Legaal particulier vuurwapenbezit (discussie en maatregelen na schietincident Alphen a/d Rijn)

Auteur Topic: Legaal particulier vuurwapenbezit (discussie en maatregelen na schietincident Alphen a/d Rijn)  (gelezen 119118 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Is er inmiddels meer bekend over een nieuw voorstel van Opstelten n.a.v. rapportage Alphen a/d Rijn?


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Dus... heeft er iemand bij de politie Twente zonder overleg met de korpsleiding een student toegang verleent tot Verona.
Aldus de verklaring van de student. En dan nog volhouden dat de privacy niet geschonden is. Da's wel heel naïef.

Hoewel wij verschillend denken over wapenbezit, ben ik het helemaal met je eens.
Iemand een geheimhouding verklaring laten teken, betekend nog steeds niet dat die persoon dan persoonlijke gegevens zo maar mag in zien. Daar moet altijd een zwaarwegend belang aan gekoppeld zijn, en dat lijkt hier volkomen te ontbreken. Worden er nog verder stappen ondernomen door gedupeerden?
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Jazeker is er nieuws.

Onze grote brombeer heeft de oplossing gevonden voor nieuwe sportschutters.
Zij mogen de eerste 2 jaar geen grootkaliber schieten en pas na 3 jaar een grootkaliberwapen op verlof.
Tevens mogen nieuwe sportschutters alleen maar Olypmische vormen van shcietsport beoefenen.

Hallo, ik kom voor karate.
Da's fijn jongen. Je mag eerst een jaar gaan hardlopen, daarna mag je een jaar gaan schaken en daarna pas op karate.

De KNSA is natuurlijk akkoord. Want die ziet die aanwas van jong olympisch talent wel zitten.
Dat 90% van de schutters deze disciplines niet beoefent is natuurlijk slechts bijzaak.

De afschaffing van de dynamische disciplines is van de baan. De boel frustreren kan natuurlijk wel.
Duisterhof, Greven en Opstelten gedragen zich als een stelletje kleine kinderen die hun zin niet hebben gekregen. De eerste 2 niet bij de ALV, de andere niet bij de vaste kamercommissie van V & J.

We kruipen dus maar weer achter het toetsenbord en zijn maar weer begonnen met het aanschrijven van tweede kamerleden.
Wat u tevergeefs zult zoeken in deze link zijn de inspanningen die Opstelten verricht om de slagkracht en expertise bij de afdelingen BW te vergroten, de screenings mogelijkheden te verruimen. Die dingen die hun feitelijke oorzaak hebben in het drama van Alphen.

Wederom dus een fijn staaltje schijnveiligheid.

http://www.knsa.nl/pdfs/Regulering%20dynamisch%20schietsport.pdf


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
DB(9 of 380 ? 0098),

Zijn er sporters die nu zeggen "zoek het maar uit, ik stop ermee" vanwege alle nieuwe ideeën/regels van brombeer ?


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Colt Diamondback .22LR.

Niet waarschijnlijk.

Alleen zal je als nieuweling straks wel een hele lange adem moeten hebben om iets anders te kunnen schieten dan olympisch.
Je zal maar net geïnvesteerd hebben in een nieuw 9 mm pistool en een .38 revolver als SV.
Hé... dat is mijn SV.

Nu moeten we dus ineens gaan investeren in enkelschotsgeweren (?). De kleinkalibergrendelbuksen met magazijn mogen we ook niet meer gebruiken voor de instructie kkk. Complete waanzin.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Colt Diamondback .22LR.

Niet waarschijnlijk.

Alleen zal je als nieuweling straks wel een hele lange adem moeten hebben om iets anders te kunnen schieten dan olympisch.
Je zal maar net geïnvesteerd hebben in een nieuw 9 mm pistool en een .38 revolver als SV.
Hé... dat is mijn SV.

Nu moeten we dus ineens gaan investeren in enkelschotsgeweren (?). De kleinkalibergrendelbuksen met magazijn mogen we ook niet meer gebruiken voor de instructie kkk. Complete waanzin.

Oow oke, nee dat is zeker niet leuk, is toch 90% passie volgens mij bij de sporters (die indruk krijg ik), geld zal ze weinig uitmaken of niet?

Achja...mochten we allebei later geen toekomstplannen hebben...we hebben nog een voormalig schietbaan (1938-1984 in gebruik geweest) binnen de familie.  ;) 2 vuurwapens (maakt niet uit welke kaliber/soort) per gezinshoofd worden daar gedoogd. En zelfs dan...worden bij de meeste misdrijven messen gebruikt in plaats van vuurwapens.


RemcoV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 299
Wat ik niet helemaal snap in de brief/proefballon is dat het op verlof krijgen van een GKG wordt gekoppeld aan het al hebben van een verlof voor een ander wapen. Waarom niet 3 jaar met verenigingswapens doorgroeien naar GKG (en in de tussentijd sparen) voor een GKG semi naar wens.
Waarom ga je iemand dan verplichten om een aanschaf te doen voor een wapen wat hij uiteindelijk niet wil hebben.  98uiye

RemcoV (die eind van de maand zijn verlof weer mag gaan verlengen)
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Remco.

Vriend, homey, maatje...

Kop----> spijker-----> RAAK!

Die kronkel kreeg ik dus ook een uurtje of wat geleden.
De Nederlandse wapenwet is er op ingericht om het legale wapenbezit te reguleren en te beperken.
Wat de minister nu dus wil is dat je eerst een wapen koopt en dat wapen na 1 of 2 jaar aan de kant gooit, omdat je dan pas volgens de minister en de KNSA datgene mag gaan doen waar het je eigenlijk om begonnen is.

Sorry, hoor. Die minister is echt rijp voor het gesticht. Hiermee stimuleer je dus de legale verkoop van met name tweedehandswapens.
Wat is het redelijk belang? Ik wil over 3 jaar gkg gaan schieten op de baan in Emmen. Daarom wil ik nu een verlof voor een olympisch pistool.

Complete idioterie dit.

Overigens vallen er nog veel andere wapens nu buiten de Olympische incubatietijd, revolvers, kleikalibergrendelkarabijnen met een magazijn en semie, allerlei andere pistolen dan de olympische. Er gaat straks heel weinig aanwas komen.


RemcoV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 299
Is er al bekend hoe die wedstrijdverplichting ingericht gaat worden. Heb zelf nog nooit aan een wedstrijd mee gedaan (anders dan de strijd met mijn bewegelijke lichaam, ademhaling, hartslag, ogen en het veel te kleine zwarte stipje op 50 meter...)

RemcoV
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Geen idee.

De minister gaat uit van de certificering. Dat gaat die club in Leusden weer voorkauwen en dan maar hopen of er iets te pruimen valt. De vorige heeft de laatste ALV niet eens gehaald.

Zo niet, wordt het volgend jaar weer een boeiende ALV.