Overtreden verkeersregels onderweg naar AED-alert

Auteur Topic: Overtreden verkeersregels onderweg naar AED-alert  (gelezen 26711 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #50 Gepost op: 7 april 2011, 17:49:12
In het verleden is het bij het binnentreden wel eens voorgekomen dat de politie iets zag wat ze niet konden laten gaan. De motivatie van het CPA om de politie bij woningen minder snel mee te 'vragen' is omdat een burger ten alle tijden zich moet kunnen voorzien van ambulancezorg zonder dat hij bang hoeft zijn voor wat hij misschien heeft. Hier zijn heel wat voor en tegens over te zeggen en ik vind het ook heel jammer dat het zo gaat.

Natuurlijk, dat is een punt waar we overal tegen aan lopen. Echter moet het niet zo zijn dat de privacy van een slachtoffer anderen benadeeld of dat we daarom maar geen politie mee sturen ... Of dat we de politie niet mee gaan sturen omdat ''ze misschien wel iets zien waar ze naar moeten handelen''.
Dan zou je met een woningbrand ook geen politie mee moeten sturen, want misschien zit er wel een hennepplantage binnen ....
 
En ik ben het er wel mee eens, een onwelmelding is niet voor de politie. Gelukkig filteren ze bij ons in de regio goed of we wel of niet nodig zijn  :)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #51 Gepost op: 7 april 2011, 17:55:25
Je bent een (normale, zonder vrijstellingen) burger, ook als je onderweg bent naar een AED alert.
Burgers dienen zich aan de verkeersregels te houden.

Opgelost.

Geef ik je gelijk in... maar niet iedereen handelt er naar en wanneer men amber in of op de auto heeft zitten worden deze gebruikt daarvoor. En ik heb wel eens gehoord dat men thuis het sms kreeg voor de werklokatie en dat ze toch binnen de 6 minuten ter plaatsen waren en zich er niet naar het verkeer hebben gedragen.. wel voorrang hebben genomen door amber te gebruiken. Mag niet maar gebeurd wel...

ik heb amber in de auto voor incidenten wanneer ik als 1e ter plaatsen ben en voor evenementen verder zou ik het niet gebruiken. Wat is de meerwaarde er van wanneer je naar een AED-alert gaat dat men gebruik maakt van amber? wat win je er mee?

Natuurlijk, dat is een punt waar we overal tegen aan lopen. Echter moet het niet zo zijn dat de privacy van een slachtoffer anderen benadeeld of dat we daarom maar geen politie mee sturen ... Of dat we de politie niet mee gaan sturen omdat ''ze misschien wel iets zien waar ze naar moeten handelen''.
Dan zou je met een woningbrand ook geen politie mee moeten sturen, want misschien zit er wel een hennepplantage binnen ....
 
En ik ben het er wel mee eens, een onwelmelding is niet voor de politie. Gelukkig filteren ze bij ons in de regio goed of we wel of niet nodig zijn  :)


Wanneer de politie ter plaatsen gaat bij een onwelwording in winkelcentrum lijkt het me logisch. Dan zijn ze er bij om de omstanders op afstand te houden en vragen van omstanders te beantwoorden zodat de overige hulpdiensten en ehbo'ers hun gang kunnen gaan. Wat hebben wij als Eerste hulpverlener eraan wanneer een omstander vraagt, "wat is er gebeurd?"
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #52 Gepost op: 7 april 2011, 17:56:54
En ik ben het er wel mee eens, een onwelmelding is niet voor de politie. Gelukkig filteren ze bij ons in de regio goed of we wel of niet nodig zijn  :)
Bij dat sluit ik me aan, een reanimatie daarintegen vind ik wel wat voor de politie. Ook bij ons wordt goed gefilterd en gaat het over het algemeen erg vloeiend. Daarom snap ik het beleid van de regio 7 ook niet. Ik heb ze maar even benaderd en ben in afwachting van antwoord....

Al met al, dralen we nu ook van dit onderwerp af, en voel ik een nieuwe afsplitsing opkomen. Dus laten we weer ontopic gaan.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #53 Gepost op: 7 april 2011, 17:59:57
Bij dat sluit ik me aan, een reanimatie daarintegen vind ik wel wat voor de politie. Ook bij ons wordt goed gefilterd en gaat het over het algemeen erg vloeiend. Daarom snap ik het beleid van de regio 7 ook niet. Ik heb ze maar even benaderd en ben in afwachting van antwoord....

Al met al, dralen we nu ook van dit onderwerp af, en voel ik een nieuwe afsplitsing opkomen. Dus laten we weer ontopic gaan.

Artikel 2 politiewet is juist ook hier voor in het leven geroepen. Wij kunnen met onze vaardigheden en AED die we in de auto hebben zitten het verschil maken. Volgens mij hoort het zo gewoon te werken.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #54 Gepost op: 7 april 2011, 18:01:39
Daarom snap ik het beleid van de regio 7 ook niet. Ik heb ze maar even benaderd en ben in afwachting van antwoord....

Ben erg nieuwsgierig naar het beleid van regio 7, laat het ons weten wat ze als antwoord geven.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #55 Gepost op: 7 april 2011, 18:03:08
Artikel 2 politiewet is juist ook hier voor in het leven geroepen. Wij kunnen met onze vaardigheden en AED die we in de auto hebben zitten het verschil maken. Volgens mij hoort het zo gewoon te werken.

Zou je misschien wat breder willen zijn in het artikel 2? Wat houd het in? voor de "leken " onder ons

durf duidelijke taal te vragen :)
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #56 Gepost op: 7 april 2011, 18:05:41
artikel 2... Het beginsel der beginselen van de politieorganisatie.
De politie heeft tot taak in ondergeschiktheid aan het bevoegde gezag en in overeenstemming met de geldende rechtsregels te zorgen voor de daadwerkelijke handhaving van de rechtsorde en het verlenen van hulp aan hen die deze behoeven.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #57 Gepost op: 7 april 2011, 18:07:44
Geef ik je gelijk in... maar niet iedereen handelt er naar en wanneer men amber in of op de auto heeft zitten worden deze gebruikt daarvoor. En ik heb wel eens gehoord dat men thuis het sms kreeg voor de werklokatie en dat ze toch binnen de 6 minuten ter plaatsen waren en zich er niet naar het verkeer hebben gedragen.. wel voorrang hebben genomen door amber te gebruiken. Mag niet maar gebeurd wel...

ik heb amber in de auto voor incidenten wanneer ik als 1e ter plaatsen ben en voor evenementen verder zou ik het niet gebruiken. Wat is de meerwaarde er van wanneer je naar een AED-alert gaat dat men gebruik maakt van amber? wat win je er mee?

Of dat je er iets mee wint of niet doet er in mijn ogen niet eens toe.
Het mag niet, niet doen dus.

Voor die eerste die komt met een opmerking als "je zou wel anders praten als het voor jou is".
Nee, dat zou ik niet, ik heb er namelijk niks aan als slachtoffer als een EHBO'er zelf onderweg naar mij een ongeluk krijgt en als gevolg zelf de hulpdiensten nodig heeft.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #58 Gepost op: 7 april 2011, 18:17:05
artikel 2... Het beginsel der beginselen van de politieorganisatie.
 het verlenen van hulp aan hen die deze behoeven.

in dat opzicht heb je een punt. Maar tot hoever zijn alle agenten opgeleid tot AED'er bediener?

Of dat je er iets mee wint of niet doet er in mijn ogen niet eens toe.
Het mag niet, niet doen dus.

Voor die eerste die komt met een opmerking als "je zou wel anders praten als het voor jou is".
Nee, dat zou ik niet, ik heb er namelijk niks aan als slachtoffer als een EHBO'er zelf onderweg naar mij een ongeluk krijgt en als gevolg zelf de hulpdiensten nodig heeft.

wanneer er gezegd word van "je zou wel anders praten als het voor jou is" zoals je zelf aangeeft wat heb jij als patient aan een EHBO'er die zich zelf te pletter rijd? misschien kom je hem (wanneer je het niet red) nog ergens daar boven tegen ;)
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #59 Gepost op: 7 april 2011, 18:19:40
in dat opzicht heb je een punt. Maar tot hoever zijn alle agenten opgeleid tot AED'er bediener?

In principe zijn ze allemaal opgeleid, het is tegenwoordig een standaard onderdeel van de opleiding.  het wordt ook ieder jaar onderhouden tijdens de IBT dag.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.