Ambulance bij evenement

Auteur Topic: Ambulance bij evenement  (gelezen 6091 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #10 Gepost op: 17 mei 2011, 23:27:49
Tip, lees je post zelf eerst nog even door voordat je op verzenden drukt. Maakt het vast een stuk leesbaarder.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #11 Gepost op: 17 mei 2011, 23:33:51
He Jasper,
Goede voorbereiding bij een evenement kan al een heleboel problemen voorkomen. Natuurlijk zijn er altijd dingen die je van te voren niet kan zien aankomen. Bij onze organisatie proberen we veel met scenario's te werken.  Wat als dit of dit gebeurd, hoe gaan we daar dan mee om, wat moet er gebeuren om het op te lossen. Het missen van een oproep is bijvoorbeeld op te vangen door net zo lang als melder te blijven oproepen tot je oproep bevestigd is, dan weet je dat er hulp onderweg is.
Wat ik me afvraag, hoeveel bezoekers waren er op dit festival en hoeveel EHBO-ers waren er?
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Jasper K

  • evenementen hulpverlener met geneeskunde ambitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 51
  • willekeurige opvulling van de ruimte
Reactie #12 Gepost op: 17 mei 2011, 23:34:00
Oke sorry voor re spellin maar ik typ op mijn telefoon. ;)
O ja van een medishce afdeling bij onze padinderij heb ik nog nooit gehoord, hebben jullie die egt?!


Ok, sorry voor de spelling maar ik typ op mijn telefoon. ;)
O ja van een medische afdeling bij onze padvinderij heb ik nog nooit gehoord, hebben jullie die echt?!"


Misschien toch maar niet meer posten vanaf een telefoon
Jacques Schenk
Moderator
All of science is nothing more than the refinement of everyday thinking.  - Albert Einstein  Wissenschaft und Kunst gehören der Welt an, und vor ihnen


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #13 Gepost op: 17 mei 2011, 23:40:52
Misschien moet je dan toch je posts bewaren tot je achter een pc/laptop zit  ;D

http://www.scoutingmes.nl/
Wij hebben zeer goede ervaringen met deze mensen, zeer proffesioneel en vooral gezellig  O0

Wellicht was het in jou situatie met het so handig om een deel ontruiming te doen, zodat het ambulancepersoneel er bete bij kon komen?
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


rjvaneyk

  • Noodhulpteam Hollands Midden
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 579
Reactie #14 Gepost op: 18 mei 2011, 00:21:44
Misschien moet je dan toch je posts bewaren tot je achter een pc/laptop zit  ;D

http://www.scoutingmes.nl/
Wij hebben zeer goede ervaringen met deze mensen, zeer proffesioneel en vooral gezellig  O0

Wellicht was het in jou situatie met het so handig om een deel ontruiming te doen, zodat het ambulancepersoneel er bete bij kon komen?

Ik wil hier nog wel op ingaan.

Zelf ben ik al 15 jaar lid bij de Medische en EHBO Stam van scouting Nederland.
Deze groep bestaat niet alleen uit artsen in opleiding.

Binnen de groep zitten EHBO-ers, Ambulancepersoneel, SEH-verpleegkundigen, SEH-artsen, huisarts, Fysiotherapeuten, laboranten, Docenten EHBO, Lotus, etc.
De groep is heel divers en ieder lid heeft een medische achtergrond.

Alle aanvragen voor medische bijstand tijdens evenementen binnen en buiten scouting worden in een database aangeleverd naar de leden en kunnen wij ons inschrijven voor evenementen.
Van te voren is er bekend welke type en hoeveel hulpverleners er nodig zijn, zodat wij daar rekening mee kunnen houden.

De EHBO-opleiding van een lid bij de Medische en EHBO Stam is zeer uitgebreid, omdat we veel met kinderen, kampen en evenementen hulp verlenen.
We worden getraind om hulp te verlenen, waarbij er niet snel professionele hulp aanwezig kan zijn, doordat we bijvoorbeeld diep in een bos, berggebied of op de hei bezig zijn.

Hierdoor zijn een aantal leden van de Medische en EHBO Stam ook een lid van een SIGMA-team of Ambu-team


Jasper K

  • evenementen hulpverlener met geneeskunde ambitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 51
  • willekeurige opvulling van de ruimte
Reactie #15 Gepost op: 18 mei 2011, 15:22:11
Misschien moet je dan toch je posts bewaren tot je achter een pc/laptop zit  ;D

http://www.scoutingmes.nl/
Wij hebben zeer goede ervaringen met deze mensen, zeer proffesioneel en vooral gezellig  O0

Wellicht was het in jou situatie met het so handig om een deel ontruiming te doen, zodat het ambulancepersoneel er bete bij kon komen?

Nogmaals,  sorry voor de slechte spelling.

Maar een ontruiming was geen optie omdat we maar met 2 volwassenen en 2 jeugd aanwezig waren en dat is echt te weinig voor een ontruiming van een plein, en de organisatie was er denk ik ook op tegen omdat dat paniek creeërd. En de toestand van het slachtoffer was niet zo erstig dat het ook nodig was, maar omdat ik slechts weinig kon doen in de situatie was he wachten gewon ziekelijk frustrerend ;)
All of science is nothing more than the refinement of everyday thinking.  - Albert Einstein  Wissenschaft und Kunst gehören der Welt an, und vor ihnen


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #16 Gepost op: 18 mei 2011, 16:10:31
Excuses aanvaard  ;D

Was er wel een goede ontruimings organisatie aanwezig inclusief een plan, waarheen mensen gedirigeerd moeten worden?

Als de toestand van het so het toelaat kun je altijd overwegen het so uit de drukte te halen en naar de ehbo-post te brengen. Deze zou toch zeker goed door een ambulance te bereiken moeten zijn.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Remcotjuhhh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 551
    • Remco Holst Fotografie
Reactie #17 Gepost op: 29 mei 2011, 00:15:31
Bij het zomercarnaval in Rotterdam staan er op diverse punten in de stad ambulances  zodat ze sneller tp kunnen zijn. ook stana er op aantal plaatsen EHBO posten en lopen er EHBOers rond. Bij de opstel plaats waar alle trailers en praalwagens worden opgesteld moeten de fietspaden vrij blijven voor hulpverlenings voertuigen. hier word ook op toegezien.
Noodhulp team plus Rode Kruis BHV Verzorgende IG http://www.remcoholst.nl  http://youtube.com/Remcotjuhhh