, 21:19:57
Blijft echter de vraag wat je met opzichtige reclame op een voertuig zou moeten doen. Weg blurren is een optie, maar of de foto daar mooier/beter van wordt :S
Soms ontkom je er volgens mij niet aan dat reclame zichtbaar blijft, en het wegblurren zou nog wel eens meer aandacht kunnen vestigen op de reclame. (een mens blijft nieuwsgierig toch?)
Kentekens van betrokken voertuigen maak ik zelf op foto's onleesbaar. Kentekens zijn verplicht aanwezig op een voertuig en maken een voertuig uniek, dus is een voertuig herkenbaar aan het kenteken. Om die (privacy)reden poets ik ze weg.

Bedrijfsreclame maak ik in beginsel niet onleesbaar. Een bedrijf kiest er zelf voor om bestickering op een voertuig aan te brengen, evenals de afmetingen van die bestickering en evt. contactgegevens. Je mag er in mijn ogen vanuit gaan dat een bedrijf een zorgvuldige afweging maakt van de voor- en nadelen van bedrijfsbestickering. Daarbij komt een geblurde vrachtwagen de kwaliteit van je foto's niet ten goede.
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


MarcFotograaf

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
  • Fotograaf 112 Nieuws Leiden.
    • Unity.NU
Reactie #11 Gepost op: 28 maart 2011, 21:36:44
Als het voertuig direct betrokken is bij een situatie en de eigenaar/inzittende(n) benadeeld (kunnen) worden dan blur ik het kenteken. Denk aan aanrijdingen waarbij duidelijk is dat één partij fout is geweest, ongeval met (licht)gewonden of politie-acties. Als een voertuig toevallig naast een verkeersongeval staan om eerste hulp te verlenen heeft de eigenaar/inzittende(n) hier geen nadeel van.
Journalist


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #12 Gepost op: 28 maart 2011, 21:44:18
Kentekens van betrokken voertuigen maak ik zelf op foto's onleesbaar. Kentekens zijn verplicht aanwezig op een voertuig en maken een voertuig uniek, dus is een voertuig herkenbaar aan het kenteken. Om die (privacy)reden poets ik ze weg.

Bedrijfsreclame maak ik in beginsel niet onleesbaar. Een bedrijf kiest er zelf voor om bestickering op een voertuig aan te brengen, evenals de afmetingen van die bestickering en evt. contactgegevens. Je mag er in mijn ogen vanuit gaan dat een bedrijf een zorgvuldige afweging maakt van de voor- en nadelen van bedrijfsbestickering. Daarbij komt een geblurde vrachtwagen de kwaliteit van je foto's niet ten goede.

Zo had ik het nog niet bekeken, maar ik kan me er wel in vinden ;)

Hoe zit het overigens met bewegende beelden. Is een kenteken daar ook op een eenvoudige manier weg te blurren? Heb zelf daar geen ervaring mee. Ik zag dat R15 op de foto's het kenteken weg heeft gewerkt, maar op de video niet. Dat zie ik wel vaker, vandaar mijn vraag die mooi aansluit in dit topic (volgens mij ;) )


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #13 Gepost op: 28 maart 2011, 21:50:23
Zo had ik het nog niet bekeken, maar ik kan me er wel in vinden ;)

Hoe zit het overigens met bewegende beelden. Is een kenteken daar ook op een eenvoudige manier weg te blurren? Heb zelf daar geen ervaring mee. Ik zag dat R15 op de foto's het kenteken weg heeft gewerkt, maar op de video niet. Dat zie ik wel vaker, vandaar mijn vraag die mooi aansluit in dit topic (volgens mij ;) )

Bijna net zo eenvoudig als op een foto ja..