reddingboot elburg

Auteur Topic: reddingboot elburg  (gelezen 7211 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Gepost op: 1 november 2004, 16:02:24
afgelopen zomervakantie was ik zoals altijd met de boot op vakantie, toen wij afgemeerd lagen in jachthhaven de Klink besloot ik om met mijn rubberboot met polyester bodem te gaan varen.
Ik voer door de vaargeul, voozien van goede verlichting.
Ik hoorde achter mij een grote snelle boot naderen, het bleek de reddingboot van de KNRM te zijn uit elburg.
Ik week netjes naar rechts uit om ze voorrang te verlenen (ze voeren wel zonder zwaailicht maar goed een nette watersporter wijkt uit)
Dus ik wijk uit komen ze me op een halve meter volgas RECHT  ::) voorbij!!

Officieel mag dit niet, waarom doen ze het wel terwijl er genoeg ruimte is om links in te halen??


GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #1 Gepost op: 1 november 2004, 16:35:36
moeilijke vraag kan me niet verzinnen waarom ze zo een andere boot oplopen. Zou het zelf denk ik niet zo doen.

9910001
9910001


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #2 Gepost op: 1 november 2004, 17:02:15
Je kon daarna niet zien of dat ze een stuk 'afsneden' om sneller ergens te kunnen komen??
  Ta


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3 Gepost op: 1 november 2004, 17:55:06
nee want ze gingen zonder spoed terug naar de thuishaven! ben daarna nog even wezen kijken!
maar ik vond het behoorlijk onvriendelijk

ik vaar zelf al 17 jaar en meestal sneller als andere boten (ik met een rubberboot met 4 pk topsnelheid 31 km) en mijn ouders met een motorboot (topsnelheid 40 km)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jeff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 308
Reactie #4 Gepost op: 1 november 2004, 18:49:17
Misschien hadden ze je niet goed gezien ofzo, kan me moeilijk voorstellen dat ze express zo dichtlangs iemand varen...


Gast48368

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 1 november 2004, 18:58:36
Je schreef dat je naderhand nog even was wezen kijken> Ik had het niet bij alleen kijken gelaten ;)

Nog een voordeel: Je had een wellicht misverstand en bijkomende frustratie's meteen uit de wereld kunnen helpen ;D


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6 Gepost op: 1 november 2004, 21:03:10
>:( ik wou even praten maar toen werd ik niet te woord gestaan en als er een witte rubberboot volgas vaart met een spray (opspuitend water) dan zie je dit duidelijk van te voren, ik snap ook wel dat die jongens het leuk vinden om volgas te varen maar ze moeten wel snappen dat dit irritaties veroorzaakt als ze andere mensen ermee overlast bezorgen

ik moet trouwens wel zeggen dat het wel een machtig gezicht is als je achterom kijkt en je ziet zo`n oranje rubberboot met 80 km per uur aankomen stormen
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #7 Gepost op: 1 november 2004, 21:06:33
Ik weet niet of ik het zo machtig vind als ik in zo'n klein rubberbootje zit.... ;D
  Ta


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #8 Gepost op: 1 november 2004, 21:50:33
Ja, zelf vaar ik als ik snel vaar naast de vaargeul, maarja dat kan niet bij jullie, dan heb je een tracktor nodig want zelfs met een RIB is daar buiten de vaargeul niet te varen en dat maakt de doorvaart bij oplopend verkeer smal. Maar als het gegaan is zoals jij zegt is dat niet goed te praten, een schipper van een reddingsboot mag nooit de één in gevaar brengen om een ander te redden!

Henk


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #9 Gepost op: 1 november 2004, 22:18:47
En hij was dus blijkbaar niet eens onderweg om iemand te redden.... :-\
  Ta