GRIP 3 Schietincident winkelcentrum Ridderhof - Alphen aan den Rijn 09-04-2011

Auteur Topic: GRIP 3 Schietincident winkelcentrum Ridderhof - Alphen aan den Rijn 09-04-2011  (gelezen 143359 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
De Telegraaf heeft de vermoedelijke naam van de dader gepubliceerd.


Frankieboy001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,476
18.27 uur: Zevende dode
De schietpartij in Alphen heeft een zevende dode. Dat meldt de gemeente op haar website.

18.19 uur: Bereikbaarheid gemeente
De gemeente Alphen aan de Rijn schakelde kwartier geleden nog door naar bandje: "Welkom bij de gemeente... wij zijn bereikbaar maandag- vrijdag". Maar om 17.37 uur kregen we ze wel aan de lijn, de telefoniste vertelde: "We worden platgebeld, bij meer dan 20 bellers slaat hij op tilt en krijg je dat bandje, daar wordt aan gewerkt."

Bron: Liveblog NOS


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Onderzoek aan voertuig van dader:

Meerder doden schietpartij Alphen a/d Rijn


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Hieronder de info van de telegraaf. Naam en straat heb ik weggelaten. Lijkt me niet nuttig op deze site.

AMSTERDAM - De man die vanmiddag in Alphen aan den Rijn een bloedbad aanrichtte, zou de 25- jarige T van der V uit Alphen zijn. De identiteit is nog niet officieel door de politie bevestigd. De man woonde nog bij zijn ouders, in een flat aan de xxxxxstraat in Alphen. Deze flat ligt in de direct omgeving van het winkelcentrum. Zijn Mercedes werd na de moordpartij bij het winkelcentrum aangetroffen.


De politie houdt er rekening mee dat er explosieven liggen bij meerdere winkelcentra in Alphen en Leiden. De recherche maakt dit op uit een brief die zojuist in de woning van de dader is gevonden. Inmiddels zijn de betreffende winkelcentra ontruimd

T. woonde al langere tijd in Alphen en was volgens eerste berichten eerder met de politie in aanraking geweest, onder meer vanwege wapenbezit en bedreiging. Volgens onbevestigde berichten zou hij vorige maand zijn vriendin hebben mishandeld. De beide ouders van T.  zouden in Alphen werkzaam zijn.

In de woning van de familie deed de recherche vanmiddag direct huiszoeking. In de flat is door buren en andere bewoners diep geschokt gereageerd.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/9498183/__Identiteit_dader_bekend__.html
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Wat voor meerwaarde heeft het om hier de vermoedelijke naam en adres niet te plaatsen terwijl je wel de directe link plaatst naar het oorspronkelijke bericht op de telegraaf site plaatst waarin het te lezen is ?

Of je plaatst iets goed of je plaatst iets niet maar geen censuur lijkt me.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Rode Kruis ingezet bij opvang Alphenaren
ALPHEN AAN DEN RIJN -  De gemeente Alphen aan den Rijn heeft zaterdag medewerkers van het Rode Kruis ingezet bij de opvang en registratie van evacués uit winkelcentra en woningen in Alphen aan den Rijn. Dat meldt een woordvoerster van het Rode Kruis.


Drie winkelcentra en woningen boven deze winkelcentra worden uit voorzorg ontruimd wegens een schietpartij eerder op de dag, waarbij zeven mensen om het leven kwamen. Mensen die zijn geëvacueerd worden ondergebracht in kerkgebouwen en een jongerencentrum.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/9498423/__Rode_Kruis_helpt_Alphenaren__.html?sn=binnenland,buitenland
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Wat voor meerwaarde heeft het om hier de vermoedelijke naam en adres niet te plaatsen terwijl je wel de directe link plaatst naar het oorspronkelijke bericht op de telegraaf site plaatst waarin het te lezen is ?

Of je plaatst iets goed of je plaatst iets niet maar geen censuur lijkt me.

Dat is mijn invulling voor wat betreft wel of geen relevante info binnen een forum over hulpverlening.
Niet meer en niet minder. En misschien een taktische zet om te voorkomen dat iemand anders het wel  doet.
( mijn strijd op de vierkante milimeter  998765 )
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Hoorde het ook net.  :'(

Aangezien ik nog niets van een vriendin heb vernomen, zou ik dan ook (al woon ik aan de andere kant van Nederland) informatie kunnen inwinnen via het publieksnummer?

Jarno, als je op dit tijdstip nog niets gehoord heb van je vriendin en je hebt zelf al het mogelijke gedaan om haar te bereiken dan is het niet onverstandig om het noodnummer te bellen.
Ga er ook vanuit dat je vriendin eerst allerlei telefoontjes krijgt van familie en bekenden en dus mogelijk daardoor onbereikbaar is.
Als je in grote twijfel zit en een sterk vermoeden hebt dan mag je gerust bellen. Veel succes en ik hoop voor jou dat je haar gauw te spreken krijgt.

Voor alle andere betrokken mensen (slachtoffers, naasten en familieleden, getuigen, hulpverleners) heel veel sterkte bij dit verschrikkelijke gebeuren.  
Ongelofelijk dat dit in nederland nu ook gebeurd is.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


PV112

  • Persfotograaf/Cameraman
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
  • Veiligheidsregio Twente
    • PVS Fotografie
http://www.telegraaf.nl/binnenland/9498511/__Schutter_schoot_ook_moeder_dood__.html?cid=short

Schutter schoot ook moeder dood Alphen aan den Rijn -  De 24-jarige Tristan van der Vlis, die wild om zich heen schoot in Alphen aan den Rijn, heeft ook zijn eigen moeder vermoord. Dat hebben bekenden van Van der Vlis laten weten aan omroep West. Zijn vader zou gewond zijn.

Bron Telegraaf
Amateur persfotograaf, Freelance cameraman voor SPSMedia  www.pvsfotografie.nl.  Twitter: @PVSFotografie / @losser112


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931