GRIP 3 Schietincident winkelcentrum Ridderhof - Alphen aan den Rijn 09-04-2011

Auteur Topic: GRIP 3 Schietincident winkelcentrum Ridderhof - Alphen aan den Rijn 09-04-2011  (gelezen 142809 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Zeer respectvol en zeker een initiatief welke navolging verdiend.

En dat stelletje wat niet weet hoe je een minuut stilte door hoort te brengen, heeft zichzelf mooi te kijken (luisteren) gezet.


Geen twijfel over mogelijk.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Er was in Gouda een wielerronde vandaag, daar kwam in zeer korte tijd heel veel politie vandaan, zo ook (bijna alle) motorrijders.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Is er al iets bekend over een volgende persconferentie?  Ik heb geen tv namelijk vandaar mijn vraag..
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Zag net op Regio15 de foto's van dit incident.
Heb nog nooit zoveel politie bij elkaar gezien (buiten koninginnedag 2009 en op de politie-academie).

Toch lijkt het mij dat er behoorlijk doeltreffend is opgetreden door alle hulpdiensten. De kritiek dat het allemaal lang duurde, is misschien terecht voor de betrokkenen, maar hulp is altijd laat als je in de bres zit.

Tevens over de kritiek op het ziekenhuis in Alphen. Als men dat ziekenhuis had geopend voor dit incident, kan men zich nog afvragen of de opkomst van artsen en verplegend personeel net zo snel op gang komt, als een A1-rit naar een ziekenhuis waar alles gereedstaat bij aankomst.


Christian Onderwater

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 88

Hier mijn foto van de motorrijders die aankomen.

Brandweer Katwijk is trouwens met 6 man, 2 per post, naar Alphen om met de HVH Verlichtingsbak van Leiden de verlichting op de te zetten.

Bron: Brandweer Katwijk


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Zag net op Regio15 de foto's van dit incident.
Heb nog nooit zoveel politie bij elkaar gezien (buiten koninginnedag 2009 en op de politie-academie).

Toch lijkt het mij dat er behoorlijk doeltreffend is opgetreden door alle hulpdiensten. De kritiek dat het allemaal lang duurde, is misschien terecht voor de betrokkenen, maar hulp is altijd laat als je in de bres zit.

Tevens over de kritiek op het ziekenhuis in Alphen. Als men dat ziekenhuis had geopend voor dit incident, kan men zich nog afvragen of de opkomst van artsen en verplegend personeel net zo snel op gang komt, als een A1-rit naar een ziekenhuis waar alles gereedstaat bij aankomst.

Ik denk dat het gemakkelijk is om commentaar te leveren op de hulp. Het is een manier om je frustraties en onmacht over de situatie te uiten volgens mij.
Wat wil je als je als eerste voertuig van politie tp komt en er wordt geschoten met een automatisch wapen? Dan ga je echt de held niet uithangen, en meteen naar binnen. Je kent de situatie niet dus wacht je op hulp. Voor betrokkenen heel vervelend, en ook voor de betrokken agenten lijkt het me niet een prettige situatie. Toch moet het gezond verstand (en training) de overhand hebben, lijkt mij.

Hoe vaak hoor je niet bij incidenten dat het heel lang duurde voor er hulp was, en als je dan de tabelletjes met tijden er bij pakt, blijkt het allemaal razend snel te zijn gegaan.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin

Hier mijn foto van de motorrijders die aankomen.

Brandweer Katwijk is trouwens met 6 man, 2 per post, naar Alphen om met de HVH Verlichtingsbak van Leiden de verlichting op de te zetten.

Bron: Brandweer Katwijk

Beetje offtopic  e050 maar wat staat er voor op de eerste motor op het gele bordje??
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Beetje offtopic  e050 maar wat staat er voor op de eerste motor op het gele bordje??
Er was in Gouda een wielerronde vandaag, daar kwam in zeer korte tijd heel veel politie vandaan, zo ook (bijna alle) motorrijders.


Christian Onderwater

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 88
Klopt, elke motor had dit bordje ;)


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Is er al iets bekend over een volgende persconferentie?  Ik heb geen tv namelijk vandaar mijn vraag..

Voor mensen die geen tv hebben is dit misschien een interessante link.

http://nl.delicast.com/tv/Nederland
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.