Legaal particulier vuurwapenbezit (discussie en maatregelen na schietincident Alphen a/d Rijn)

Auteur Topic: Legaal particulier vuurwapenbezit (discussie en maatregelen na schietincident Alphen a/d Rijn)  (gelezen 119165 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Het is verdorie ook nog een echt woord ook. LOL  ;D

Ik zie altijd dat je heel erg begaan bent met dit onderwerp, DB.
Ben je hier zelf ook actief mee bezig binnen de politiek, of richting de politiek?
Want voor zover ik kan lezen heb je hele goede ideeën v.w.b. regels, wetten en controle's.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Wat kun je doen?

Je schrijft eens wat mails, je legt je standpunt eens uit in andere kringen (hier bijvoorbeeld) en je trapt natuurlijk onderweg op een paar tenen.

1 ding is echter problematisch in elke discussie over wapenbezit. Het zoeken naar logica. Wat ik zie meer waan- en onzin dan een goede motivering waarom de regels nu zijn zoals ze zijn. Zeker als je dan als mens met een paar hersencellen de volgende vraag stelt:

"Okay, we hebben weer nieuwe regeltjes. Maar zouden we met z'n allen ook met deze nieuwe regels Alphen kunnen hebben voorkomen?"

Vul ook deze maar zelf in.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Wat kun je doen?

Je schrijft eens wat mails, je legt je standpunt eens uit in andere kringen (hier bijvoorbeeld) en je trapt natuurlijk onderweg op een paar tenen.

1 ding is echter problematisch in elke discussie over wapenbezit. Het zoeken naar logica. Wat ik zie meer waan- en onzin dan een goede motivering waarom de regels nu zijn zoals ze zijn. Zeker als je dan als mens met een paar hersencellen de volgende vraag stelt:

"Okay, we hebben weer nieuwe regeltjes. Maar zouden we met z'n allen ook met deze nieuwe regels Alphen kunnen hebben voorkomen?"

Vul ook deze maar zelf in.

Hoef ik niet te doen, DB. We weten allebei het antwoord.  ;)
Bij een volgend incident (sorry, maar zo noem ik het even), zal er alleen nog maar meer aversie tegen wapenbezit komen.
En ik ben bang dat ze dan meteen een verbod op wapenbezit invoeren, of het nou voor de sport is of niet.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Citaat van: Diamondback link=msg=1115516 date=1358034557


"Okay, we hebben weer nieuwe regeltjes. Maar zouden we met z'n allen ook met deze nieuwe regels Alphen kunnen hebben voorkomen?"

Vul ook deze maar zelf in.

Daar wordt aan gewerkt en ik verwacht op een termijn van een maand dat er wel meer duidelijk zal worden.


RemcoV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 299
Citaat van: SniperEye link=msg=1172741 date=1371027941
Daar wordt aan gewerkt en ik verwacht op een termijn van een maand dat er wel meer duidelijk zal worden.

Waar wordt aan gewerkt? Nieuwe regeltjes of het voorkomen van een nieuwe Alphen... Want volgens mij heeft het een niet zo veel met het ander te maken...  98uiye

Als ze nou gewoon het handhaven/uitvoeren van de bestaande regels uitvoeren/mogelijk maken dan hoeven ze niet steeds iets nieuws te verzinnen.  :-X

Remco (eind van de maand weer langs bij bijzondere wetten)
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Yep.

We krijgen (weer!) een nieuwe circulaire.

En de reden is heel simpel: men moet op het ministerie de ongelooflijke puinzooi opruimen die met de vorige cwm is ontstaan voor wat betreft het airsoftgedeelte.


RemcoV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 299
Ze doen in ieder geval aan het concentreren van kennis. Volgens mij moet heel Kennemerland, Zaanstreek-Waterland en Noord-Holland-Noord voortaan naar IJmuiden voor Bijzondere Wetten...

Je kunt er in ieder geval beter parkeren dan ik Haarlem heb ik begrepen. (Alleen hoefde ik eerst niet met de auto...)

Concentreren van werkzaamheden kan best goed zijn, maar het wordt wel erg ver rijden voor een aantal mensen.

Remco
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Ik kon mijn verlenging 2 weken terug gewoon nog doen in Grootebroek.


RemcoV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 299
Citaat van: Diamondback link=msg=1172782 date=1371039945
Ik kon mijn verlenging 2 weken terug gewoon nog doen in Grootebroek.

Haarlem is deze week verhuisd. Zal ook wel gefaseerd gaan. Ik had het idee dat er één locatie zou komen voor de hele nieuwe Politie regio.

Kan het mis hebben natuurlijk  :-X

Volgens mij staan in Kennemerland alle verloven in principe op 1 januari. Mijn verlof komt oorspronkelijk uit Amsterdam en daar kon het iedere dag van het jaar. Als ze zo'n grote regio nu allemaal in December op één locatie moet gaan verlengen kunnen ze wel dranghekken gaan neer zetten ;)

Remco
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Citaat van: Diamondback link=msg=1172763 date=1371032562
Yep.

We krijgen (weer!) een nieuwe circulaire.


Er komt een reparatie aan, maar zonder grote veranderingen. In bredere zin gaat er echt wel wat veranderen, iets wat veel grootser is waar ik verder nu niet inhoudelijk op in kan gaan. Goed je oren spitsen de komende tijd, wellicht vang je nog wat op.