Journalist volgt medewerkers van marechaussee die te hard rijden

Auteur Topic: Journalist volgt medewerkers van marechaussee die te hard rijden  (gelezen 28211 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #30 Gepost op: 16 april 2011, 20:22:23
Als ik me niet vergis en ik naar het formaat en de beeldinstelling van het filmpje kijk ... kan ik me niet onttrekken van de indruk dat het filmpje is gemaakt ... met een GSM 998765.
Hoe zat het ook al weer als bestuurder met het vasthouden van zo'n ding tijdens het rijden? ;)

Nou rij ik zelf ook wel eens 140/160 km/u voor de dienst. En zeker met zo'n snelheid is twee handen aan het stuur wel aan te raden. Ook is het van belang als je met hogere snelheden rijdt dat je maar met een ding bezig bent(bij voorkeur het besturen van de auto).


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #31 Gepost op: 16 april 2011, 20:55:31
Als wij bezig met een applicatiedag voor de motor, gaat de snelheid ook flink omhoog. Je kunt dan ook niet aan ons zien dat we bezig zijn met een applicatiedag of een opdracht. We vliegen met snelheden voorbij zoals op het flimpje en 10 min later staan we idd ergens koffie te drinken of een bammetje te eten.

Wie zegt dat dit goed of fout is kunnen we een flinke discussie voeren die ik toch altijd naar mijn zijde trek. Want in de tekst van de applicatiedag/traningsdag staat oa het rijden met hoge snelheid en het onderhouden van deze discipline.


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #32 Gepost op: 16 april 2011, 20:57:57
Als wij bezig met een applicatiedag voor de motor, gaat de snelheid ook flink omhoog. Je kunt dan ook niet aan ons zien dat we bezig zijn met een applicatiedag of een opdracht. We vliegen met snelheden voorbij zoals op het flimpje en 10 min later staan we idd ergens koffie te drinken of een bammetje te eten.

Wie zegt dat dit goed of fout is kunnen we een flinke discussie voeren die ik toch altijd naar mijn zijde trek. Want in de tekst van de applicatiedag/traningsdag staat oa het rijden met hoge snelheid en het onderhouden van deze discipline.

Maargoed dat zal blijken uit het onderzoek wat (mogelijk) naar beide heren wordt ingesteld...
Blijkt dat het inderdaad zo is dat ze bezig zijn met geaccepteerde werkzaamheden waar een opdracht voor was, is er niets aan de hand, en heeft alleen de journalist een leuke boete :)


Whalertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
Reactie #33 Gepost op: 16 april 2011, 21:55:36
Te hard rijden door dienders is af en toe gewoon te begrijpen, maar het feit dat je dienders in het verkeer van richting ziet veranderen of de rotonde ziet verlaten zonder richtingaanwijzers te gebruiken draagt niet bij aan respect voor hen en is geen voorbeeldfunctie. Het verzuimen van het gebruik van hun richtingaanwijzer is op geen enkele manier goed te praten.


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #34 Gepost op: 16 april 2011, 22:12:19
Te hard rijden door dienders is af en toe gewoon te begrijpen, maar het feit dat je dienders in het verkeer van richting ziet veranderen of de rotonde ziet verlaten zonder richtingaanwijzers te gebruiken draagt niet bij aan respect voor hen en is geen voorbeeldfunctie. Het verzuimen van het gebruik van hun richtingaanwijzer is op geen enkele manier goed te praten.

Het zijn ook mensen hoor, die kunnen ook wel is wat "vergeten". Zolang het niet een structureel karakter heeft is dat toch goed te praten?


Whalertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
Reactie #35 Gepost op: 16 april 2011, 22:17:47
Het zijn ook mensen hoor, die kunnen ook wel is wat "vergeten". Zolang het niet een structureel karakter heeft is dat toch goed te praten?

Je bedoelt waarschijnlijk: wel eens wat vergeten, i.p.v. wel is.
Neen! Het consequent gebruik van richtingaanwijzers hoort ingebakken te zijn.

Als ik vergeet om me aan de maximumsnelheid te houden en deze met 7 km's overschrijd, hoef ik ook niet bij het CJIB aan te komen dat ik structureel gezien niet te hard rijd.

Dus...:  VOORBEELDFUNCTIE, ALTIJD!


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #36 Gepost op: 16 april 2011, 22:22:24
Hoe zat het ook al weer als bestuurder met het vasthouden van zo'n ding tijdens het rijden? ;)
Nu de KLPD twittert lopen ze zelfs te juichen als iemand met een GSM een foto maakt van een ongeval terwijl hij er langs rijd. Bekeuren voor het vasthouden van de GSM kunnen we op die manier wel afschaffen ;-)

Verder denk ik dat ik dit liever zie gebeuren door Peter R de Vries die een chauffeur en wagen speciaal voor dit doel uitkiest als door een journalist die toevallig een paar motoragenten tegen komt.


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #37 Gepost op: 16 april 2011, 22:30:19
Je bedoelt waarschijnlijk: wel eens wat vergeten, i.p.v. wel is.
Neen! Het consequent gebruik van richtingaanwijzers hoort ingebakken te zijn.

Als ik vergeet om me aan de maximumsnelheid te houden en deze met 7 km's overschrijd, hoef ik ook niet bij het CJIB aan te komen dat ik structureel gezien niet te hard rijd.

Dus...:  VOORBEELDFUNCTIE, ALTIJD!

Voorbeeldfunctie heb je altijd, mee eens.
Aangezien het mensen zijn kunnen ze ook wel is wat vergeten.
Of vergeet jij nooit is wat?


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #38 Gepost op: 16 april 2011, 22:53:25
ik weet niet waar iedereen zich zo druk om maakt af en toe moet je gewoon je rijvaardigheden bijhouden. Immers je moet  toch ook weten hoe  je voertuig zich gedraag als je ergens met hoge snelheid achteraan moet.


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #39 Gepost op: 17 april 2011, 08:37:23
Het is alleen zo leuk dat de volgende X ik mijn rijbewijs kwijt raak als ik op een stil landweggetje mijn gaspedaal open gooi zoals deze heren. En ja, ook ik ben in bezit van een vro . Uiteraard weten we niet wat de achtergond van deze 2 heren is, maar ik vind 130-140 op een weggetje waar je 60 mag gewoon not done. De snelweg vind ik echt niet erg als je daar 150 - 160 rijdt als in dienst zijnde..
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.