Overtreden verkeersregels onderweg naar AED-alert

Auteur Topic: Overtreden verkeersregels onderweg naar AED-alert  (gelezen 26706 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #100 Gepost op: 10 april 2011, 00:09:17
Ik ben bang dat is sommige gedeeltes dan extra politie moet meesturen. Hoe vaak moet er in ons district niet een tweede politieauto mee naar een reanimatie.

Tijd dat er dan ook daar eens een AED-alert gerealiseerd word in alle regio's gewoon compleet Nederland... zou ik erg netjes vinden. En dan niet 10 tallen systemen van Burger - AED en AED - Alert en weet ik veel wat... maar een ding... Wanneer je weet dat er 200 AED-bedieners in de omgeving zijn.. hoeft er zeker niet een overtreding plaats te vinden.. of het word een "wedstrijd" wie als eerste er is.. (voor zover je het een wedstrijd mag noemen.. (vind het zelf niet acceptabel))

in principe hoeft er nou ook niet eens een overtreding plaats te vinden maar we zijn allemaal hulpvaardige mensen die graag onze inzet willen tonen. Of het nou voor een AED - alert is of voor een ander incident. Kijk nou bijvoorbeeld naar vanmiddag in Alphen aan de Rijn. Wanneer je NA dat de dader de hand aan zich zelf had geslagen en zich zelf kapot schoot. Hoeveel EHBO'ers die het horen komen met spoed ter plaatsen om han en span diensten te kunnen verrichten bij de slachtoffers waar je nog wel wat voor kan betekenen. Hoe hard word er dan gereden? Wat doet zo'n incident met de adrenaline van de mens? Er zullen mensen zijn die zich rustig kunnen houden en dat word ook ten aller tijden aangeraden (zelfs door een AED "blijf rustig, controleer het controleer de ademhaling..." we kennen de teksten wel) Maar reken maar dat er ook mensen zijn die de rust niet kunnen bewaren en de adrenaline zijn gang laten gaan.

Mensen, we zijn allemaal mensen... die maken fouten en doen dingen in het verkeer verkeerd om mensen te helpen. Moet men dan bekeurd worden omdat ze juist andere mensen willen helpen? En alle agenten zijn ook maar mensen ze hebben natuurlijk gelijk met dat we ons aan de verkeersregels moeten houden... maar ook jullie agenten zijn mensen en ook jullie agenten maken fouten... Het zal zeker wel gebeuren dat agenten een collega agent een stopteken geven die te hard rijd... Word deze bekeurd? of word er dan gezegd van ... niet meer doen hé.. en zo zit het in elkaar het is een collega... ook dat zijn mensen.. en mensen... Juist die maken fouten...

De reacties op het bovenstaande stukje zal er ook zeker op gereageerd worden van "nee, dat doen wij niet, wij bekeuren ook als een collega te hard rijd" maar er zijn er ook bij die dat niet doen... zo is het leven... elkaar wanneer het kan de hand boven het hoofd houden. De fouten die gemaakt worden door de vingers zien.. waarom? omdat we elkaar willen helpen.. mensen we zijn mensen...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #101 Gepost op: 11 april 2011, 08:22:56
het onderwerp word wel erg uitgebreid, hoe kan ik het topic aanpassen aan "overtredingen tijdens en onderweg naar AED-alert"? Welke mod wil dat ajb even doen? ik heb hem niet zelf aangemaakt namelijk (A)

Maar om even verder tegaan.. als een EHBO'er een machinegeweer of iets dergelijks onder het bed ziet liggen... en hij is als eerste ter plaatsen... zou me niet erg prettig voelen.. en zou blij wezen als de overige hulpdiensten ter plaatsen zouden komen en een beetje sneller... die 6 minuten aanrij tijd van een hulpdienst duren erg lang wanneer je aan het pompen bent en je ziet dat onder een meubelstuk liggen.

Een aantal berichten afgesplitst naar http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=38149.0

In dit topic in de blauwe kolom houden we het over aed-alert en verkeersregels.

In de witte kolom bij het AED(alert) board http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?board=166.0
of zonodig bij ambulance http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?board=156.0 kan verder gesproken worden over
geheimhouding, elkaar in de weglopen en de voor- en nadelen van aed-alert enz.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #102 Gepost op: 14 april 2011, 20:16:49
Daarom snap ik het beleid van de regio 7 ook niet. Ik heb ze maar even benaderd en ben in afwachting van antwoord....

En het antwoord van regio 7:

Citaat
Geachte heer,
 
Dank voor uw melding/vraag m.b.t. de inzet van politie bij een reanimatie.
Binnen de hulpverlening Gelderland Midden hebben we afspraken gemaakt met onze ketenpartners.
Ook met de politie hebben we deze afspraken. vanwege de wet op de privacy hebben wij er voor gekozen de politie niet in alle gevallen mee te sturen. Wij hebben daarom de afspraak gemaakt dat op alle meldingen, buiten de woning, de politie mee gealarmeerd wordt. Uiteraard dient de politie op dat moment wel over capaciteit te beschikken om mee te rijden.
 
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Dat is dus wat CM ook aangaf.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #103 Gepost op: 15 april 2011, 12:17:27
En het antwoord van regio 7:
Dat is dus wat CM ook aangaf.

Of wel zoals ik eerder heb aangegeven, de politie gaat niet tp bij FRB meldingen ingeval van in huis reanimaties...
Vind het het alleen wel jammer dat men eerst er tegen ingaat... en nu dan het van uit de politie zelf moet horen...
maar details houd je toch.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #104 Gepost op: 15 april 2011, 18:35:57
Of wel zoals ik eerder heb aangegeven, de politie gaat niet tp bij FRB meldingen ingeval van in huis reanimaties...
Vind het het alleen wel jammer dat men eerst er tegen ingaat... en nu dan het van uit de politie zelf moet horen...
maar details houd je toch.

Koppig volkje, hè?! ;D