GRIP 3 Schietincident winkelcentrum Ridderhof - Alphen aan den Rijn 09-04-2011

Auteur Topic: GRIP 3 Schietincident winkelcentrum Ridderhof - Alphen aan den Rijn 09-04-2011  (gelezen 142029 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,540
Eventjes terugkomende op de 'stand-by' inzet van de LFL01..
Zowel de 13-901 Volvo als de PH-HVB heli waren ter plaatse.
Op de foto's zie ik dan ook 7 man.

Maar hoe kan dit?
Een MMT bestaat uit 3/4 man, niet uit 7!
Zijn die extra opgepiept ofzo?

Normaal, indien er 2e MMT nodig is, wordt er gewoon 2e team uit andere plaats opgepiept.

Wellicht een andere "grondgebonden" MMT, ter aanvulling van het GNK?


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Wellicht een andere "grondgebonden" MMT, ter aanvulling van het GNK?

Is het niet ook zo, dat behalve de 4 lifeliners er meerdere MMT's zijn? Hiermee bedoel ik, dat er andere MMT-eenheden zijn bij overige ziekenhuizen, bijvoorbeeld vanuit het ziekenhuis te Leiden


Wouwie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 766
Maar die hebben geen Volvo als MMT voertuig, of de PH-HVB.


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614


Henkie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 365
Zometeen om 1500 uur is er een persconferentie, deze word uitgezonden op Nederland 2 en via www.rtlnieuws.nl


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


BmwRon

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 31
Nog een paar plaatjes:











Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Uit de persconferentie:

  • De naam van de dader is bekend, maar er schijnt nog een persoon in alphen te wonen met dezelfde naam en die heeft er niks mee te maken.
  • De aanraking met politie was een incident met een luchtbuks waarbij of de dader of een andere omstander geraakt is.
  • De politie heeft de AMOK procedure gevolgd, binnen 7 min na de melding waren zij ter plaatse en zijn met vesten en getrokken wapen naar binnen gegaan om de schutter uit te schakelen echter op moment dat ze bij de schutter waren had deze al zelfmoord gepleegd.
  • De doden zijn 3 vrouwen en 3 mannen.
  • 2 kinderen lichtgewond geraakt waarvan er 1 alweer thuis is.
  • Dader had eerder psychische problemen gehad.
  • De schietvereniging word onderzocht of daar wel op een juiste wijze vergunningen word afgegeven, dit word trouwens door een ander korps gedaan.
  • Wat ik nog het belangrijkst vond, er zijn 3 wapens aangetroffen bij de schutter in het winkelcentrum waarvan er 1 een wapen zou zijn wat makkelijk om te bouwen is tot een vol automatisch vuurwapen.

Uit dit laatste maak ik op, dat hij dus mogelijk op zijn vergunning een semi-automatisch wapen had welke hij heeft omgebouwd (of laten bouwen) tot een vol-automatisch wapen. Echter dit is een conclusie die ik zelf maak en niet op harde feiten is gebasseerd.

Ook was er een vraag van een buitenlandse verslaggever of er door dit incident mogelijk ander word omgegaan met persoonlijke wapens. Hier voor verwees de burgemeester naar de landelijke politiek aangezien deze de wapenwetgeving zouden kunnen veranderen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Ja. Ik ben er nog.

Ik kruip vanavond achter mijn pc om hierover 1 en ander zorgvuldig  toe te lichten. Ik moet het ook maar hebben van een hoop ruis in de berichtgeving en de info vanuit de persconferenties roepen bij mij mer vragen op dan antwoorden.