Theo van Gogh vermoord - Amsterdam 02-11-2004

Auteur Topic: Theo van Gogh vermoord - Amsterdam 02-11-2004  (gelezen 21588 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #40 Gepost op: 4 november 2004, 10:11:53
Dat kan wel zo zijn, maar ik heb niets met al die andere te maken. Wat hun vinden vinden ze maar, ik kan het alleen maar oneens of eens met ze zijn. Maar ik heb zeker wel een eigen mening en voor ik die geef denk ik echt wel even na.

Ik kijk genoeg om me heen. Wat ik zie? Mensen van allerlei culturen die de boel verpesten, oudere vrouwen die helemaal door het lint gaan omdat ze worden gepakt bij een winkeldiefstal. En wat er dan over de media wordt gezegd is ook niet geheel waar. Ik lees soms degelijk wel in de krant wanneer een evenement goed verlopen is. Tuurlijk hoor je veel negatieve berichten, maar jah dat is nieuws en dat moet je ook niet altijd even serieus nemen.

Ik ben in de grote stad vaak zat bedreigd (alsof ik het aantrek). Raad eens wat? Zat niet één allochtoon bij. Wel raar eigenlijk, vierde generatie Marrokaan en nog allochtoon noemen. Maar goed....

Ik denk dat hier in Nederland iedereen zijn mening nog belangrijker vind als de ander en de mening van een ander dan niet respecteerd maar gewoon de grond in schopt of die persoon het zwijgen op leggen. Ik zie het zelfs hier op het forum gebeuren, mensen trappen elkaar de grond in om een mening. En dan vaak zonder behoorlijke argumentatie. Met respect kom je een heel eind, maar ja...... Waar begin je??


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #41 Gepost op: 4 november 2004, 13:17:52
Dat kan wel zo zijn, maar ik heb niets met al die andere te maken. Wat hun vinden vinden ze maar, ik kan het alleen maar oneens of eens met ze zijn. Maar ik heb zeker wel een eigen mening en voor ik die geef denk ik echt wel even na.

Ik kijk genoeg om me heen. Wat ik zie? Mensen van allerlei culturen die de boel verpesten, oudere vrouwen die helemaal door het lint gaan omdat ze worden gepakt bij een winkeldiefstal. En wat er dan over de media wordt gezegd is ook niet geheel waar. Ik lees soms degelijk wel in de krant wanneer een evenement goed verlopen is. Tuurlijk hoor je veel negatieve berichten, maar jah dat is nieuws en dat moet je ook niet altijd even serieus nemen.

Ik ben in de grote stad vaak zat bedreigd (alsof ik het aantrek). Raad eens wat? Zat niet één allochtoon bij. Wel raar eigenlijk, vierde generatie Marrokaan en nog allochtoon noemen. Maar goed....

Ik denk dat hier in Nederland iedereen zijn mening nog belangrijker vind als de ander en de mening van een ander dan niet respecteerd maar gewoon de grond in schopt of die persoon het zwijgen op leggen. Ik zie het zelfs hier op het forum gebeuren, mensen trappen elkaar de grond in om een mening. En dan vaak zonder behoorlijke argumentatie. Met respect kom je een heel eind, maar ja...... Waar begin je??

... altijd bij jezelf ;).


rietje

  • Gast
Reactie #42 Gepost op: 4 november 2004, 13:37:53
diep en diep triest  :'( :'( :'( :'( :'(

meer wil ik er niet over zeggen want je menig telt hier toch niet in nederland :(



Theo deze brand voor jou!


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #43 Gepost op: 4 november 2004, 14:07:14
... altijd bij jezelf ;).
Goed, ik ben begonnen  :) Wie volgt? In mijn ééntje begin ik niet veel.


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #44 Gepost op: 4 november 2004, 14:12:07
Goed, ik ben begonnen  :) Wie volgt? In mijn ééntje begin ik niet veel.

W zijn al met z'n tweetjes. ;)


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #45 Gepost op: 4 november 2004, 15:51:33
Nee nee, je begrijpt me niet. Door bepaalde uitlatingen te doen heb je 'gewoon' meer kans om vermoord te worden. Ik zeg niet dat ik het normaal vind, maar ik sta er niet van te kijken dat het gebeurd is.

Christian

Ik ben het met Christian eens. De commentator van Trouw schreef ook de vrijheid van meningsuiting vraagt om verantwoordelijkheid. Ik hoorde op de radio een aantal dingen van Theo en werd daar niet bepaald vrolijk van. Ieder mag zijn mening hebben, maar draag dat op een waardige wijze uit en met argumenten.
Theo deed het in ieder geval niet waardig.
Schelden is iets anders dan vrijheid van meningsuiting.

Neemt niet weg dat de daad beslist afkeurenswaardig is. Het recht mag niet in eigen hand genomen worden.

RAdeR


Karim

  • Gast
Reactie #46 Gepost op: 4 november 2004, 16:06:49
Ieder mag zijn mening hebben, maar draag dat op een waardige wijze uit en met argumenten.
Theo deed het in ieder geval niet waardig.
Schelden is iets anders dan vrijheid van meningsuiting.


Precies!

Moslims ***** noemen en weet ik veel wat die man nog meer riep heeft niks te maken met vrijheid van meningsuiting.
Dat was alleen om te provoceren en mensen finaal belachelijk te laten maken. En daar ging ie echt veel en veelste ver in.
tekst aangepast door Global


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #47 Gepost op: 4 november 2004, 16:20:53
Precies!

Moslims *** noemen en weet ik veel wat die idioot nog meer riep heeft niks te maken met vrijheid van meningsuiting.
Dat was alleen om te provoceren en mensen finaal belachelijk te laten maken. En daar ging ie echt veel en veelste ver in.
Er zijn ook mensen zat die zeggen dat alle pastoors pedofielen zijn. Moet ik dan als katholiek er gelijk bovenop vliegen? Zelfs in videoclips zie je dat terug, die dus gewoon ook uitgezonden worden. Misschien ligt het aan de mate waarop je iets tot je aantrekt. Ook daarin kun je flink overdrijven.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #48 Gepost op: 4 november 2004, 16:47:28
Goed, ik ben begonnen  :) Wie volgt? In mijn ééntje begin ik niet veel.
Ok ik sta achter je ;)


Karim

  • Gast
Reactie #49 Gepost op: 4 november 2004, 16:54:50
Misschien ligt het aan de mate waarop je iets tot je aantrekt. Ook daarin kun je flink overdrijven.

Misschien wel ja, maar 't is ook logisch dat ik me dat als moslim meer aantrek als jij als niet-moslim.

Ik ergerde me daaraan bij fortuyn en bij van gogh net zo goed.

Jou doet 't misschien veel minder, maar jij wordt ook niet belachelijk gemaakt en uitgescholden.