Direct ambulance bij hartproblemen

Auteur Topic: Direct ambulance bij hartproblemen  (gelezen 5036 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #10 Gepost op: 17 mei 2011, 00:54:02
Joffry kan je ooit ook eens positief zijn over huisartsen/HAP?

Hetzelfde kan ook gezegd worden over ambulancediensten/MKA's  :-X

je bedoelt de kortzichtigheid mbt de MKA/ambulancediensten??? Op welk vlak?? het is wat algemeen zoals je  het zo neerzet/stelt.

Voor de rest is het zo dat er nog steeds heel vaak een ambulancerit wordt aangevraagd voor een patient die niet door de HA van dienst is gezien terwijl uit de melding al gehaald kan worden dat een ambu niet geindiceerd is. Daarnaast is het uitvragen van belang en verschilt het uitvragen per centralist/telefoinist. Dat hangt af van de ervaring van die persoon maar ook van het beleid van de HAP of de ambulancedienst. Ook bij een MKA kan daar soms veel aan worden verbeterd. Soms wordt een anavraag voor een ambulance door een MKA centralist geaccepteerd zonder dat er door debMKA goed is uitgevraagd wat er nu precies aan de hand is. Als de HAP telefonist te weinig heeft uitgevraagd bij de melder dan wordt het voor de MKA centralist ook lastig om meer info te krijgen. In sommige gevaklklen neemt de MKA centralist contact op met de melder voor meer info, komt helaas weinig voor... Conclusie; veel stata en vaklt met de meldprocedure.

En overigens ben ik niet negatief ten opzichte van de HAP maar wel kritisch, net zoals ik dat ook ben ten opzichte van de eigen MKA, ambulancedienst en mijn eigen functioneren. dat hoort bij professionaliteit vind ik.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod