KLPD neemt donortransport over

Auteur Topic: KLPD neemt donortransport over  (gelezen 11246 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Defflynn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Reactie #10 Gepost op: 13 april 2011, 13:21:10
De chauffeur maakt het naar omstedigheden goed. Hij is wel behoorlijk geschokken.
De auto heeft behoorlijke schade. Doordat de chauffeur op tijd is gestopt is het gelukkig bij deze schade gebleven. Als hij iets later had gestopt had het er heel anders uitgezien. Er is een onderzoek gestart naar de toedracht van het ongeluk.

@jerommeke : Het is inderdaad een auto van WK Transplant , om precies te zijn de wat 'oudere" Mercedes. Hij zou toch vervangen worden , dus zal nu wel wat sneller gaan :D


let_there_be_yellow

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
  • HBO-V, Geneeskunde, HAP-chauffeur
Reactie #11 Gepost op: 21 april 2011, 14:44:11
Dan hoop ik maar niet dat de Inspectie de urenregistratie van de chauffeur gaat bekijken...  :o

Ben toch bang dat WK, danwel NTS, danwel ME altijd de schuld bij de chauffeur zullen leggen als blijkt dat hij dubbele diensten heeft gedraaid... ook al worden deze de laatste tijd flink onder druk gezet extra te werken vanwege uitval/ziekte van andere chauffeurs...


riesbruins

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 421
Reactie #12 Gepost op: 21 april 2011, 20:21:44
Dan hoop ik maar niet dat de Inspectie de urenregistratie van de chauffeur gaat bekijken...  :o

Ben toch bang dat WK, danwel NTS, danwel ME altijd de schuld bij de chauffeur zullen leggen als blijkt dat hij dubbele diensten heeft gedraaid... ook al worden deze de laatste tijd flink onder druk gezet extra te werken vanwege uitval/ziekte van andere chauffeurs...

Mag ik vragen wat je bedoeld met de urenregistratie van de chauffeur? In principe is een chauffeur volgens mij altijd verantwoordelijk dat hij uitgerust zich in het verkeer beweegt. En een ongeval kan altijd gebeuren
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #13 Gepost op: 21 april 2011, 20:31:52
Mag ik vragen wat je bedoeld met de urenregistratie van de chauffeur? In principe is een chauffeur volgens mij altijd verantwoordelijk dat hij uitgerust zich in het verkeer beweegt. En een ongeval kan altijd gebeuren

Meeste chauffeurs vallen onder de "taxi wetgeving". Dus ook onder het arbeidstijden besluit vervoer. In dit besluit is de verplichting opgenomen dat uren welke gewerkt worden worden geregistreerd. Dit gebeurd in een zogenaamde werkboek. Hier houdt de chauffeur zijn Rij en rusttijden bij. In de toekomst zal dit overgaan in een digitale tachograaf schijf. De politie en IVW(Inspectie verkeer en Waterstaat) controleren door middel van de werkmap of chauffeurs zich aan de rij en rust tijden houden.


riesbruins

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 421
Reactie #14 Gepost op: 21 april 2011, 20:32:56
Meeste chauffeurs vallen onder de "taxi wetgeving". Dus ook onder het arbeidstijden besluit vervoer. In dit besluit is de verplichting opgenomen dat uren welke gewerkt worden worden geregistreerd. Dit gebeurd in een zogenaamde werkboek. Hier houdt de chauffeur zijn Rij en rusttijden bij. In de toekomst zal dit overgaan in een digitale tachograaf schijf. De politie en IVW(Inspectie verkeer en Waterstaat) controleren door middel van de werkmap of chauffeurs zich aan de rij en rust tijden houden.

Duidelijk en een helder verhaal. bedankt
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel


let_there_be_yellow

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
  • HBO-V, Geneeskunde, HAP-chauffeur
Reactie #15 Gepost op: 22 april 2011, 00:23:54
Meeste chauffeurs vallen onder de "taxi wetgeving".

Ehh... ALLE chauffeurs die rondrijden in een auto met blauwe platen...

En dat lijkt steeds meer te worden. Nu dus ook alle auto's van de NTS.

Maar goed... ik had het er dus over dat veel chauffeurs onder druk worden gezet om de regels te overtreden.
Je ziet dat al bij de HAP in Den Haag overdag in het weekend... gemiddeld 16 visites in 8-9 uur (tot een uur uitloop is al 'normaal') en dan heb je geen minuut pauze... dus ook niet de wettelijk voorgeschreven rusttijd...


Defflynn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Reactie #16 Gepost op: 22 april 2011, 03:27:34
@ let_there_be_yellow :

Dit topic lijkt mij niet de plek om deze discussie te houden  ;) .
Misschien een idee om een aparte topic te starten over het ATW en R&Rbesluit ^^.


let_there_be_yellow

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
  • HBO-V, Geneeskunde, HAP-chauffeur
Reactie #17 Gepost op: 22 april 2011, 08:27:04
Ik was niet van plan een discussie te beginnen.
Meer dat ik me zorgen maak over de huidige ontwikkelingen die ik zie.

Ik hoop dat het snel beter gaat met de collega.


Gast

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 22 april 2011, 10:41:13
Als je je zorgen maakt over de huidige ontwikkelingen die je ziet zou je JUIST de Inspectie op de hoogte moeten stellen van de kennis die je kennelijk bezit over het overschrijven van rust- en rijtijden. Uit je postings blijkt dat je in ieder geval enige kennis hebt van zaken die niet zouden kloppen, chauffeurs die onder druk worden gezet, uren die worden overschreden. Doe er dan wat mee in plaats van alleen hier dit te uiten.


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #19 Gepost op: 22 april 2011, 10:49:02
Ik was niet van plan een discussie te beginnen.
Meer dat ik me zorgen maak over de huidige ontwikkelingen die ik zie.

Ik hoop dat het snel beter gaat met de collega.

Ook ik heb signalen opgevangen dat de chauffeurs diensten maken in de categorie van niet normaal. Daarnaast zou het vervoer bij gebrek aan chauffeurs ook gedaan worden door kantoorpersoneel...