Theo van Gogh vermoord - Amsterdam 02-11-2004

Auteur Topic: Theo van Gogh vermoord - Amsterdam 02-11-2004  (gelezen 21697 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

fireman77

  • Gast
Reactie #50 Gepost op: 4 november 2004, 18:45:39
Ten eerste wat je moet gaan doen is de onderlinge verhoudingen verbeteren, zo neem je de voedingsbodem weg waaruit deze moord uiteindelijk is ontstaan.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #51 Gepost op: 4 november 2004, 18:46:53
Misschien wel ja, maar 't is ook logisch dat ik me dat als moslim meer aantrek als jij als niet-moslim.

Ik ergerde me daaraan bij fortuyn en bij van gogh net zo goed.

Jou doet 't misschien veel minder, maar jij wordt ook niet belachelijk gemaakt en uitgescholden.
Snap ik helemaal.. Ik ben het met heel veel mensen tot op bepaalde hoogte eens...ook met Theo van Gogh, en hoewel ik misschien wat geprikkeld reageerde, ook met Ger@rd en anderen hier...
Komt misschien ook doordat ik er een hele dag intensief mee bezig ben geweest, en me toch pas toen ik in de auto naar huis reed realiseerde wat er was gebeurd...Ik heb op de linneausstraat ook idd discussies aangehoord, al na een paar uur, waar de honden geen brood van lusten... Daar is ook terecht door de politie op geacteerd... Theo was inderdaad een voorbeeld van vrije meningsuiting, en ik kon me wel vinden in gedeelten van zijn gedachtengang, alleen de verwoording was teveel Theo...dus grof en beledigend..
Blijf ik erbij dat woorden woorden zijn...en kogels niet.........
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Gast48368

  • Gast
Reactie #52 Gepost op: 4 november 2004, 18:53:04
Helemaal niets rechtvaardigd het om een beslissing over een andermans leven te nemen :-X


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #53 Gepost op: 4 november 2004, 19:39:41
Ik vind ook dat er helemaal geen sprake is van vrije meningsuiting in Nederland,maar meer van beperkte meningsuiting.
Iets of iemand heeft wel degelijk een grens neergelegd tot waar je mag gaan in je uitspraken,en iedereen trekt die grens ook zelf.
  Ta


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #54 Gepost op: 4 november 2004, 19:41:34
Ik vraag me af of dit alles nog iets te maken heeft met de vrijheid van meningsuiting.  ::)
Je kunt ergens best je mening over geven, maar moet je dat op zo'n grove wijze over de rug van een ander doen? ???
Moord keur ik nooit goed!
Maar meningsuiting op die manier ook niet. :-\


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #55 Gepost op: 4 november 2004, 19:43:09
Maar meningsuiting op die manier ook niet. :-\

Dat bedoel ik met beperkt.....

Goedkeuren of niet,er mee eens zijn of niet,het zou vrij moeten zijn.....
  Ta


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #56 Gepost op: 4 november 2004, 19:44:49
Dat bedoel ik met beperkt.....

Goedkeuren of niet,er mee eens zijn of niet,het zou vrij moeten zijn.....

Bedoel je daarmee dat ieder z'n mening mag geven op de wijze zoals 'ie dat wil? Waar in het verhaal is het respect gebleven dan? ???


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #57 Gepost op: 4 november 2004, 19:48:46
Okay,ik had het aspect 'respect' er even buiten gelaten,daar heb je wel gelijk in...
  Ta


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #58 Gepost op: 4 november 2004, 19:49:53
Okay,ik had het aspect 'respect' er even buiten gelaten,daar heb je wel gelijk in...

't Is zooooo belangrijk dat we dat laten voortleven... :-\


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #59 Gepost op: 4 november 2004, 19:55:54
Helemaal gelijk!
  Ta