GRIP 3 Schietincident winkelcentrum Ridderhof - Alphen aan den Rijn 09-04-2011

Auteur Topic: GRIP 3 Schietincident winkelcentrum Ridderhof - Alphen aan den Rijn 09-04-2011  (gelezen 142750 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Er is een extra Journaal aangekondigd op Nederlan 1 om 14:10 uur Begint NU!!


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
om 15.00 extra uitzending op tv west
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


rjvaneyk

  • Noodhulpteam Hollands Midden
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 579
09-04-2011 Prio 1 A1 RIDDERHOF APN (Grip: 3,1,2) A1 rit
  Adres: Ridderhof, Alphen aan den Rijn
1523871 14:16:11 Hollands Midden GOHR Hollands Midden Logistiek


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Trauma heli vertrekt van de locatie,

AT heeft het hele winkelcentrum doorzocht en geen andere schutter gevonden.

op http://www.alphen.cc/ veel ooggetuigenverslagen
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


rjvaneyk

  • Noodhulpteam Hollands Midden
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 579
Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan de Rijn
Uitgegeven: 9 april 2011 12:48
Laatst gewijzigd: 9 april 2011 14:16

AMSTERDAM - In Alphen aan de Rijn vond zaterdagmiddag een schietpartij plaats in het winkelcentrum De Ridderhof, waarbij twee doden en meerdere gewonden zouden zijn gevallen. Dit heeft een woordvoerster van de gemeente bevestigd.
 
Een winkelier zegt echter tegenover NOS dat er zeker vijf tot tien doden zijn gevallen.

Volgens het Leidsch Dagblad was er mogelijk geschoten met een mitrailleur. Het winkelende publiek vluchtte voor zijn leven. Het centrum is door de politie afgesloten en er zou grote chaos heersen.

De dader, een blanke man die rond de 25 jaar zou zijn, schoot zich volgens een getuige na zijn daad door zijn hoofd. Hulpdiensten reden af en aan om gewonden te vervoeren, vermoedelijk ook naar andere ziekenhuizen dan het Ziekenhuis Rijnland in Alphen aan den Rijn. Dat was niemand voor commentaar bereikbaar.

Het beleidsteam van de gemeente, met waarnemend burgemeester Bas Eenhoorn is inmiddels bijeengekomen op het stadhuis.

Opvang

Ooggetuigen van de schietpartij zijn opgevangen in het nabijgelegen kerkelijk centrum De Bron. Dat liet een medewerkster van het centrum weten.

''Er zijn hier naar schatting honderd mensen aanwezig'', aldus de medewerkster. Volgens haar is de sfeer onrustig, omdat veel mensen zijn geschokt door het geweld. De politie is aanwezig om de mensen te vragen wat zij gezien hebben.

Ooggetuigen

Volgens een ooggetuige schoot de dader met een grote mitrailleur om zich heen. "Er zijn veel gewonden. Ik denk zeker vijf tot tien doden", zegt hij op Radio 1.

Lokale media spraken ook met ooggetuigen. ''Bij de kassa's schoot hij zichzelf door het hoofd. Eerste loste hij heel veel schoten, daarna ontstond er paniek. Ik heb zijn geweer weggeschopt'', aldus de 34-jarige Ramon Vleerlaag tegen alphen.cc.

Annemarie de Bruin (82) was in de Albert Heijn toen de schietpartij plaatshad: ''Rennen! Dat is het eerste wat ik dacht toen er werd geroepen dat er iemand lag. Ik hoorde zoveel schoten, het leek wel een klapperpistool. Ik heb mijn boodschappen laten staan en ben meteen weggerend.''

Vuurwerk

Een omwonende zag volgens alphen.cc vanaf haar balkon naast het winkelcentrum hoe de dader schietend naar buiten kwam. ''Ik hoorde iets dat op vuurwerk leek, ik zag mensen naar buiten rennen, mensen vielen, boodschappen vielen.

"Ik zag een man in een bomberjack en legerbroek met een machinegeweer. Hij laadde zijn geweer door en ik hoorde binnen weer schieten. Er gaan nu al geruchten over minimaal zeven doden. Ambulances rijden af en aan.''

Volg dit nieuws op Twitter via NUlive

© NU.nl/ANP/Novum


Frankieboy001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,476
- 4 doden, 9 gewonden
- geen 2e schutter
- AT weer weg
- modeshow moest er worden gehouden ter promotie winkelcentrum in modezaak
- grote mitrailleur in het wilde weg geschoten, heel veel schoten
- ander wapen zelfmoord
- waarschijnlijk geen gewonden meer op locatie
- snel veel AMBU's en politie t.p.
- moeite met veel gewonden volgens Leidsch Dagblad
- het was heel druk ten tijde van schietpartij
- winkelcentrum afgegrendeld
- mensen willen eigenlijk weg
- men spreekt met elkaar over de schietpartijen van 2 en 9 april
- politiehelikopter in de lucht voor overzicht
- men doet sporenonderzoek
- 1 traumahelikopter vertrekt rond 14.15

Overzichtje extra Journaal 14.10


jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
persconferentie staat op punt van beginnen

RTL 4 heeft om 16.00 extra journaal
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
En om 14:45 uur een extra journaal op nederland 1, of via internet op http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


rjvaneyk

  • Noodhulpteam Hollands Midden
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 579
Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan de Rijn  
Uitgegeven: 9 april 2011 12:48
Laatst gewijzigd: 9 april 2011 14:45

AMSTERDAM - In Alphen aan de Rijn vond zaterdagmiddag een schietpartij plaats in het winkelcentrum De Ridderhof, waarbij zes doden en zestien gewonden zijn gevallen. Dit heeft de burgemeester tijdens een persconferentie bevestigd.
De vermoedelijke dader  heeft zichzelf van het leven beroofd. Dat heeft de gemeente gemeld op haar website. Er is geschoten met een automatisch vuurwapen

Volgens het Leidsch Dagblad vluchtte het winkelende publiek voor zijn leven. Het centrum is door de politie afgesloten en er zou grote chaos heersen.

Even werd gedacht dat er een tweede dader zou zijn. Dit bleek later niet het geval te zijn.

Hoofd

De dader, een blanke man die rond de 25 jaar zou zijn, schoot zich volgens een getuige na zijn daad door zijn hoofd met een ander wapen. Hulpdiensten reden af en aan om gewonden te vervoeren, vermoedelijk ook naar andere ziekenhuizen dan het Ziekenhuis Rijnland in Alphen aan den Rijn. Dat was niemand voor commentaar bereikbaar.

Het beleidsteam van de gemeente, met waarnemend burgemeester Bas Eenhoorn is inmiddels bijeengekomen op het stadhuis.

Opvang

Ooggetuigen van de schietpartij zijn opgevangen in het nabijgelegen kerkelijk centrum De Bron. Dat liet een medewerkster van het centrum weten.

''Er zijn hier naar schatting honderd mensen aanwezig'', aldus de medewerkster. Volgens haar is de sfeer onrustig, omdat veel mensen zijn geschokt door het geweld. De politie is aanwezig om de mensen te vragen wat zij gezien hebben.

Ooggetuigen

Volgens een ooggetuige schoot de dader met een grote mitrailleur om zich heen. "Er zijn veel gewonden. Ik denk zeker vijf tot tien doden", zegt hij op Radio 1.

Lokale media spraken ook met ooggetuigen. ''Bij de kassa's schoot hij zichzelf door het hoofd. Eerste loste hij heel veel schoten, daarna ontstond er paniek. Ik heb zijn geweer weggeschopt'', aldus de 34-jarige Ramon Vleerlaag tegen alphen.cc.

Annemarie de Bruin (82) was in de Albert Heijn toen de schietpartij plaatshad: ''Rennen! Dat is het eerste wat ik dacht toen er werd geroepen dat er iemand lag. Ik hoorde zoveel schoten, het leek wel een klapperpistool. Ik heb mijn boodschappen laten staan en ben meteen weggerend.''

Vuurwerk

Een omwonende zag volgens alphen.cc vanaf haar balkon naast het winkelcentrum hoe de dader schietend naar buiten kwam. ''Ik hoorde iets dat op vuurwerk leek, ik zag mensen naar buiten rennen, mensen vielen, boodschappen vielen.

"Ik zag een man in een bomberjack en legerbroek met een machinegeweer. Hij laadde zijn geweer door en ik hoorde binnen weer schieten. Er gaan nu al geruchten over minimaal zeven doden. Ambulances rijden af en aan.''

Volg dit nieuws op Twitter via NUlive

© NU.nl/ANP/Novum