Journalist volgt medewerkers van marechaussee die te hard rijden

Auteur Topic: Journalist volgt medewerkers van marechaussee die te hard rijden  (gelezen 28209 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 15 april 2011, 22:12:27
Dat kan altijd harder  ;D ;D

#edit, typ voor de gein eens politie rijdt te hard in op Youtube en je hebt direct genoeg resultaten ::)


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #11 Gepost op: 16 april 2011, 08:49:38
Ik vind het wel een beetje jammer dat deze journalist zijn huiswerk niet helemaal heeft gedaan, met betrekking tot de hoogte van de snelheden die mogen worden gereden met vrijstelling.


HBm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 851
  • Overleden, maar niet vergeten
    • "Hulpverleningsforum, een dagelijkse bron voor leering en vermaak"
Reactie #12 Gepost op: 16 april 2011, 09:03:29
Ik vind het wel een beetje jammer dat deze journalist zijn huiswerk niet helemaal heeft gedaan, met betrekking tot de hoogte van de snelheden die mogen worden gereden met vrijstelling.

Zie hier....
Alleen art5WvW blijft wel altijd van kracht!
http://www.advocatenkantoornass.nl/pdfs/kvr20066_maximum_snelheid_politieautos.pdf
Voorheen helm met twee strepen - Overleden 21 april 2012


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #13 Gepost op: 16 april 2011, 09:49:00
Uiteraard blijft artikel 5 WvW94 te allen tijden van kracht.
Ik doelde eigenlijk meer op de snelheden conform de brancherichtlijn, danwel de regeling Optische en Geluidssignalen 2009.

Het PDF bestand uit bovenstaande link, stamt trouwens uit 2004, de brancherichtlijn was toen nog niet in werking getreden. Die in juli 2006 in werking getreden en staat daar dus ook nog niet in vernoemd.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #14 Gepost op: 16 april 2011, 10:13:34
De zgn brancherichtlijnen bij de politie mogen worden overschreden. Dit moet vooraf even gemeld worden aan de meldkamer. Bijzondere politieteams mogen dit achteraf melden.


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #15 Gepost op: 16 april 2011, 10:24:35
Dat is eveneens bij de KMAR zo.

De journalist zegt rond 1:15 dat er vrijstelling is tot 20 km/h uur te hard binnen en buiten bebouwde kom. Dit is echter 40 km/h.

En zoals CopVR3 al zegt, de richtlijnen mogen overschreden worden.


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #16 Gepost op: 16 april 2011, 12:02:19
En meneer de journalist rijd ook nog eens over de vluchtstrook op het stukje klaverblad.
Ach, met het proberen om opsporingsambtenaren op beeld te krijgen heeft de journalistiek blijkbaar vrijstelling voor alle verkeersregels haha.


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #17 Gepost op: 16 april 2011, 14:05:13
Toch is het goed dat zo af en toe eens goed gekeken wordt naar het rij gedrag van de mensen die vrijstelling hebben voor de verkeersregels, neem nou als voorbeeld de uitzendingen van Peter R. die ook af en toe eens kijkt hoe het gaat op de weg, er gebeuren ook zaken die niet door de beugel kunnen, ook bij de politie.     98uiye

Natuurlijk moet je dit wel erg goed voorbereiden en er voor zorgen dat de bestuurder niet alleen een rijbewijs heeft maar net als schijnbaar elke diender een gedege rijopleiding met succes heeft afgesloten......  098uo



Oeps zeg ik mischien weer eens wat minder aardigs over de politie; nee jullie hebben mij niks misdaan en ik ben blij dat er politie is en probeer altijd een helpende hand toe te steken. Vertrouwen is goed controle is beter
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #18 Gepost op: 16 april 2011, 17:35:49
Toch is het goed dat zo af en toe eens goed gekeken wordt naar het rij gedrag van de mensen die vrijstelling hebben voor de verkeersregels, neem nou als voorbeeld de uitzendingen van Peter R. die ook af en toe eens kijkt hoe het gaat op de weg, er gebeuren ook zaken die niet door de beugel kunnen, ook bij de politie.     98uiye

Natuurlijk moet je dit wel erg goed voorbereiden en er voor zorgen dat de bestuurder niet alleen een rijbewijs heeft maar net als schijnbaar elke diender een gedege rijopleiding met succes heeft afgesloten......  098uo

Oeps zeg ik mischien weer eens wat minder aardigs over de politie; nee jullie hebben mij niks misdaan en ik ben blij dat er politie is en probeer altijd een helpende hand toe te steken. Vertrouwen is goed controle is beter

Jou afkeer tegen alles wat politie is was al lange tijd duidelijk. Denk dat het voor niemand een verrassing is op het forum. Wat dat betreft begin je een beetje voorspelbaar te worden. Wel bijzonder een brandweerman welke in veel situaties moet samenwerken met de politie die zo'n afkeer tegen de politie heeft ontwikkeld.


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #19 Gepost op: 16 april 2011, 18:09:43
Jou afkeer tegen alles wat politie is was al lange tijd duidelijk. Denk dat het voor niemand een verrassing is op het forum. Wat dat betreft begin je een beetje voorspelbaar te worden. Wel bijzonder een brandweerman welke in veel situaties moet samenwerken met de politie die zo'n afkeer tegen de politie heeft ontwikkeld.

Jammer dat je niet goed kunt lezen!!!
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”