reddingboot elburg

Auteur Topic: reddingboot elburg  (gelezen 7238 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #10 Gepost op: 1 november 2004, 23:20:39
nou, zo ken ik de schippers van station elburg niet..

Wij varen daar ook met onze reddingsboot.., (dus niet de Orca, maar de Chester)..

Wat je bij het stuk tussen de brug en elburg ziet, is dat veel kleine motorbootjes die zich aan geen enkele spelregel houden erg hard varen en gevaarlijk varen..

Zowel wij, en de KNRM houden ons zoveel mogelijk aan de spelregels. maar soms word je door onoplettende motorbootjes in bochten gewrongen, waar je helemaal gek van word.

we hebben zelf veel van dit soort bootjes uit de vaargeul moeten halen, omdat ze motorpech halen.. Zowel wij als de Orca, hebben ook wel eens tijdens een uitruk gehad, dat bootjes ons voor proberen te kruisen of vlak of onze hekgolf willen springen..

En zowel de Orca als de Chester kunnen daar maar weinig buiten de vaargeul komen.. Dus meestal moeten we erg opletten..  niet alleen trouwens op bootjes, maar ook op zwemmers in de vaargeul etc..

Dus als het zo gaat zoals jij beschrijft, dan is dat niet goed en niet proffesioneel, maar ik verzeker je dat zowel van ons als van de KNRM niet gebruikelijk is om dat zo te doen...

En Annemiek, afsnijden is daar nauwelijk mogelijk, daar het bevaarbare deel maar erg smal is..
Dat in dat stuk het nog zo vaak goed gaat. verbaasd me..
En de waterpolitie zou daar best wat meer toezicht mogen houden...


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #11 Gepost op: 1 november 2004, 23:48:27
Zowel wij, en de KNRM houden ons zoveel mogelijk aan de spelregels. maar soms word je door onoplettende motorbootjes in bochten gewrongen, waar je helemaal gek van word.

Maar dan nog blijf je als schipper verantwoordelijk. Onvoorspelbaar, onoplettend gedrag kan nooit als excuus dienen om zelf risico te nemen. Je wordt nooit "gedwongen", gas kan er altijd af, je moet rekening houden met het onverwachte.

Citaat
we hebben zelf veel van dit soort bootjes uit de vaargeul moeten halen, omdat ze motorpech halen.. Zowel wij als de Orca, hebben ook wel eens tijdens een uitruk gehad, dat bootjes ons voor proberen te kruisen of vlak of onze hekgolf willen springen..

Hiervoor geldt hetzelfde: het  onverantwoordelijk gedrag van anderen kan nooit dienen om je eigen gedrag goed te praten.  Of het verhaal zuiver op waarheid berust of dat het alleen in de beleving van Jerom zo is geweest zullen we ws nooit weten.

Daarom zei ik al eerder, er is hier zonder er van alles bij te slepen maar een antwoord mogelijk: Als (let op ik zei dus ALS) het zo gegaan is als jerom omschrijft had dat nooit mogen gebeuren. Niet voor de lol, niet voor een uitruk en ook niet voor een oefening. En zeg nou niet dat het onmogelijk is dat zoiets gebeurd. Dan moet je maar eens komen kijken hoe de regiopolitie steevast de haven van Almere in scheurt. Als daar ooit wat uitkomt om de hoek als ze weer eens gaan tanken... :o :P :-[

Nou is de regiopolitie niet te vergelijken met schippers van een reddingsboot, maar toch, van de politie zou je het ook niet denken...

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #12 Gepost op: 2 november 2004, 11:15:09
Boten welke voorlangs kruisen moet je gewoon rekening mee houden dat deze moeilijk je snelheid kunnen inschatten, en ook met andere boten moet je rekening mee houden wat ze kunnen gaan doen. Mensen kunnen erg vreemd reageren en daar moet je ruimte en rekening mee houden. In hoe verre dat hier gebeurt is kan niet over oordelen.

9910001
9910001


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #13 Gepost op: 2 november 2004, 20:08:19
nou, zo ken ik de schippers van station elburg niet..

Wij varen daar ook met onze reddingsboot.., (dus niet de Orca, maar de Chester)..

Wat je bij het stuk tussen de brug en elburg ziet, is dat veel kleine motorbootjes die zich aan geen enkele spelregel houden erg hard varen en gevaarlijk varen..

Zowel wij, en de KNRM houden ons zoveel mogelijk aan de spelregels. maar soms word je door onoplettende motorbootjes in bochten gewrongen, waar je helemaal gek van word.

we hebben zelf veel van dit soort bootjes uit de vaargeul moeten halen, omdat ze motorpech halen.. Zowel wij als de Orca, hebben ook wel eens tijdens een uitruk gehad, dat bootjes ons voor proberen te kruisen of vlak of onze hekgolf willen springen..

En zowel de Orca als de Chester kunnen daar maar weinig buiten de vaargeul komen.. Dus meestal moeten we erg opletten..  niet alleen trouwens op bootjes, maar ook op zwemmers in de vaargeul etc..

Dus als het zo gaat zoals jij beschrijft, dan is dat niet goed en niet proffesioneel, maar ik verzeker je dat zowel van ons als van de KNRM niet gebruikelijk is om dat zo te doen...

En Annemiek, afsnijden is daar nauwelijk mogelijk, daar het bevaarbare deel maar erg smal is..
Dat in dat stuk het nog zo vaak goed gaat. verbaasd me..
En de waterpolitie zou daar best wat meer toezicht mogen houden...



totaal met u eens, maar het geval was dat ik richting hardewijk voer en dus niet langs de riviera beach met al die k*t kinderen die daar zo lopen te klooien (sorry geen andere woorden voor) ik voer daar echt alleen!! maar bang ben ik niet snel want ik vaar ook regelmatig met mijn bootje op het ijsselmeer (jah met zwemvest)
en noodsignalering!!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #14 Gepost op: 2 november 2004, 20:09:48
Maar dan nog blijf je als schipper verantwoordelijk. Onvoorspelbaar, onoplettend gedrag kan nooit als excuus dienen om zelf risico te nemen. Je wordt nooit "gedwongen", gas kan er altijd af, je moet rekening houden met het onverwachte.Hiervoor geldt hetzelfde: het  onverantwoordelijk gedrag van anderen kan nooit dienen om je eigen gedrag goed te praten.  Of het verhaal zuiver op waarheid berust of dat het alleen in de beleving van Jerom zo is geweest zullen we ws nooit weten.

Daarom zei ik al eerder, er is hier zonder er van alles bij te slepen maar een antwoord mogelijk: Als (let op ik zei dus ALS) het zo gegaan is als jerom omschrijft had dat nooit mogen gebeuren. Niet voor de lol, niet voor een uitruk en ook niet voor een oefening. En zeg nou niet dat het onmogelijk is dat zoiets gebeurd. Dan moet je maar eens komen kijken hoe de regiopolitie steevast de haven van Almere in scheurt. Als daar ooit wat uitkomt om de hoek als ze weer eens gaan tanken... :o :P :-[

Nou is de regiopolitie niet te vergelijken met schippers van een reddingsboot, maar toch, van de politie zou je het ook niet denken...

Henk

haha jah, ook al een paar keer gezien hoe die waterpolitie daar vaart !!!  ::) maar jah soms moeten ze snel tanken volgens hun!!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #15 Gepost op: 2 november 2004, 20:24:46
Klopt, als je zo vaart moet je snel tanken  ;D  ;D  ;D

Henk


AS

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 109
Reactie #16 Gepost op: 3 november 2004, 21:10:47
;D tja als je nog zoveel boetes moet schrijven voor het einde van het jaar... Dan zou ik ook even doorvaren :)

Van onze verslaggever
DEN HAAG-De waterpolitie moet dit jaar nog ruim 1700 bekeuringen uitschrijven om aan het prestatiecontract met minister Remkes (Binnenlandse Zaken) te voldoen. Lukt dat niet dan loopt het korps een bedrag van 2 miljoen euro mis.

Dat blijkt uit een interne notitie van het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD). De dienst ligt wel min of meer op schema als het gaat om de snelheidsovertredingen op de snelwegen, aldus een woordvoerder van het KLPD dinsdag.

De waterpolitie is niet de enige afdeling die nog een inhaalslag moet maken, stelt de politievakorganisatie ACP. Korpsen in Zeeland en Noord-Holland-Noord moeten ook meer bonnen uitschrijven. De ACP heeft zich altijd tegen de op cijfers gebaseerde prestatiecontracten verzet. Volgens de vakorganisatie is het schrijven van een bekeuring een doel op zich geworden, in plaats van dat het een manier is om veiligheid te bevorderen.

De Raad van Hoofdcommissarissen verzet zich tegen dat beeld en tegen het idee dat agenten nu achterbaks en langs slinkse wegen op overtredingen gaan jagen. ,,Er is gewoon een opdracht van het kabinet om bonnen te schrijven, maar als we alles opschrijven wat we zien, komen we de straat niet meer uit'', stelt een woordvoerder. ,,Bovendien hebben mensen die geen overtreding begaan, ook niets te vrezen.''

dinsdag 2 november 2004, 09:12

http://www.nhd.nl/Index/0,4731,,00.html?sHoofdUrl=http%3A%2F%2Fwww.nhd.nl%2FPagina%2F0%2C7106%2C15-1-2039--2262487-1331--%2C00.html


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #17 Gepost op: 3 november 2004, 21:26:10
Citaat
Volgens de vakorganisatie is het schrijven van een bekeuring een doel op zich geworden, in plaats van dat het een manier is om veiligheid te bevorderen.

Die indruk hadden we al.... ;D


Henk


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #18 Gepost op: 4 november 2004, 09:27:08
Nog steeds meer om ons heen kijken als we varen  ;D,

Maar ze zijn bij ons erg weinig op het water. De KLPD dan.. De regio Flevoland is steeds meer vissers aan het nakijken.. die zien we nog wel eens..

Na een duikoefening, even snel water uit de boot varen.., moet je wel eerste even om je heen kijken.. grinnik.

Ze zitten zelfs achter de Orca en de brandweerboten en ons aan.. als we oefenen..   >:( want anders halen ze een quota niet..
En zelf zie ik ze dingen doen. waarvan ik me soms achter me oren krab..  met 60kilometer per uur vlak langs de zachte oevers.. etc..., Metname Politie regio Flevoland dan..


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #19 Gepost op: 4 november 2004, 22:01:29
Ja,maar,de politie mag toch alles??  ::) ::)
  Ta