Onenigheid beroeps - vrijwilligers

Auteur Topic: Onenigheid beroeps - vrijwilligers  (gelezen 7893 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #30 Gepost op: 27 december 2004, 19:35:01
ja jullie kunnen dan wel anders denken maar de vraag was hoe de verstandhouding is tussen vrijwilligers en beroeps en waarbij soms de beroeps eerder uitrukken dan de vrijwilligers........... ;)


fireman77

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 27 december 2004, 19:50:09
Ja, maar een beroepskorps kan niet zonder vrijwilligers.
En zoals jij praat over "jullie"vrijwilligers lijkt me ook niet op zijn plaats. Het is niet "wij" tegen "jullie". We zijn allemaal brandweerman/vrouw en staan allemaal voor hetzelfde.
Ik ben vrijwilliger in een vrijwillig korps, en ik werk als beroeps in een overwegend korps met alleen maar beroepskrachten. Dus ik weet allebei wat het inhoud, zonder vrijwilligers heb je geen brandweer maar zonder beroeps heb je ook geen brandweer.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #32 Gepost op: 27 december 2004, 20:08:36
Fireman,

het is jullie op de reactie bedoeld zoals ze in het korps van firefamke denken!!

Zelf werk ik in een beroepskorps en ben ook vrijwilliger dus ik zie het ook van twee kanten.... Ook als beroeps moet je wel eens binnenblijven terwijl een een mooie brand is of what ever, en als je daarna moet komen voor aflossing of slangen rollen dan hoort dat er ook bij, of je nou beroeps bent of vrijwillig!


fireman77

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 28 december 2004, 13:31:40
Fireman,

het is jullie op de reactie bedoeld zoals ze in het korps van firefamke denken!!

Zelf werk ik in een beroepskorps en ben ook vrijwilliger dus ik zie het ook van twee kanten.... Ook als beroeps moet je wel eens binnenblijven terwijl een een mooie brand is of what ever, en als je daarna moet komen voor aflossing of slangen rollen dan hoort dat er ook bij, of je nou beroeps bent of vrijwillig!



Precies, zo denk ik er ook over.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #34 Gepost op: 28 december 2004, 14:10:58
Dan zijn we het daar ook weer over eens hahaha


fireman77

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 28 december 2004, 18:37:23
Dan zijn we het daar ook weer over eens hahaha

Zo is het!!


Gast48368

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 28 december 2004, 19:20:35
Lastig uitleggen:

Ik bedoel:

Een bestaand korps vrijwilligers (alleen vrijwilligers dus) wat al jaren bestaat, daar heerst een andere mentalliteit: Zouden ze nu tegen "ons" zeggen, er komt in de buurt nu een beroepskorps, en dan "mogen" jullie in het vervolg 's weekends, snachts op komen draven, en slangen komen oprollen, dan zeggen wij : Shake it ;D


Is dit al het geval in een bestaand korps, en je gaat dan bij een vrijwilligerskorps, dan vind je dat prima als je je onder die constuctie aanmeld ;)


Ik zeg helemaal niet dat we tegenover mekaar staan, het gaat mij om de verschillende culturen binnen een korps ;D


firemanr

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 28 december 2004, 19:24:06
Lastig uitleggen:

Ik bedoel:

Een bestaand korps vrijwilligers (alleen vrijwilligers dus) wat al jaren bestaat, daar heerst een andere mentalliteit: Zouden ze nu tegen "ons" zeggen, er komt in de buurt nu een beroepskorps, en dan "mogen" jullie in het vervolg 's weekends, snachts op komen draven, en slangen komen oprollen, dan zeggen wij : Shake it ;D


Is dit al het geval in een bestaand korps, en je gaat dan bij een vrijwilligerskorps, dan vind je dat prima als je je onder die constuctie aanmeld ;)


Ik zeg helemaal niet dat we tegenover mekaar staan, het gaat mij om de verschillende culturen binnen een korps ;D
Is niet lastig te begrijpen. ;) En het cirkeltje is nu weer rond, hier zijn we mee gestart. Maar ik begrijp je volkomen, firefamke en deel je mening. ;)


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #38 Gepost op: 28 december 2004, 19:24:53
Gelukkig maar firefamke ;D


fireman77

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 28 december 2004, 19:25:51
Ja dat begrijp ik helemaal. Ik ben vrijwilliger in een korps wat alleen maar bestaat uit vrijwilligers, en dat willen we graag zo houden.

En mijn werk als brandweerman is een korps waar het overgrote deel beroeps is, ja daar heerst een andere cultuur.

Dat ben ik helemaal met je eens!!