Journalist volgt medewerkers van marechaussee die te hard rijden

Auteur Topic: Journalist volgt medewerkers van marechaussee die te hard rijden  (gelezen 27855 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #40 Gepost op: 17 april 2011, 10:09:27
Gezien het gehele beeld waren de heren bezig met een rijopleiding en werd elke keer gewoon alles besproken onder het genot van een peuk
Waar is het bewijs dat de broeders van de KMAR echt zo hard gereden. Immers ik heb nergens iets gezien van een geijkte trajectmeting of een ander
geijkte meetinstrument dat werd gebruikt.

Leuk ik film een paar motorrijders en rij vervolgens zelf lekker hard film mijn snelheidsmeter en schreeuw dat ze 150km -160km. Voor mij is het allemaal niet zo zo.


Sheriff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #41 Gepost op: 17 april 2011, 11:14:41
Mooi, en nu maar weer verder met ademhalen ? Deze "wannabee Stegeman cq De Vries" heeft zijn punt gemaakt.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #42 Gepost op: 17 april 2011, 11:34:08
Voor sommige personen op deze aardkloot is het gewoon een volkssport geworden om de politie/KMar zo zwart mogelijk te maken.

Want als de 2 KMar motorrijders het op hun dooie akkertje hadden gedaan hadden ze ook wel wat verzonnen. BV de KMar houd al het verkeer op.

Ik zeg gas erop ihkv onderhoud rijvaardigheden. Die personen die zonodige niks te doen hebben dan alleen alles wat Politie/KMar doet op een weegschaaltje leggen moeten zelf eens flink worden aangepakt met hun zelfgemaakte beelden. Die personen maken vaak veel meer overtredingen als de dienders op de motor en of auto. Alles mag voor een "spraakmakend" flimpje.


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #43 Gepost op: 17 april 2011, 12:47:00
Ik snap gewoon de beweegreden niet van dit soort mensen.
Als ik op de weg rijd/loop/fiets etc, en er komt een opvallend hulpvoertuig voorbij (vul maar in welke) met hoge snelheid of middels een bijzondere manouvre, dan heb ik zoiets "er zal vast iets zijn waarvoor ze het doen".
Er komt bij mij totaal niet de gedachtengang om er achteraan te rijden om te kijken of het allemaal wel klopt.
Het zeg meer over deze gefrustreerde figuren die dat wel zonodig moeten doen.
Misschien solliciteren, mag je het ook zo nu en dan.

Ik heb zoiets, als de betreffende bestuurder van het "voorrangsvoertuig" zijn bevoegdheden misbruikt, loopt hij vanzelf tegen de lamp.
Hij moet zich verantwoorden. Men moet gewoon eens van de integriteit uit gaan van de betreffende collega.

Maarja, jalouzie ten top. "hij doet iets wat ik niet mag, het is niet eerlijk"


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #44 Gepost op: 17 april 2011, 18:22:09
Zodra dit topic verscheen, verheugde ik mij eigenlijk op een reactie van TVDrenthe.  ^-^

Want eigenlijk is het best lachwekkend: ''Er gebeurt niets noemenswaardigs in de regio, toe 'verslaggevers', verzin dan maar wat.''

''Nou we hebben 2 motorrijders van de KMar, die zich ietwat vlot over 's lands wegen begaven. ''

Nou, maak er maar een mooi item van dan!~ ;D


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #45 Gepost op: 18 april 2011, 15:41:39
Voorbeeldfunctie geld bij mij vaak alleen als ik gewoon een ritje van a naar b heb en verder nergens mee bezig ben. Wanneer ik surveilleer en bijvoorbeeld op de snelweg rijdt dan rij ik bijna altijd 130-150. Ik ga niet constant achter dezelfde auto rijden maar hanteer gewoon een surveillance-snelheid zodat ik iedereen kan inhalen.
Is gewoon een onderdeel van je politiesurveillance. O0


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #46 Gepost op: 18 april 2011, 16:40:10
En ik durf te beweren dat het steeds minder wordt. Zoals al in eerdere discussies gezegd moeten wij tegenwoordig alles verantwoorden. Toen ik bijna 15 jaar gelden bij de politie begon werd standaard een flitsfoto met een politieauto er op weggegooid. Nu krijg ik de bon in mijn bakje met een schrijven van de officier of ik maar even met een verklaring wil komen waarom ik te hard gereden heb. Geen goede reden volgens de geldende regels is gewoon zelf betalen.

Parkeren op de stoep, elke burger heeft tegenwoordig een mobieltje en foto's staan binnen now time op geen stijl oid. Dus mijn chef roept me dan op het matje om uit te leggen waarom ik het gedaan heb. Elke keer dat ik de ontheffing gebruik denk ik daar heel bewust over na.

Helemaal uitbannen is onmogelijk maar ik durf wel te beweren dat het stukken minder is geworden.

Volgens mij de enige juiste reactie. Als je afwijkt van de regels moet het duidelijk, helder en verklaarbaar zijn. De media houden de organisaties scherp. Zolang de media dit op een normale manier doen heb ik er ook geen problemen mee. Het is immers de taak van de media om misstanden aan de kaak te stellen. Soms moet je ook daarvoor de regels (binnen redelijke grenzen) kunnen breken.

De vraag is of de journalist in het eerste filmpje deze regels verantwoordelijk breekt. Ik vermoed dat deze man geen aanvullende rijopleidingen heeft genoten, en ook het camera werk geeft geen vertrouwen ;)
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #47 Gepost op: 18 april 2011, 16:52:35
Dit doet mij denken aan een collega ooit bij de KMar, die bij vergissing de zwaailamp inschakelde ipv de alarmlichten(fout heb ik ook vaak gemaakt met die bus). Hij werd van alle kanten bekritiseerd omdat hij bij een snackbar naar binnenliep en niet in de gaten had dat hij het verkeerde schakelaartje had omgezet.

Wat wil ik hiermee zeggen, hij die zonder fouten is zal geen mens zijn.

Voorbeeldfunctie... ja die hebben wij allemaal, iedereen die zichtbaar voor/op en langs de weg profesioneel aan het werk is.

De vrachtautochauffeur, de koerier, de buschauffeur en ook de taxichauffeur.
Voor deze mensen is er "blik op de weg" "op de bon" "wegmisbruikers" "Peter R de Vries" en noem maar op.

Brandweer, Ambulance, Politie en zo ook de KMar.......
Voor deze mensen mag er dus niets zijn lijkt het wel, tuurlijk ik praat niet goed hoe de journalist in questie zich heeft gedragen hij rijd niet met biza striping en duidelijk herkenbare voertuigen echter vind ik het geen slechte zaak dat ook dit word getoond.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Sheriff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #48 Gepost op: 18 april 2011, 19:57:17


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #49 Gepost op: 18 april 2011, 20:33:04
Is het stukje "voorbeeldfunctie" niet een beetje achterhaald?

Volgens mij zijn de politie en KMar op de weg om de wet te handhaven en de weggebruikers welke stelselmatig fouten maken tot orde te roepen. Volgens mij is het niet hun taak om het perfecte voorbeeld te geven van een "voorbeeldrijder", want dat komt neer op les geven. Dat is eerder weggelegd voor de mensen die daarvoor geleerd hebben en rondrijden met zo'n blauwe bordje met een witte "L" op het dak. Als het goed is heeft een ieder met rijbewijs les gehad van zo'n persoon.

Maar als de mensen liever hebben dat ik mij perfect aan de regels ga houden tijdens de dienst, zodat hun precies kunnen zien hoe zij dienen te rijden, dan moet ik dat maar eens proberen. Kijken of de bestuurder voor of achter mij het nog steeds fijn vindt als zo'n mooie striping na 50 kilometer nog steeds achter of voor hem rijdt. Want we moeten natuurlijk niet harder gaan rijden dan ter plaatse toegestaan is. Laat staan een rood licht te negeren om een overtreder te achterhalen of misschien net die inbreker te kunnen pakken die op punt staat je TV mee te nemen. Nee, dan kun je beter hebben dat politie c.q KMar als "voorbeeldrijders" door het verkeer verplaatsen en dan nog op tijd zijn om de aangifte op te nemen. Want de eerste inbreker die wacht op een politievoertuig met in werking zijnde optische- en geluidsignalen moet nog geboren worden.

Geeft wel weer enkele burgers een veilig gevoel (Meer blauw op straat), maar dat is een ander topic.