GRIP 3 Schietincident winkelcentrum Ridderhof - Alphen aan den Rijn 09-04-2011

Auteur Topic: GRIP 3 Schietincident winkelcentrum Ridderhof - Alphen aan den Rijn 09-04-2011  (gelezen 142029 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Naar aanleiding van mijn eerdere berichten over m'n vriendin.

Ze was gister tijdens de schietpartij aan het werk. Ook bij haar in de buurt is geschoten. Gelukkig liet ze mij rond achten weten dat alles goed met haar was. Telefoneren werd onmogelijk, met name door de traumatische ervaring, waardoor zij niet in staat was om eerder contact op te nemen. Gelukkig is alles okay, ik kon wel op mijn kop gaan staan van geluk

Van wat ik heb gehoord, is er vandaag voor diverse medewerkers binnen het winkelcentrum, contact geweest met slachtofferhulp. Of alle winkels morgen open gaan, is op dit moment nog onbekend, hoewel zij graag aan het werk wil gaan morgen, om op die manier de gebeurtenis te verwerken.

Excuses dat ik niet eerder deze reactie heb achtergelaten, want gisteren was het een drukke avond en vandaag was het me geheel ontschoten dit aan jullie mee te delen.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Gelukkig maar dat alles goed afgelopen is voor haar, Jarno.
Ook fijn dat je ons dit even hebt laten weten.  ;)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Goed om te weten dat het goed gaat met haar. Veel sterkte met het verwerken van de ervaring
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


sjonny20

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 51
die faker is zelf net zo maf als die tristan van der v. zelf.
Aandachtsg**l figuur.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
(CNN) -- Dutch officials say a gunman opened fire at a mall on Saturday, killing seven people and wounding 16 others before shooting himself in the head, a journalist with CNN affiliate SBS reported, citing police and other officials.

Bas Eenhoorn, mayor of Alphen aan den Rijn, told reporters that the 24-year-old suspected shooter -- identified only as Tristan V -- fired an automatic rifle and killed himself before police arrived on the scene.

The suspect, whose full name is being withheld until a formal investigation is concluded, is a Dutch national who was living with his father, police told SBS. Computer equipment and other materials were confiscated from the father's apartment after the shooting.

A farewell note was found at the suspect's mother's home. Police told SBS that the suspect claimed in the note that he had placed explosives in several commercial areas in Alphen.

The areas were evacuated as police conducted a search. As of 11 p.m., no explosives were found.

Three of the wounded mall victims are in critical condition, officials said Saturday night. The motive of the shooting was not known and no indication was given in the note.

Eenhoorn plans to hold meetings Sunday with some of the victims, SBS reported.


http://edition.cnn.com/2011/WORLD/europe/04/09/netherlands.mall.shooting/index.html

CNN, BBC, heel Europa; welke taal dan ook: weer gaat NL de wereld over.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Met de buitenlandse topografie...  98uiye



Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
In denk dat we voorzichtig van een trend kunnen gaan spreken. Want de parallellen met het drama in Apeldoorn zijn opvallend groot. Het gaat in beide gevallen om psychisch labiel persoon, die eenzaam is en niet gelukkig is met het vinden van werk. Kortom mensen die moeite hebben om mee te komen in deze huidige prestatiemaatschappij. En ik heb al een keer eerder gezegd op dit forum dat het gevaar een eenzame gek veel groter is dan terrorisme. Dit incident bewijst dat eens te meer.

En we moeten helaas vrezen dat dit soort incidenten eerder zullen gaan toenemen dan afnemen. Omdat de samenleving steeds meer individualiseert, wordt het steeds moeilijker om dit soort personen vroegtijdig te ontdekken. Daarbij komt nog dat de druk op mensen om te presteren steeds groter aan het worden is. En er zijn dan helaas mensen die hun frustraties niet meer onder controle kunnen houden en een enorme haat ontwikkelen jegens de samenleving.

Ik zie ook niet direct oplossingen die dit soort incidenten in de toekomst kunnen voorkomen, omdat je heel moeilijk kan inschatten waar iemand toe in staat is.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Eventjes terugkomende op de 'stand-by' inzet van de LFL01..
Zowel de 13-901 Volvo als de PH-HVB heli waren ter plaatse.
Op de foto's zie ik dan ook 7 man.

Maar hoe kan dit?
Een MMT bestaat uit 3/4 man, niet uit 7!
Zijn die extra opgepiept ofzo?

Normaal, indien er 2e MMT nodig is, wordt er gewoon 2e team uit andere plaats opgepiept.

Ik zet in op wisseling van de wacht / dienst   ;) Waren namelijk allen MMT'ers vanuit de VU.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


KoenL

  • http://www.koenlaureij.nl
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 346
    • Koen Laureij Fotografie
Ik zet in op wisseling van de wacht / dienst   ;) Waren namelijk allen MMT'ers vanuit de VU.

Dat kan kloppen. De dienstwissel is om 19:00 uur. Tot die tijd rukt de piloot met de dagdienst uit, maar dit mag maximaal uitlopen tot 21.30 uur. Dan moet de piloot dus of terug zijn op de basis, of hij moet ter plaatse worden afgelost. Waarschijnlijk is in dit geval van het laatste sprake, aangezien de heli pas rond 23:30 uur terug is gevlogen. Er moet dus een 'nieuwe' piloot zijn afgeleverd tussen 18:00 en 23:30  ;)

Of deze tijden ook voor de overige MMT leden gelden is mij niet bekend.
Freelance fotograaf in Utrecht en omstreken voor diverse media. Een selectie van mijn werk is te zien op mijn website www.koenlaureij.nl.


rjvaneyk

  • Noodhulpteam Hollands Midden
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 579
Man met mes bij winkelcentrum Alphen
Uitgegeven: 11 april 2011 08:10
Laatst gewijzigd: 11 april 2011 08:11

ALPHEN AAN DEN RIJN - De politie heeft in de nacht van zondag op maandag een erg geëmotioneerde man aangehouden in de buurt van winkelcentrum De Ridderhof in Alphen aan den Rijn.
 
Dat maakte de politie maandag bekend.

De politie kreeg een melding van een man met een vuurwapen bij het winkelcentrum. De 39-jarige man uit Alphen aan den Rijn bleek een mes op zak te hebben.

Hij vertelde bij zijn aanhouding dat zijn moeder om het leven was gekomen bij het dramatische schietincident in het winkelcentrum. De man wordt hulp aangeboden.

© ANP