Legaal particulier vuurwapenbezit (discussie en maatregelen na schietincident Alphen a/d Rijn)

Auteur Topic: Legaal particulier vuurwapenbezit (discussie en maatregelen na schietincident Alphen a/d Rijn)  (gelezen 119683 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Citaat van: SniperEye link=msg=1310519 date=1416941589
Dat het nu op basis van regels een nono is snap ik, de vraag is of dit een onnodige regel is. Want, wat wil men met die regel bereiken?

Dat is evident.

Men wil daadkracht uit stralen naar jan publiek. We doen er iets aan. Dat dat iets gedaan moet worden, omdat men bij de politie iemand onder de toen geldende regels een wapenverlof heeft verstrekt terwijl dat onder de toen geldende regels gewoon nooit had mogen gebeuren.

Wat dat betreft had het oplossen van het ICT-probleem binnen de politie de allerhoogste prioriteit moeten hebben.

Al deze maatregelen zijn verder mooi voor de bühne, een drempel voor iemand die misschien wil beginnen met schietsport en een extra last voor hen die hun sport willen blijven beoefenen. Ondertussen gooien er zat sportschutters het bijltje er bij neer. En er zijn er zelfs die voor de sport niet eens meer in Nederland schieten. Wapens legale geëxporteerd naar het buitenland en in de vakanties en in het weekend gaan ze vrolijk los. 't Is dat ik zo ver van de grens zit. Maar ik heb ook even met die gedachte gespeeld.

Ander leuk dingetje: de Trimbostest.

Ik ben heel benieuwd hoeveel politieagenten daarvoor gaan slagen. Echt ... heel benieuwd....


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Wie gaat die test betalen? Voorts, ik wil helemaal geen e-screening. Internet is zo lek als een mandje, dan zou ik privé gegevens even op internet gooien? Ik ben al voorzichtig met wat ik op internet zet en doe.

Wat als door een zero day attack de gegevens op straat belanden?

In het voorstel worden zoveel subjectieve zaken aangehaald dat ik bang ben dat het doel niet zal raken. Bijvoorbeeld, iemand die buitengewoon geïnteresseerd is in wapens. Volgens mij zijn alle sportschutters dat. Heb je ooit een voetballiefhebber voetbal horen verafschuwen?

Overigens zijn er slechts 2 leden in de Tweede Kamer die over een verlof beschikken en dus uit praktijk kunnen spreken, de rest kijkt hooguit TV vrees ik.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
De leges gaan omhoog, maar dat is niets nieuws.

Wij willen wat dus gaan wij daar ook voor betalen. Dat was en is de algehele opvatting van de Kamer. En dus moeten we daarvoor gaan betalen.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Citaat van: Diamondback link=msg=1310588 date=1416955748
Dat is evident.

Men wil daadkracht uit stralen naar jan publiek. We doen er iets aan. Dat dat iets gedaan moet worden, omdat men bij de politie iemand onder de toen geldende regels een wapenverlof heeft verstrekt terwijl dat onder de toen geldende regels gewoon nooit had mogen gebeuren.

Wat dat betreft had het oplossen van het ICT-probleem binnen de politie de allerhoogste prioriteit moeten hebben.

Al deze maatregelen zijn verder mooi voor de bühne, een drempel voor iemand die misschien wil beginnen met schietsport en een extra last voor hen die hun sport willen blijven beoefenen. Ondertussen gooien er zat sportschutters het bijltje er bij neer. En er zijn er zelfs die voor de sport niet eens meer in Nederland schieten. Wapens legale geëxporteerd naar het buitenland en in de vakanties en in het weekend gaan ze vrolijk los. 't Is dat ik zo ver van de grens zit. Maar ik heb ook even met die gedachte gespeeld.

Ander leuk dingetje: de Trimbostest.

Ik ben heel benieuwd hoeveel politieagenten daarvoor gaan slagen. Echt ... heel benieuwd....

Trimbostest.... leg eens uit ?
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
De trimbostest is een computertest die een verlofhouder achter de pc op het politiebureau moet gaan invullen om te zien of hem het wapenbezit op psychisch vlak (nog) wel is toevertrouwd. Waarbij opgemerkt dient te worden dat deze test nog moet worden gekalibreerd naar aanleiding van de eerste resultaten. Welk waardeoordeel je daar aan moet/kunt hangen is mij derhalve een volslagen raadsel.

Anderzijds lijkt het mij erg interessant in hoeverre wapendragende overheidsdienaren welke beroepsmatig in stressvolle situaties komen danwel zijn geweest, in staat zijn deze test te maken en vervolgens geschikt danwel ongeschikt worden bevonden. PTSS is niet voor niets een beroepsziekte binnen de nationale politie en met alle respect voor elke diender in het blauw - het gaat nog wel eens mis...


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Kee, helder, dank je voor de uitleg.

Kom maar op met die test...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Ik ben tegen een E-test zolang internet zo lek als een mandje is. Als men echt wil weten of ik nog spoor ben ik bereid hiervoor naar een psycholoog te gaan, die mij aansluitend een briefje overhandigd waarop enkel geschreven staat of ik geschikt of ongeschikt ben. Deze wil ik vervolgens overhandigen tezamen met de WM formulieren aan de agent bijzondere wetten.

Desgewenst wil ik eveneens een verklaring vragen aan mijn huisarts.

Overigens, ironisch dat in Landgraaf een crimineel een UZI leeg schiet op straat, terwijl de politie druk de legale wapenbezitters in Landgraaf controleert. Een bezitter van een legaal wapen heeft geen enkel belang erbij dat het fout gaat.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Vuurwapens voortaan verboden op schietclub van Tristan van der Vlis

Gepubliceerd: 03 december 2014 16:37
Laatste update: 03 december 2014 16:41
  
Op schietvereniging 't Groene Hart in Nieuwkoop, de club waar Tristan van der Vlis lid van was, mag vanaf 1 januari niet meer met vuurwapens worden geschoten. De Koninklijke Nederlandse Schietsport Associatie (KNSA) meent dat de club niet aan de regels voldoet.
Directeur Sander Duisterhof van de KNSA heeft woensdag een bericht van Omroep West hierover tegen NU.nl bevestigd.

De schietclub kwam in opspraak toen Alberto Stegeman in zijn programma Undercover in Nederland (video) liet zien dat gasten zich niet hoefden te legitimeren en zonder begeleiding bij vuurwapens en munitie konden komen.

lees verder: http://www.nu.nl/binnenland/3944178/vuurwapens-voortaan-verboden-schietclub-van-tristan-van-vlis.html
Samen sterk in de hulpverlening!


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reden:

Het weigeren van sv Groene Hart om 1 van haar leden de toegang tot de vereniging te ontzeggen. Stegeman is een leuke hamer om mee te slaan, maar zolang voorzitter Roelink pal achter 1 van zijn gerenommeerde leden blijft staan geen certificaat. Die staat namelijk op de zwarte lijst van de KNSA.

O... zou ik het toch even vergeten. De naam van dat lid.

Ene Bob Smalhout.
En u mag nu googlen.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Citaat van: Diamondback link=msg=1312378 date=1417715865
Ene Bob Smalhout.
En u mag nu googlen.

Niet nodig hoor. ;)
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten