Politie België

Auteur Topic: Politie België  (gelezen 281677 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #200 Gepost op: 27 mei 2011, 21:17:43
Ah, nog een forumbezoeker op de Xpo112 in Kortrijk.
Noviteit op de A6: Voor het eerst een stopbord in een balk. Dit is voor België relatief nieuw

Het systeem achterop de V70 is een complete setup met klapscherm. Dit wordt gebruikt om bij ongevallen snel een rijstrook af te kunnen kruisen.
Aan de voorzijde zit er een Code 3 balk op.

Zie hier:

Actiebord Arrow board.MPG



Dit systeem is leverbaar in NL, alleen wordt het op dit moment aangepast aan de NL normen. Die zijn hier anders. Dus de stickers worden rood/wit
De leds op de hoeken worden oranje. De pijl wordt uitgevoerd in twee kleuren. De pijlsequentie wordt wit, indien kruis wordt getoond, zal deze rood flitsen.

De dakset aan de voorzijde, bij blauw, wordt aangepast naar een Klasse II dakset. Daarnaast zal er voor NL een signaalset worden toegevoegd aan de achterkant om 360 graden blauw te kunnen garanderen.


Groeten, Ruud

Oke. Mooie ontwikkeling... Al verwacht ik niet dat het KLPD en andere verkeersdiensten hier mee gaat rijden ivm wind geruis.
Al een idee waar we dit wel gaan terugzien in NL?


Mikey

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #201 Gepost op: 28 mei 2011, 18:43:12
Weet iemand ook het merk en type van de lichtbalk op de Alfa's hierboven en op die Tiguan uit het filmpje?

"Traffic Storm" van Rauwers (Federal Signal): http://www.rauwers.be/cms/images/documents/Signalisation_bleue-nl/02-TRAFIC-STORM.pdf

Meer lichtbalken: http://www.rauwers.be/cms/index.php/nl/politie/prioritaire-signalisatie


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #202 Gepost op: 28 mei 2011, 20:02:03
Windgeruis is een heel simpele oplossing voor, alleen zijn ze daar in NL nog niet opgekomen....
Er liggen aanvragen van verschillende diensten, zowel in het blauwe, als in de oranje sector op dit moment.



groeten, Ruud


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #203 Gepost op: 28 mei 2011, 21:54:13

Oke. Mooie ontwikkeling... Al verwacht ik niet dat het KLPD en andere verkeersdiensten hier mee gaat rijden ivm wind geruis.
Al een idee waar we dit wel gaan terugzien in NL?

Haaglanden heeft een voertuig met zo'n soort bord op het dak. Een Opel Vivaro van de verkeersregelaars van de Verkeerspolitie.


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #204 Gepost op: 28 mei 2011, 23:14:28
Haaglanden heeft een voertuig met zo'n soort bord op het dak. Een Opel Vivaro van de verkeersregelaars van de Verkeerspolitie.

Inmiddels foto gevonden op forum. Is een led bord. Kan echter wel pijlen, kruizen, ect tonen.



M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #205 Gepost op: 29 mei 2011, 10:22:21
Inmiddels foto gevonden op forum. Is een led bord. Kan echter wel pijlen, kruizen, ect tonen.



He, da's een bekende foto  ;D

Grtz,
Marcel


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #206 Gepost op: 29 mei 2011, 11:58:37
Inmiddels foto gevonden op forum. Is een led bord. Kan echter wel pijlen, kruizen, ect tonen.


Is ooit een filmpje van op tv west geweest. Zojuist het youtubeaccount als de website afgezocht maar niets kunnen vinden.
Behalve pijlen en kruizen is het mogelijk dmv de cijfer-lettercombinatie een bord op neer te zetten, (voorgeprogrammeerde) knipperende teksten. Eigenlijk alles wat niet te grafisch is om weer te geven. Zit een knots van een afstandsbediening bij...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #207 Gepost op: 29 mei 2011, 12:33:44
Is ooit een filmpje van op tv west geweest. Zojuist het youtubeaccount als de website afgezocht maar niets kunnen vinden.
Behalve pijlen en kruizen is het mogelijk dmv de cijfer-lettercombinatie een bord op neer te zetten, (voorgeprogrammeerde) knipperende teksten. Eigenlijk alles wat niet te grafisch is om weer te geven. Zit een knots van een afstandsbediening bij...

Rijdend verkeersbord
 ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #208 Gepost op: 29 mei 2011, 12:49:54
Is ooit een filmpje van op tv west geweest. Zojuist het youtubeaccount als de website afgezocht maar niets kunnen vinden.
Behalve pijlen en kruizen is het mogelijk dmv de cijfer-lettercombinatie een bord op neer te zetten, (voorgeprogrammeerde) knipperende teksten. Eigenlijk alles wat niet te grafisch is om weer te geven. Zit een knots van een afstandsbediening bij...

Volgens mij een achterhaalde versie, bij mijn weten is er ook al een nieuwe opgebouwd door Pon. De bediening gebuerd bij deze met een pda.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #209 Gepost op: 29 mei 2011, 18:41:32
Volgens mij een achterhaalde versie, bij mijn weten is er ook al een nieuwe opgebouwd door Pon. De bediening gebuerd bij deze met een pda.

Zoals bij Rijkswaterstaat... Handig systeem.. Ook in Frankrijk veel gebruikt bij de snelwegpolitie Maar dan alleen op de busjes.... Wordt daar ook gebruikt door hun variant van RWS