Overtreden verkeersregels onderweg naar AED-alert

Auteur Topic: Overtreden verkeersregels onderweg naar AED-alert  (gelezen 26687 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #20 Gepost op: 6 april 2011, 15:29:40
Mee eens,

maar het negeren van een stopteken van een agent op het fietspad, word een stuk lastigere :) ja omdraaien en hard weg fietsen  0098
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #21 Gepost op: 6 april 2011, 19:26:30
Nou ja.. moet je niet een fietsencontrole tegen het lijf lopen... wil nog wel eens in de ochtend gebeuren verlichting controle..
ben je weer enkele minuten kwijt... zucht... :-\

Op de fiets, onderweg naar een AED melding. En daarbij een team van controlerende agenten. En dan alleen jij op de hoogte van een reanimatie, op loop / fietsafstand..? Wel realistisch blijven!  ;)

Mocht er toch behoefte bestaan om verkeers-regel-negerende-enthousiaste-aed-ers in een apart topic te bespreken, open gerust een topic, 1 der mods zorgt ervoor dat ter zake doende berichten in dat topic worden geveegd.  O0


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #22 Gepost op: 6 april 2011, 20:01:52
De keren dat ik ben gaan kijken bij een AED alert zag ik geen politie staan wel de brandweer en de ambulance.
vandaar dat mijn mening tot nu toe nog steeds zo is dat de politie niet zo snel gealarmeerd worden omdat ze al druk zijn met andere taken.

Als diender uit regio 07 toch even reageren. Het klopt wel dat wij in principe niet zo vaak worden meegestuurd naar een reanimatie. Dit heeft een aantal factoren. Allereerst is het zo dat de ambulancedienst de politie vaak niet alarmeert als deze binnen een bepaalde tijd ter plaatste kunnen zijn. Daarnaast is het gros van de onwelwordingen een melding waarbij de politie niet zoveel kan betekenen dan zien dat het niet lekker gaat met een persoon. Als er wel sprake is van een reanimatie komt de politie nagenoeg altijd. Alleen als er al binnen 6 minuten een ambulance ter plaatse is dan heeft het voor de politie vaak ook weinig zin om erbij te zijn. En daarnaast gebeurd het nog wel eens dat de CPA centralist de politie niet aanvinkt in GMS.

Die afwegingen worden meestal gemaakt en daarom zie je lang niet altijd politie aanwezig. Uitzondering is een ernstig onwelle in de openbare ruimte. Maar voor iemand met ademklachten kan de politie ook niet zoveel betekenen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #23 Gepost op: 6 april 2011, 20:14:22
Op de fiets, onderweg naar een AED melding. En daarbij een team van controlerende agenten. En dan alleen jij op de hoogte van een reanimatie, op loop / fietsafstand..? Wel realistisch blijven!  ;)

Mocht er toch behoefte bestaan om verkeers-regel-negerende-enthousiaste-aed-ers in een apart topic te bespreken, open gerust een topic, 1 der mods zorgt ervoor dat ter zake doende berichten in dat topic worden geveegd.  O0

We hadden het toch over negeren van stoptekens? AED meldingen behoren tot een andere topic.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #24 Gepost op: 6 april 2011, 20:15:59
Als diender uit regio 07 toch even reageren. Het klopt wel dat wij in principe niet zo vaak worden meegestuurd naar een reanimatie. Dit heeft een aantal factoren. Allereerst is het zo dat de ambulancedienst de politie vaak niet alarmeert als deze binnen een bepaalde tijd ter plaatste kunnen zijn. Daarnaast is het gros van de onwelwordingen een melding waarbij de politie niet zoveel kan betekenen dan zien dat het niet lekker gaat met een persoon. Als er wel sprake is van een reanimatie komt de politie nagenoeg altijd. Alleen als er al binnen 6 minuten een ambulance ter plaatse is dan heeft het voor de politie vaak ook weinig zin om erbij te zijn. En daarnaast gebeurd het nog wel eens dat de CPA centralist de politie niet aanvinkt in GMS.

Die afwegingen worden meestal gemaakt en daarom zie je lang niet altijd politie aanwezig. Uitzondering is een ernstig onwelle in de openbare ruimte. Maar voor iemand met ademklachten kan de politie ook niet zoveel betekenen.

Dankje wel voor je reactie... Vandaar dat ik in Velp weinig politie zie naar een FRB-melding. BRW is tenslotte vaak sneller te plaatsen dan een politiewagen uit Arnhem
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #25 Gepost op: 6 april 2011, 20:31:31
We hadden het toch over negeren van stoptekens?

Wij wel ja. Daarom:

Citaat
Mocht er toch behoefte bestaan om verkeers-regel-negerende-enthousiaste-aed-ers in een apart topic te bespreken, open gerust een topic, 1 der mods zorgt ervoor dat ter zake doende berichten in dat topic worden geveegd.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #26 Gepost op: 6 april 2011, 20:37:19
Dankje wel voor je reactie... Vandaar dat ik in Velp weinig politie zie naar een FRB-melding. BRW is tenslotte vaak sneller te plaatsen dan een politiewagen uit Arnhem

Daarom heeft Velp zijn eigen bureautje ;). Bij een melding in de openbare ruimte wordt zo goed als altijd meegereden door de politie maar er zitten nog wat haken en ogen aan bij het meerijden voor een reanimatie in een woning. In het verleden is het bij het binnentreden wel eens voorgekomen dat de politie iets zag wat ze niet konden laten gaan. De motivatie van het CPA om de politie bij woningen minder snel mee te 'vragen' is omdat een burger ten alle tijden zich moet kunnen voorzien van ambulancezorg zonder dat hij bang hoeft zijn voor wat hij misschien heeft. Hier zijn heel wat voor en tegens over te zeggen en ik vind het ook heel jammer dat het zo gaat.
Over het algemeen krijgen wij van de BRW of CPA toch wel een seintje als men een misdrijf ziet/vermoed of dat er iets anders 'interessants' voor ons is..
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #27 Gepost op: 6 april 2011, 23:21:18
maar er zitten nog wat haken en ogen aan bij het meerijden voor een reanimatie in een woning.

Ik snap niet dat het zo werkt in gelderland midden.... In amsterdam wordt er altijd (99% van de gevallen) mee gealarmeerd bij een reanimatie, ongeacht de locatie. Al is het maar om de nodige familie op te vangen, weg te houden van de reanimatie. Ik ben zelfs al enkele malen naar locaties gestuurd waar de cpa ons eerst niet nodig had, maar waar toch bleek dat het om een reanimatie ging. En ook dat was in de woning. Bovendien kan de cpa toch niet zien waar de politievoertuigen rijden?
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #28 Gepost op: 7 april 2011, 11:41:45
Ik snap niet dat het zo werkt in gelderland midden.... In amsterdam wordt er altijd (99% van de gevallen) mee gealarmeerd bij een reanimatie, ongeacht de locatie. Al is het maar om de nodige familie op te vangen, weg te houden van de reanimatie. Ik ben zelfs al enkele malen naar locaties gestuurd waar de cpa ons eerst niet nodig had, maar waar toch bleek dat het om een reanimatie ging. En ook dat was in de woning. Bovendien kan de cpa toch niet zien waar de politievoertuigen rijden?

Velp is een dorp en geen grote stad als Amsterdam. Wanneer er een FRB melding komt dan is de brandweer sneller te plaatsen dan de politie en of ambulance. In Amsterdam kan ik het mij wel voorstellen dat ook de politie een melding krijgt maar hier in Velp is het grotendeels overbodige luxe (om het dan maar luxe te noemen)  De kans dat de politie eerder te plaatsen is dan de brandweer is dermate klein dat het gewoonweg geen zin heeft om ze mee te alarmeren.

Wanneer er iets op straat gebeurd lijkt het me meer dan logisch maar dan hebben ze ook andere dingen te doen. Waar onder de omstanders om het slachtoffer weghouden etc. Waneer het gaat om een FRB melding is dat wel zo makkelijk dat wanneer het apparaat schokken gaat geven dat de omstanders weg zijn :)

Maar ik denk dat dit een nette uitleg is voor het verschil dorp en stad.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #29 Gepost op: 7 april 2011, 11:44:37
Velp is een dorp en geen grote stad als Amsterdam. Wanneer er een FRB melding komt dan is de brandweer sneller te plaatsen dan de politie en of ambulance. In Amsterdam kan ik het mij wel voorstellen dat ook de politie een melding krijgt maar hier in Velp is het grotendeels overbodige luxe (om het dan maar luxe te noemen)  De kans dat de politie eerder te plaatsen is dan de brandweer is dermate klein dat het gewoonweg geen zin heeft om ze mee te alarmeren.

Juist op het platteland is het precies andersom... In de grote stad rijden we regelmatig in een treintje richting melding, brandweer 2x ambu en politie. Levert een mooie optocht op....
Op het platteland, waar de brandweer wordt gerund door vrijwilligers duurt het langer voordat de brandweer gaat rijden. Bovendien rijd de politie surveillance en is de kans altijd aanwezig dat de politieauto net om de hoek rijd. Daarom is het ALTIJD handig om ze te informeren. Zoals je zelf al aangeeft, iedere seconde telt.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.