Politie België

Auteur Topic: Politie België  (gelezen 290083 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

GDR

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #360 Gepost op: 4 juli 2012, 11:33:19
De oranje-fluo bumpers doen volop hun intrede bij de lokale politie..

.G illes

• Criminoloog (UGent)
  • Forum gebruiker
Reactie #361 Gepost op: 4 juli 2012, 13:32:10
Afschuwelijk.

Welke zone?

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #362 Gepost op: 4 juli 2012, 13:40:52
Afschuwelijk.

Welke zone?

Geweldig ! Snel invoeren in Nederland !  O0
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #363 Gepost op: 4 juli 2012, 13:41:05
Afschuwelijk.
Kan zijn maar ik vind het iig wel vreselijk opvallen en als verkeersdiender heeft dat toch prio 1 bij mij.

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #364 Gepost op: 4 juli 2012, 13:52:33
Kan zijn maar ik vind het iig wel vreselijk opvallen en als verkeersdiender heeft dat toch prio 1 bij mij.

Grinnik zegt iemand die van een auto naar een motor overstapt  998765

Minder oppervlak dus minder atentiewaarde   :D
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

FlyingDutchman

• HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
Reactie #365 Gepost op: 4 juli 2012, 15:51:04
Valt zeker op! (Even offtopic: weet iemand of fluogeel in deze beter is dan fluo-rood? Is dat ooit onderzocht?)
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")

.G illes

• Criminoloog (UGent)
  • Forum gebruiker
Reactie #366 Gepost op: 4 juli 2012, 20:32:32
Indien deze combi's gebruikt worden voor verkeersdoeleinden kan ik het nog ergens begrijpen, maar het toont wel weer het gebrek aan cohesie en de willekeur van de lokale politiezones aan. Staat haaks op het hele idee van de geïntegreerde politie.

Wat betreft de kleur, studies naar zichtbaarheid zijn er geweest en er waren weinig noemenswaardige verschillen. Tot zover ik onthouden heb is het rood beter zichtbaar overdag daar het geel beter zou zijn 's nachts. Kan zo op een twee drie de bron niet vinden.

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #367 Gepost op: 4 juli 2012, 21:52:37
Tijdje terug in Utrecht een vuilniswagen met fluo oranje bumper bij het stoplicht zien staan.
Terwijl ik richting de kruising reed werd mijn oog direct getrokken naar die vrachtwagen, het valt echt enorm goed op!  O0

Mikey

• Forum gebruiker
Reactie #368 Gepost op: 4 juli 2012, 22:01:37
Indien deze combi's gebruikt worden voor verkeersdoeleinden kan ik het nog ergens begrijpen, maar het toont wel weer het gebrek aan cohesie en de willekeur van de lokale politiezones aan. Staat haaks op het hele idee van de geïntegreerde politie.

Mee eens. Het begint stilaan op de vroegere gemeentepolitie te lijken: elk korps had toen ook bijna een andere striping... Eenduidigheid was toen compleet zoek.

Het wordt tijd dat de politietop ingrijpt voor het een totale kakofonie wordt. Aangezien zo vele lokale korpsen experimenteren met fluo bumpers is het wel duidelijk dat de huidige striping niet voldoende zichtbaar is. Ik zou daarom het liefst een complete nieuwe striping zien die dit probleem oplost. Aangezien binnenkort de gele hesjes hun intrede doen lijkt me dat geel best een (basis)kleur wordt van de nieuwe striping.

De beste striping is wat mij betreft de Battenburg. Waar wacht men nog op?

GDR

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #369 Gepost op: 5 juli 2012, 19:46:41
Foto's zeggen niet alles. In real life toont het deftig en het is een echte meerwaarde voor een interventievoertuig. Is hezelfde oranje als de bumpers van de WPR-voertuigen.

Meerdere politiezone's zijn momenteel hun bumpers in deze kleur aan het spuiten. Ongeveer 20 zones (vooral Waalse) hebben deze reeds in gebruik.
Hoogst waarschijnlijk wordt dit standaard voorzien in de toekomst.