BHV examenvragen

Auteur Topic: BHV examenvragen  (gelezen 19493 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maike

  • Gast
Gepost op: 31 oktober 2004, 13:18:53
Ik ben nu bezig met een BHV-opleiding. Ik heb het gedeelte brand nu afgesloten en moet de komende 2 woensdagmiddagen nog hjet onderdeel EHBO gaan doen. Nu weet ik van mezelf dat ik hier h\geen held in ben, dus die informatie die ik moet lezen en leren is al akelig genoeg. Nu weet ik helemaal niet wat voor een vragen ik daarover kan verwachten!!

Heeft iemand proefexamens voor mij, zodat ik me hier beter op kan voorbereiden.




Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #1 Gepost op: 1 november 2004, 13:45:08
Voor zover ik weet is dit een praktijktoets en worden er tegelijkertijd mondeling vragen gesteld.


firemanr

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 1 november 2004, 15:36:35
Ik weet niet of de standaard EHBO examens hetzelfde zijn als de BHV (EHBO) examens, maar het is idd zo dat bij de standaard EHBO cursus de xamens alleen maar praktisch zijn en niet theoretisch. Precies zoals Jorrin al vermeldde. ;)


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #3 Gepost op: 2 november 2004, 09:08:38
Voor de BHV hebben wij een theoretische toets gehad. Met vragen als hoever moet je de borstkas bij een volwassene indrukken?
Je moet dus wel even goed leren, maar alle onderwerpen komen gedurende de cursus aanbod.

RAdeR


Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #4 Gepost op: 10 november 2004, 12:30:28
probeer de testen op de volgende sites eens.

http://www.schooltv.nl/ehbo/oefenen_voor_je_examen/oefenen.html

of onder het kopje proefexamens op de site

http://www.fft-breda.nl/2002/Overview/hoofdindex.html

om maar waty voorbeelden te geven.

als je internet afstruind kun je heel wat online proefexamens tegenkomen.

Arjan
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R


Lukas074

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 10 november 2004, 18:31:34
ik heb ook een theoretische examen gehad, maar wat mij op viel is dat ze vrij diep op handelingen in gaan.


brandweerman

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 21 december 2004, 23:32:26
ik ben zelf bhver en ik heb wel examen vragen.

je kan ook zelf de vragen maken aan de hand van je boek.

reanimatie bij een kind  is een examen vraag
aantal keer mond op mond en hartmassage

bij brand het meld systeem kennen en de brand drie hoek

leer ook erg goed de lijst met gevaarlijke stoffen dat is ook een examen vraag praktyk moet je niet druk over maken maar leer die boek goed uit je hoofd en ook over het bloedsomloop

oefen de rautek greep ook

voor praktijk duidelijk spreken wat je gaat doen

werk je met een partner spreek duidelijk naar elkaar

denk goed na

praktyk gedeelte

het openen van de deur goed in de gate houden en het voelen van warme deuren a deur krukken nooit met je hand palm maar met de rug van je hand <buitenkant>

heb je vragen dan moet je me even mailen


firemanr

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 22 december 2004, 15:37:50

praktyk gedeelte

het openen van de deur goed in de gate houden en het voelen van warme deuren a deur krukken nooit met je hand palm maar met de rug van je hand <buitenkant>

heb je vragen dan moet je me even mailen
 

Probeer jij maar eens te voelen aan een aluminium deurkruk of deze warm is bij een grote brand aan de binnenkant. :-X Als het goed is voel je NIKS! Zelf al eens proefondervindelijk meegemaakt op een testcentrum. De warmte wordt niet doorgegeven en je bent dus geneigd om de deur, niet wetend dat de brand erachter zit!, iets rapper open te doen dan anders. ;)