Motoragent vervoert arrestant geboeid naast motor

Auteur Topic: Motoragent vervoert arrestant geboeid naast motor  (gelezen 22542 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

KevinK

  • Aspirant hoofdagent Amsterdam 1441
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
  • Assumption is the mother of all fuckups
Reactie #110 Gepost op: 21 juli 2015, 19:14:39
https://www.facebook.com/AT5NL/photos/pb.202097684605.-2207520000.1437498675./10154029785214606/?type=1&theater

Leuke variant op de geboeide arrestant. Zoals in de reacties ook al staat, zal het verschil wel liggen in het feit dat de motorrijder wel een helm op heeft en de arrestant deze niet bij zich had  ;)
Solliciatie Hoofdagent vanuit HTV-P - Amsterdam


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #111 Gepost op: 22 juli 2015, 08:58:00
Citaat van: Sven82 link=msg=1363097 date=1437467269
Echt niet?

Het is natuurlijk wat gekscherend bedoeld, maar de politie in Amsterdam heeft nog wel eens de naam er een iets ander Wetboek van Strafvordering en ambtsinstructie op na te houden. Ik denk een naam die voornamelijk te danken is aan het oude bureau Warmoesstraat, maar de andere wijken kunnen er ook wat van. ;)

Laten we het op deze stralende dag wat luchtig houden.
Een heel goede kennis van mij, de heer Groeneveld, was een tijdje de commissaris op het oude bureau Warmoestraat. Eens had hij in de roerige tijden zijn mannen voorgehouden "Je bent er om te slaan en niet om geslagen te worden." Dat hadden ze in hun oren geknoopt en toen ze weer eens een lastig figuur hadden opgebracht is die van die van bovenaf de trap naar de recherche gevallen....... met de nodige schades. Achteraf  bleek het toevallig een rechter te zijn.
En de andere wijken, het PEP (parken en pleinen) team van de Balistraat. Een groep voormalige lastige jongeren, omgeturnd tot beretrotse "ördehandhavers" met PEP shirt aan en portofoons van het bureau, die onder begeleiding van een brigadier binnen de kortste keren er voor zorgden dat de burgers weer zonder regelmatig te worden lastig gevallen op straat en met name in het zwembad konden komen. En dat alles onder leiding van een HIP die als het bureau weer eens helemaal leeg was niet te beroerd was om zelf op spoedmeldingen af te gaan. (Hij is zij carriere via enkele tussenstappen en heel veel studie geeindigd als Hoofdofficier van Justitie !)
Of bij de ontruiming van een kraakpand,ME voor de deur in grote getale aanwezig, waar "in het heetst van de strijd" Sinterklaas en Zwarte Pieten op dak vierhoog onder luid gejuich uit de politiecontainer kwamen stappen.
Tja, misschien landelijk niet zo gebruikelijk en mogelijk typisch Amsterdams.


Lunatum

  • Arts
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 959
Reactie #112 Gepost op: 26 juli 2015, 17:27:25
Citaat van: HIT link=msg=1362947 date=1437387527
En als ik onverhoop toch op deze manier zou worden meegevoerd dan zou ik daar een klacht tegen inbrengen als ik onschuldig ben.
Citaat van: HIT link=msg=1363074 date=1437447433
Citaat: HIT (Gisteren om 12:18:47)Je kan natuurlijk lezen wat je wilt lezen, maar je kunt ook lezen dat het niet aan de manier van transport ligt maar aan de aanhouding ( die niet terecht is ) zelf.
Begrijpend lezen? 'Daar' lijkt in de eerste zin toch echt te verwijzen naar 'deze manier zou worden meegevoerd'...

Maar goed.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #113 Gepost op: 1 oktober 2015, 14:34:08
Voortgang intern onderzoek motoragent Almere

Naar aanleiding van het incident op 12 juli waarbij een agent op de motor in Almere een verdachte geboeid liet meelopen, is een intern onderzoek opgestart.

Lees verder op: http://nieuwsopbeeld.nl/2015/10/01/voortgang-intern-onderzoek-motoragent-almere/
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #114 Gepost op: 1 oktober 2015, 14:53:16
Ik vind het een onverstandige onveilige actie van de agent. Hijzelf en de verdachte hebben hierdoor onnodig risico gelopen.


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #115 Gepost op: 2 oktober 2015, 10:09:26
Even iets over de opmerkingen over dat er 'geen helm voor de verdachte is'.  Zelfs al zou die helm er zijn, waar wil je hem dan opzetten?  Het achterste deel van de duo is duidelijk niet bruikbaar! En voor zover ik heb het kunnen beoordelen, is dat op alle politiemotoren van toepassing. Allemaal omgebouwd tot eenzitters!


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #116 Gepost op: 2 oktober 2015, 10:30:33
Citaat van: enrico1972 link=msg=1376302 date=1443702848
Voortgang intern onderzoek motoragent Almere

Naar aanleiding van het incident op 12 juli waarbij een agent op de motor in Almere een verdachte geboeid liet meelopen, is een intern onderzoek opgestart.

Lees verder op: http://nieuwsopbeeld.nl/2015/10/01/voortgang-intern-onderzoek-motoragent-almere/

Het incident was op 12 juli, het is nu begin oktober. Als het interne onderzoek is afgerond zijn we tenminste drie maanden verder.
Ondertussen verkeren de betrokkenen in het ongewisse. Lijkt mij nu niet bepaald een aangename situatie.
Naar aanleiding van de resultaten en de conclusies van/ n.a.v. dit onderzoek zullen er mogelijk nog wel de nodige onderzoeken/discussies/rechtszaken etc. volgen.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #117 Gepost op: 17 november 2015, 17:05:02
Intern onderzoek gedrag motoragent afgerond

Laatste update: 17-11-2015 | 14:26

Almere - Op 13 juli heeft een agent op de motor in Almere een geboeide verdachte laten meelopen naast de rijdende motor.

Hierop is een intern onderzoek opgestart. Dit onderzoek is nu afgerond. De eenheidsleiding heeft vastgesteld dat er bij de betrokken agent sprake is van plichtsverzuim. Dat betekent dat de agent verzuimd heeft te handelen volgens de ambtsinstructie. De medewerker van de politie heeft een strafmaatregel opgelegd gekregen. Over de inhoud van deze strafmaatregel worden geen nadere mededelingen gedaan.
Samen sterk in de hulpverlening!


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.


guest12562

  • Gast
Reactie #119 Gepost op: 22 november 2015, 13:25:35
Goed opgelost zo en weer verder.

Zo zie je maar hoe betrekkelijk incidenten kunnen zijn vandaag de dag.
Jammer alleen voor de betrokkenen dat het zo lang heeft moeten duren.