Legaal particulier vuurwapenbezit (discussie en maatregelen na schietincident Alphen a/d Rijn)

Auteur Topic: Legaal particulier vuurwapenbezit (discussie en maatregelen na schietincident Alphen a/d Rijn)  (gelezen 119134 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Antivirus anders in stellen.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Mijne heeft er ook last van dattie op hol slaat en begint over Trojan Horses en spamware...
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Als je als nieuwe organisatie een site bouwt, doe het dan fatsoenlijk. Ik ga mijn virusscanner niet anders instellen om die site te kunnen lezen. Volgens mij moeten de sitebeheerders zorgen dat hun site virusvrij is.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Sorry makkers.

Ik heb helemaal nergens last van.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Nog even geprobeerd op mijn telefoon. En ook daar geen probleem.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Welkom op de website van GRENS

GRENS is een samenwerkingsverband van enkele insiders in de Nederlandse schietsport. GRENS is niet gelieerd aan de KNSA, de wapenhandel noch aan een of meerdere overkoepelaars.

Het doel van GRENS is het waarborgen van de grondrechten van de sportschutter.

GRENS richt zich in eerste instantie tot de politiek en hoopt dat vele sportschutters en andere belanghebbenden die gebaat zijn bij faire, uitvoerbare en werkbare regelgeving, de initiatieven die GRENS ontplooit zullen ondersteunen.

GRENS werkt in projecten. Het project Verbetering Stelsel Wapens en Munitie is medio 2014 in werking gezet. Eind november is de vaste 2de Kamercommissie voor Veiligheid en Justitie hierover geinformeerd. Zie de nieuwsberichten.

Het volgende project zal de problematiek rond de aangekondigde wijzigingen in de Wet wapens en munitie betreffen. Met name de zogenoemde E-Screening test waaraan verlofhouders per 2015 zullen worden onderworpen, baart veel zorgen.


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Chrome sputtert ook niet tegen. Heb de site inmiddels gelezen.

Ik vraag mij verschillende dingen af bij GRENS, en ik ga ze die vragen nog wel stellen.

Ten eerste, namens wie spreekt men? Is het een vereniging met leden, en zo ja, hoeveel?
Welke motieven heeft deze vereniging en wat willen zij anders doen dan de KNSA?


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Een aantal vraagtekens bij de trimbostest/e-screener. Leest en huiver.

http://www.ak56.nl/columnescreener.pdf


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Helemaal niets aan toe te voegen.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
3. Meer aandacht voor georganiseerde wapenhandel

In de afgelopen jaren heeft de (internationale) opsporing van de handel in wapens wat de ACP betreft onvoldoende prioriteit gehad. De beschikbare capaciteit is vooral ingezet op de geregistreerde wapens en schietverenigingen. Dit heeft tot gevolg dat er te weinig aandacht is voor de illegale (georganiseerde) wapenhandel. Hiermee is verkrijgen en beschikken en daarmee het risico op gebruik van deze wapens relatief laagdrempelig geworden. Het behoeft geen betoog dat het bemoeilijken van het verkrijgen van wapens ook ‘preventief’ werkt op het voor handen hebben en gebruik daarvan. Intensivering van deze vorm van criminaliteit is dus cruciaal.

bron: http://www.acp.nl/actueel/middelen/nieuws/nieuwsbericht/archive/2015/01/article/extreme-geweldssituaties-vragen-om-extra-maatregelen-13377.html