Legaal particulier vuurwapenbezit (discussie en maatregelen na schietincident Alphen a/d Rijn)

Auteur Topic: Legaal particulier vuurwapenbezit (discussie en maatregelen na schietincident Alphen a/d Rijn)  (gelezen 119661 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Hier ga je heel kort door de bocht. Immers is er een hele tak van nieuwe sport erbij gekomen "airsoft" die juist gebruik maken van 1 op 1 replica's.
plus dat er ook landen zijn waar je nagenoeg geen vuurwapens mag hebben (zie japan) en daar worden de namaak wapens door veel verzamelaars gekocht. Want er zitten zoals ik al eerder aangaf echt hele mooie tegen waar je het verschil pas ziet als je de partoonhouder
en vuurmechanisme bekijkt. Echter zijn ze hier verboden (om opzich wel begrijpelijke redenen) en dan moet je je er ook aan houden. Dus
voor mij blijft het bij het stoeien tijdens de IBT en af en toe op de kermis  ;)
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Airsoftreplicawapens zijn verboden.

Met nadruk op..

Enkeltje hoogovens.

Kom nog maar eens terug als Ivo er een verlofregeling van heeft gemaakt.


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Ik kan je opmerking niet helemaal plaatsen. Als er toch een nieuwe tak van sport is die gebruik maak van replica's, dan is daar toch niets mis mee om daar een regeling voor te treffen? Ieder zijn ding toch?


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Ik gun een ieder zijn ding.

Maar in deze discussie trek ik een lijn tussen wat middels een verlofconstructie is toegestaan en wat gewoon illegaal is.
En airsoftreplica's zijn illegaal.


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Nog wel ja. De staatssecretaris heeft in februari geloof ik aangegeven dat hiervoor een regeling voor zal worden getroffen vóór het einde van het jaar.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Dat zou dan gebeuren bij de invoering van de nieuwe wwm.

Daarna kwam Alphen. Wat er van dat voornemen overblijft, net als een aantal andere zaken, is niet te voorspellen.

1 ding kan ik je al wel vertellen. Voor februari 2012 weten we nog niks.


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Hoezo februari 2012?


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Omdat minister Opstelten dan hoopt de Kamer een voorstel voor een nieuwe wwm te kunnen voorschotelen.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Tien wapenvergunningen ingenomen na Alphen
REGIO - In het noordelijke deel van Zuid-Holland zijn tien mensen hun wapenvergunning kwijtgeraakt toen er na het schietdrama in Alphen aan den Rijn extra controles volgden.
De redenen zijn divers, meldt de NOS na onderzoek. Bij gewone controles verloren tussen april en november in de regio’s Haaglanden en Hollands-Midden 53 wapenbezitters hun vergunning.
Na het schietdrama zijn alle 70.000 wapenvergunningen in Nederland opnieuw tegen het licht gehouden. Daarbij raakten 29 mensen hun papiertje kwijt.
De politie concludeert dat daarmee het stelsel voor het afgeven van vergunningen goed werkt.
Westonline


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Landelijk ligt het aantal rond de 250.

Het toont eens temeer aan dat de controle de afgelopen jaren ernstig te kort is geschoten. Als de overheid beter had gecontroleerd, had dit topic nooit bestaan.