Onrust Defensie vanwege bezuinigingen - april 2011

Auteur Topic: Onrust Defensie vanwege bezuinigingen - april 2011  (gelezen 49830 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #20 Gepost op: 15 april 2011, 07:25:46
Leegloop bij Defensie
door Roy Klopper
DEN HAAG -  De krijgsmacht loopt te snel leeg doordat bezorgde en bijna overspannen medewerkers massaal hun heil elders zoeken vanwege de megabezuinigingen.

Nu grootscheepse reorganisaties elkaar in rap tempo opvolgen, vluchten hordes militairen en burgermedewerkers de kazernepoorten uit op zoek naar een veiliger arbeidstoekomst. Ook talrijke burgers geven de pijp aan Maarten. Het achterblijvende personeel heeft het zo druk dat ze regelrecht op een langdurige burn-out afkoersen.

Bron:http://www.telegraaf.nl/binnenland/9544461/__Krijgsmacht_loopt_te_snel_leeg__.html?sn=binnenland
Het hele artikel valt daar terug te lezen.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #21 Gepost op: 15 april 2011, 08:09:24
Dat krijg je er van als je mensen die hun beste jaren aan een werkgever hebben gegeven het gevoel geeft dat zij blij moeten zijn nog bij je te mogen werken.

Reorganisatie na reorganisatie en voortdurende onzekerheid maken vanzelf dat loyaliteit plaats maakt voor het zoeken naar zekerheid.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 15 april 2011, 09:21:24
Heeeeel herkenbaar e050


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #23 Gepost op: 15 april 2011, 11:25:27
Ik geef ze gelijk, ik zou ook niet gaan zitten wachten of de krijgsmacht me nog langer in dienst wil houden. Zodra de mogelijkheid om een baan buiten de krijgsmacht te krijgen zich voor zou doen, ging ik ook niet zitten wachten. Ik zou ook mijn biezen pakken. Dat er een te kort aan bepaalde functies ontstaat, is niet mijn probleem in dat geval, maar een gevolg van het ondoordachte beleid van defensie.

Heet zoiets niet eieren voor je geld kiezen ;)


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #24 Gepost op: 15 april 2011, 12:09:17
En om bij eieren te blijven ...

Je kan geen ommelet maken zonder een paar eieren te breken ... maar je moet er dan ook rekening mee houden dat je eieren op kunnen raken en niemand meer zin in ommelet heeft.

Krijgt het toch een naar bijsmaakje.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 26 april 2011, 09:09:46
Citaat
Harde acties boze militairen

AMSTERDAM -  Komende maand wordt een grote demonstratie verwacht van boze militairen. Die zijn woedend wegens de zesduizend gedwongen ontslagen die het kabinet heeft aangekondigd.

Verwacht wordt dat de militairen vanaf hun kazernes naar Den Haag zullen marcheren, waar ze samenkomen met hun gezinnen en burgerpersoneel. Militairen mogen niet staken, maar het burgerpersoneel van Defensie mag dat wel.
En dat zijn bij elkaar zo'n 20.000 man. Volgens voorzitter Wim van den Burg van de vakbond AFMP zijn ook stiptheidsacties te verwachten. „Militairen gaan nu nog flexibel om met de strikte arbeidstijden, maar zullen voortaan alles volgens de regels doen”, zegt hij.
Bron:telegraaf


Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
Reactie #26 Gepost op: 26 april 2011, 09:13:52
Militairen stoppen met vrijwilligerswerk

AMSTERDAM - Uit protest tegen de zesduizend gedwongen ontslagen stoppen militairen met het vrijwilligerswerk dat ze in uniform doen. Ook gaan ze sneller de arbeidsinspectie inschakelen, schrijft het AD dinsdag.
 
Arbeidstijden en andere zaken zijn bij defensie strikt geregeld, maar veel militairen gaan daar uit hart voor de zaak flexibel mee om, stelt voorzitter van de militaire vakbond AFMP Wim van den Burg.

"Voortaan zullen ze alles strikt volgens de regels doen of de arbeidsinspectie inschakelen. Reken maar dat ze dat bij defensie niet leuk zullen vinden."

Ook helpen veel militairen normaal vrijwillig in uniform mee bij Sail Amsterdam. Daar stoppen ze nu mee, net als met het opbouwen van bijvoorbeeld hindernissen bij paardensportevenementen.


Gedwongen ontslagen

Bij defensie verdwijnen twaalfduizend van de 69 duizend banen. In de helft van die twaalfduizend gevallen gaat het om gedwongen ontslagen. De militiaren zijn volgens Van den Burg woedend over de plannen.

Zo zouden sommige militairen het verkeer in de spits willen blokkeren met colonnes, maar de vakbonden voelen daar niets voor. "We willen voorkomen dat soldaten met hun handen op de rug worden afgevoerd", zegt Van den Burg in de krant.

Bron: www.nu.nl


sylvester1986

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 26 april 2011, 09:18:58
Ben wel blij dat mensen van zich laten horen, nu men zo bezuinigd.
Dat zou men in Nederland vaker moeten doen.


Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
Reactie #28 Gepost op: 26 april 2011, 09:32:14
Als de bonden nu maar wel eens harde acties ondersteunen en niet de zaak proberen te sussen.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #29 Gepost op: 26 april 2011, 09:40:53
Hoe begrijpelijk... Ik sta voor 100% achter de militairen ;) Hopelijk gaan ze daar in Den Haag ooit eens beseffen wat militairen en ook hulpverleners betekenen voor de maatschappij.

Ik heb me het afgelopen jaar georienteerd op een opleiding en functie binnen Defensie, ik zag deze bui echter al hangen. Jammer maar helaas, de komende jaren ga ik me er niet aan wagen. ::)