Theo van Gogh vermoord - Amsterdam 02-11-2004

Auteur Topic: Theo van Gogh vermoord - Amsterdam 02-11-2004  (gelezen 21698 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #30 Gepost op: 3 november 2004, 13:18:08
Ben allang blij dat wij onze mening nog vrij onschuldig kunnen geven hier op het forum.


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #31 Gepost op: 3 november 2004, 13:25:22
Ben allang blij dat wij onze mening nog vrij onschuldig kunnen geven hier op het forum.

Dat ben ik met je eens! Maar dat een zo jong iemand als jij de wereld al zo zwartgallig bekijkt, dat geeft me weinig hoop. :(


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #32 Gepost op: 3 november 2004, 13:30:14
Dat ben ik met je eens! Maar dat een zo jong iemand als jij de wereld al zo zwartgallig bekijkt, dat geeft me weinig hoop. :(
Dan kan ik je vertellen dat er nog veel meer personen zijn van mijn leeftijd die zo denken. Dat wil toch wel iets zeggen over de maatschappij  :-\

Mensen worden vermoord om hun mening, mensen worden vermoord om NIETS!!! Zinloos geweld aan de orde van de dag. Kleine kinderen van 10 jaar die elkaar neer steken omdat ze ruzie hebben. Loop door een aantal wijken in een grote stad en ik durf met 100 euro te wedden dat je bedreigd wordt. Ik zou zelf ook wel hoop willen hebben, maar als je het allemaal leest en hoord  :'(


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #33 Gepost op: 3 november 2004, 13:36:44
Dan kan ik je vertellen dat er nog veel meer personen zijn van mijn leeftijd die zo denken. Dat wil toch wel iets zeggen over de maatschappij  :-\

Mensen worden vermoord om hun mening, mensen worden vermoord om NIETS!!! Zinloos geweld aan de orde van de dag. Kleine kinderen van 10 jaar die elkaar neer steken omdat ze ruzie hebben. Loop door een aantal wijken in een grote stad en ik durf met 100 euro te wedden dat je bedreigd wordt. Ik zou zelf ook wel hoop willen hebben, maar als je het allemaal leest en hoord  :'(

Laat het niet "gewoon" worden. Wij horen alleen de verhalen die fout aflopen. Niet van al die keren dat alles normaal verloopt. Niets over mensen die medemensen een dienst bewijzen. Want dat is geen nieuws. Laat het nieuws niet je enige bron van meningsvorming zijn. Vergeet niet om je heen te kijken naar de "normale" dingen. Ik loop vaak genoeg in mijn eentje door de donkerste wijken van de grootste steden... Natuurlijk maak je wel eens wat mee, maar veel vaker gaat het "gewoon" goed. Mijn boodschap: als geweld "gewoon" wordt is de hoop vermoord!


Karim

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 3 november 2004, 14:42:57
Ik keur uiteraard niet goed wat er is gebeurd, het is echt te gek voor woorden.

Maar er zit wel verschil in je mening uiten en mensen en hun geloof totaal belachelijk maken.
En dat is wat die gast maar al te graag deed, en daarbij ging ie vaak veel en veeste ver.

Natuurlijk is dat geen reden om vermoord te worden maar als je toch weet dat je bedreigd word enzo dan ga je het toch wat rustiger aan doen als je ook maar 'n beetje bij je verstand bent.....

En met rustiger aan doen bedoel ik niet dat je je eigen mening niet meer mag verkondigen, maar dat je ophoudt een hele grote mensengroep in de zeik te nemen.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #35 Gepost op: 3 november 2004, 16:16:00
Nu is het weer even een "hot item", maar over een aantal maanden wordt dat ook weer minder. Dat betekend dat mensen het er minder over gaan hebben, de regering dus ook geen maatregelen gaat nemen en dat het gewoon wachten is op de volgende moord en dan begint alles opnieuw. Zo is het na Pim Fortuyn ook gegaan en zo zal het nu weer gaan. Tja, hoe bedoel je ik help een land naar de kl*te. Want ohohoh wat vindt de regering dit toch erg, maar wel stiekem in hun handjes wrijven want er is weer iemand met een grote mond die vaak de waarheid sprak over de regering uit de weg geruimd.
daar ben ik dus ook bang voor,nu loopt iedereen van alles te verkondigen.Maar zodra Theo is begraven of gecremeert dooft dit als een kaars uit,en gaat men weer over tot de orde van de dag :-X


Paul

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 438
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #36 Gepost op: 3 november 2004, 16:23:54
Het is werkelijk te belachelijk voor woorden dat.....
1.  Je niet voor je eigen mening mag uitkomen, ook al is die nog zo controversieel.
2.  Mensen geloof misbruiken om tot zulke daden te komen.
3.  Men denk dat dit de maatschapij is, dat is namelijk niet zo, er waren 30 duizend man aan het demonstreren gisterenavond in a'dam, en zoals men weet was het maar een idioot die van Gogh neerknalde.  Dus het merendeel van onze samenleving is gelukkig "normaal" (maar ach wat is normaal)
4.  Het is er altijd een die het voor de rest van de groep verpest.

Ik heb Theo en zijn meningen nooit gemogen, echter heb ik hem altijd in zijn waarde gelaten (zoals velen).  Verschilllen in mening, kun nooit een reden zijn om iemand lichamelijk iets aan te doen, laat staan vermoorden, over verschillende meningen kan men praten, discusieren etc.

Mensen laat alsjeblieft de dialoog en discussie bestaan en laat je niet leiden door zo'n idioot die denkt zijn geloof en idealen te moeten beschermen met bruut en weerzinwekkend geweld.

Paul
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan


Marc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 254
Reactie #37 Gepost op: 3 november 2004, 17:17:05
Persoonlijk denk ik dat je in dit land vrij veel kan en mag zeggen,.het is aan de persoon tegen wie het gericht is de keuze om er wel of niet op in te gaan,.wat hier helaas dus wel is gebeurt,.

Theo,.r.i.p.


Marc S

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 77
Reactie #38 Gepost op: 3 november 2004, 18:45:36
Vreselijk wat er is gebeurt, hoe leg ik dit mijn kinderen nu weer uit....................


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #39 Gepost op: 3 november 2004, 23:06:55
Dan kan ik je vertellen dat er nog veel meer personen zijn van mijn leeftijd die zo denken. Dat wil toch wel iets zeggen over de maatschappij  :-\

 Ik zou zelf ook wel hoop willen hebben, maar als je het allemaal leest en hoord  :'(

Dat laatste is nou net het punt...mensen zouden meer zelf moeten kijken en doen....niet alleen maar uitgaan van wat een ander vindt,,,,zelf iets vinden....dus als je een marrokaans gezin in de buurt krijgt niet alleen vanachter de keukenbordijntjes kijken "hoe je huis in waarde daalt" maar gewoon op ze afstappen en ze uitnodigen voor een bakkie thee....en als ze dan ivm met geloof iets weigeren dan niet op hoge poten naar de buurvrouw gaan " ze voelen zich te goed voor ons, ze hoeven niet eens......"
Durf iets te vinden...en denk eerst even na voordat je iets vind wat een ander vindt..

Dit is natuurlijk niet alleen een reactie op jou gerard, maar "op de maatschappij".....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-