Legaal particulier vuurwapenbezit (discussie en maatregelen na schietincident Alphen a/d Rijn)

Auteur Topic: Legaal particulier vuurwapenbezit (discussie en maatregelen na schietincident Alphen a/d Rijn)  (gelezen 119128 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Het probleem van illegaal bijklussende verlofhouders en bankmanagers of het probleem dat je makkelijker aan een zwaar machinegeweer kunt komen dan aan een legaal verlof?

Men verwacht dat er in Nederland nauwelijks (illegale) wapens op de markt zijn, een veelgehoord iets over het aantreffen van illegale wapens ''Nee toch, hier in Nederland?'' ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Hij legde bloot dat de politiek zich focust op de legale wapens terwijl het grootste probleem de illegale wapens zijn. Een crimineel zal geen psychologische test gaan afleggen voordat hij een illegaal wapen aanschaft.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Misschien moest "men" dan maar eens wat beter gaan zoeken.

Het barst van het illegale wapentuig en gezien de wekelijkse schietincidenten worden ze gebruikt ook. "Men" lijdt aan tunnelvisie.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
DB je hebt helemaal gelijk, en ik weet niet of jij en andere het programma hebben gezien. Zo nee bij deze:
http://www.sbs6.nl/programmas/peter-r-de-vries-misdaadverslaggever/videos/seizoen-0/aflevering-248/peter-r-de-vries-misdaadverslaggever-248

En ik moet zeggen dat deze aflevering toch wel duidelijk laat zien dat in de tijd dat er volle schijnwerpers staan op de legale
schietsport, er misschien wel 90% van dat licht op de illegale circuits gericht worden. En ik moet ook wel zeggen dat deze persoon
nu ook niet het stereotype wapenhandelaar is in mijn ogen. Een kleine auto (twingo  :o) waarmee hij de wapensvervoert. Dat is
toch iets anders dan de vrachtwagens/busjes waar de meeste naar kijken (tijdje geleden bij Geleen een hongaarse bus vol met
wapens).

Waar ik me wel lichtelijk aan ergerde was de advocaat die het allemaal bravour noemde van zijn client. Als jij al zegt dat jij de wapens
hebt geveegd, dat jij ze schoon levert (nooit mee geschoten), buiten de assamblagelijst om inkoopt, zelf dum-dum's maakt (en oke
wat die betreft deed hij dat op aandringen van de undercover) en ook nog met een LAW aankomt met de tekst dat je die op een geldwagen
moet richten dan ben je voor mij toch echt fout bezig.

Daarnaast ook al de vergaande plannen tot de overval en ander bankfraude plus ook nog in codetaal praten dat geeft toch wel aan dat
dit niet een opwelling was van een kind van 12 die wat stoers wil doen. Nu hoop ik dat de politiek ook eens wakker word en zorgt dat hier
wat meer aandacht voor komt en dat de daders niet met een taakstrafje er vanaf komen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
DB je hebt helemaal gelijk, en ik weet niet of jij en andere het programma hebben gezien. Zo nee bij deze:
De ontmaskering van wapenhandelaar Koen B.

Een kleine auto (twingo  :o) waarmee hij de wapensvervoert.

Dat was juist wat mij ook als 1e opviel en opzich ook geen slechte zet natuurlijk als ik heel eerlijk ben.
Je moet ook niet ineens luxer gaan leven als wat je verdient met je normale baan als je logisch nadenkt.
Als hij bij wijze van spreken in een gloednieuwe auto van pak hem beet € 30.000 of € 40.000 had gereden val je misschien
meer in de kijker dan dat het nu het geval was.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Dat was juist wat mij ook als 1e opviel en opzich ook geen slechte zet natuurlijk als ik heel eerlijk ben.
Je moet ook niet ineens luxer gaan leven als wat je verdient met je normale baan als je logisch nadenkt.
Als hij bij wijze van spreken in een gloednieuwe auto van pak hem beet € 30.000 of € 40.000 had gereden val je misschien
meer in de kijker dan dat het nu het geval was.
Het ging mij meer om de grote van de auto dan de waarde. Hij had bijvoorbeeld ook een oude golf variant/passat of
dacia kunnen rijden. Dan betaal je ook niet de hoofdprijs en val je ook niet echt op, maar heb je wel meer bergruimte.
Wel heeft hij waarschijnlijk met deze auto gehad dat een boel controlerende ambtenaren gedacht hebben van ag tis
maar een klein auto'tje daar kan niet veel in
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Als je dat bedoelde dan heb je zonder meer gelijk zo had ik het niet bekeken.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Waar ik me wel lichtelijk aan ergerde was de advocaat die het allemaal bravour noemde van zijn client. Als jij al zegt dat jij de wapens
hebt geveegd, dat jij ze schoon levert (nooit mee geschoten), buiten de assamblagelijst om inkoopt, zelf dum-dum's maakt (en oke
wat die betreft deed hij dat op aandringen van de undercover) en ook nog met een LAW aankomt met de tekst dat je die op een geldwagen
moet richten dan ben je voor mij toch echt fout bezig.

Dat is hij ook, maar een advocaat wordt betaald om de boel plat te lullen en naar de hand van de verdachte te zetten en dat probeerde deze advocaat. Niet met succes maar toch ;)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Hier ook maar even om het compleet te houden:

N.a.v: GRIP 3 Schietincident winkelcentrum Ridderhof - Alphen aan den Rijn 09-04-2011

En ja hoor.

Ik zat er al op te wachten.
Er wordt vuil spel gespeeld op hoog niveau. Enige tijd geleden is de secretaris van de KNSA om moverende redenen zoals dat dan zo mooi heet uit het bestuur "gegaan" van de KNSA. Deze secretaris zou namelijk hebben opgetreden als adviseur van 1 van de betrokken partijen: zijnde de schietvereniging waar Tristan lid was en de wapenhandel die Tristan het semie-automatische kogelgeweer leverde.

Belangenverstrengeling. Is te verwachten. Of...?

Of wordt hier wat anders onder het tapijt geschoven? Sinds het uitkomen van het rapport ligt de nadruk op onderzoek door de minister op het verscherpen van de voorwaarden aan waaraan iemand moet voldoen om aan een verlof te komen EN van het weren van bepaalde wapens en schietsportdisciplines uit de schietsport. Ingegeven door het rapport van de OVV.

Maar vrienden en vriendinnen, het OVV is onjuist en onvolledig op een paar cruciale punten.
 Uit informatie, die in mijn handen is en ik in pdf vorm heb, blijkt over duidelijk dat de OVV ernstige steken heeft laten vallen bij haar bewering dat Tristan het semie-automatische kogelgeweer niet in zijn bezit had mogen hebben. Daarnaast heeft de OVV duidelijke signalen dat deze conclusie onjuist is - waarop zij gewezen is door zowel de politieregio Hollands-Midden als de deskundige - naast zich neergelegd.

Dit roept duidelijk vragen op bij de zorgvuldigheid van dit rapport.

KLIK HIER VOOR DE PDF