Twitter door 112 fotografen

Auteur Topic: Twitter door 112 fotografen  (gelezen 6497 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rob

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
    • Hulpverlening
Reactie #10 Gepost op: 4 mei 2011, 12:30:16
1. Wat jullie vinden van de twitter door 112 fotografen -- Leuk, als ze ook foto`s tweeten
2. Doe je zelf ook aan twitter om de mensen thuis op de hoogte te houden? Ja
3. Vind je dit leuk om te doen. Ja
4. wat is je twitter account. twitter.com/Robaarts (prive twitter en voor 112) en twitter.com/HV_News


Nils

  • Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 411
    • AmbuMedia
Reactie #11 Gepost op: 4 mei 2011, 14:26:59
1. Wat jullie vinden van de twitter door 112 fotogravfen
Ik weet eigenlijk nog niet wat ik ervan moet vinden. Persoonlijk ben ik nogal terughoudend om nieuws á la minute de lucht in te slingeren, ik vind het nogal een impulsief iets. Het lijkt mij vooralsnog een uitnodiging naar de hele wereld om ook maar even te komen kijken.

2. Doe je zelf ook aan twitter om de mensen thuis op de hoogte te houden?
Ik heb het nu twee maal gedaan en er kwam naar mijn gevoel vier maal zoveel publiek op af. Ik betwijfel dus of ik het verder ga gebruiken als snel-nieuws-brenger. Ik zie het als een directe vervanger van de oude analoge scanner: "live lezen wat er ginds gebeurt". Maar de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik, als ik hoor dat ergens iets gebeurd is,  tegenwoordig meteen op Twitter kijk om te zien wat er gaande is, dus inderdaad dat scannergevoel van vroeger.

3. Vind je dit leuk om te doen.
In eerste instantie wel, maar toen ik zag wat er van volk kwam opdraven had ik er al meteen spijt van. Maar daarbij vraag ik me wel af of dat door dat twitterbericht (en de diverse tweets van anderen) kwam of dat er massaal volk kwam door de vakantieperiode en iedereen vrij was.

4. wat is je twitter account. (Altijd handig bij een grote brand).
... laat dat maar even, ik wil eerst even over wat langere periode de effecten bekijken van nieuwe tweets...


BrandweerFotoMS

  • Incidenten Fotograaf
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
  • Foto`s gebruiken pas na toestemming
    • Mark Spoelstra Fotografie
Reactie #12 Gepost op: 17 november 2011, 17:38:17
1. Wat jullie vinden van de twitter door 112 fotografen
Heeft alleen meerwaarde als ze ook daadwerkelijk met goede info en foto`s komen.

2. Doe je zelf ook aan twitter om de mensen thuis op de hoogte te houden?
jazeker, niet alleen voor de 112 maar voor alles wat ik fotografeer. Incidenten, Evenementen en meer

3. Vind je dit leuk om te doen.
jawel

4. wat is je twitter account. twitter.com/Robaarts (prive twitter en voor 112) en twitter.com/BrandweerFotoMS
In case of fire: Use water, not elevators...  Please exit the building before tweeting about it!


mikemike413

  • Aspirant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 64
Reactie #13 Gepost op: 2 mei 2012, 02:44:50
Ik doe het wel eens wanneer ik ergens bij een incident ga kijken. Naast de filmpje's en foto's met de gewone camera, plaats ik vaak al enkele (2 á 3) foto's op Twitter vanaf de locatie van het incident (via m'n telefoon). Zeker bij de incidenten vanaf Middelbrand/Middel HV zijn er dan bijna altijd wel mensen die je bericht overnemen en het kunnen waarderen :)

Het vervelende alleen voor de beroeps fotografen is dat wanneer er foto's via twitter gepubliceerd worden er kranten en andere media zijn die de foto's overnemen en vervolgens publiceren in de media. Gevolg is dat de fotograaf die zijn brood hiermee moet verdienen de foto niet kan verkopen gezien de foto via twitter voor niets is.

Zelf ben ik vrij actief in de regio Rotterdam Rijnmond omtrent het twitteren met update's over incidenten. Het leuke vind ik eraan dat je andere mensen thuis, razendsnel op de hoogte brengt van het laatste nieuws in hun omgeving. Ik tweet dan ook alleen korte berichten over wat er gaande is bij incidenten, en wat er gaat gebeuren.

Het handige vind ik eraan dat wanneer andere fotografen twitteren je ook snel een beslissing kan maken of je zelf naar het incident gaat, of aan de hand van de info beslist om thuis te blijven. Dit scheelt nogal wat benzine in de maand..

M'n twitter account is @MOosterwaal https://twitter.com/#!/MOosterwaal


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #14 Gepost op: 2 mei 2012, 08:30:16
Het vervelende alleen voor de beroeps fotografen is dat wanneer er foto's via twitter gepubliceerd worden er kranten en andere media zijn die de foto's overnemen en vervolgens publiceren in de media. Gevolg is dat de fotograaf die zijn brood hiermee moet verdienen de foto niet kan verkopen gezien de foto via twitter voor niets is.

Ze zullen er mee moeten leren leven. Nieuws van een paar uur geleden is tegenwoordig oud nieuws en de ontwikkelingen zijn nu eenmaal dat actueel nieuws met foto's zeer in trek is.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #15 Gepost op: 4 mei 2012, 01:02:48
Wat ik nog vervelender vind, is dat twiiterfoto's meestal niet bewerkt worden, waardoor slachtoffers en kentekens gewoon herkenbaar blijven.
Als ik het doe, probeer ik altijd een dusdanige foto te twitteren dat enige persoonlijke herkenning moeilijk is. Meestal blijft het dan bij een overzichtsfotootje.


zhzspotter

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 38
  • 24 uur per dag 7 dagen per week
    • 112 Nieuws Papendrecht
Reactie #16 Gepost op: 7 juni 2012, 22:04:37
1. Wat jullie vinden van de twitter door 112 fotograven .. Vind het zelf handig bij melding als je niet weet waar het is! zeker bij ons nu in de regio, Bij ambulance meldingen word nu alleen plaatsen neer gezet.
2. Doe je zelf ook aan twitter om de mensen thuis op de hoogte te houden? Ja hier doe ik ook aan met grote incidenten.
3. Vind je dit leuk om te doen. Ja
4. wat is je twitter account. (Altijd handig bij een grote brand). https://www.twitter.com/#!/zhzspotter dit m'n 112 account


MORCIK

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 354
Reactie #17 Gepost op: 24 juli 2012, 17:38:14
1. Wat jullie vinden van de twitter door 112 fotografen

Zolang hun taalbeheersing in orde is vind ik het uitstekend.

2. Doe je zelf ook aan twitter om de mensen thuis op de hoogte te houden?

Ja, bij incidenten is er behoefte aan snelle informatievoorziening. De eerste feiten kunnen meteen de wereld ingeslingerd worden. Een compleet nieuwsbericht duurt meestal even voordat het online staat. Ik Twitter niet alles, alleen de broodnodige informatie. De details komen later wel in het nieuwsbericht wat ik in 99% van de gevallen zelf schrijf (minste kans op communicatiefouten).

3. Vind je dit leuk om te doen.

Ontzettend.

4. wat is je twitter account. (Altijd handig bij een grote brand).

Op mijn privé Twitter plaats ik zelden berichten. Ik gebruik vrijwel altijd de Twitter van het nieuwsmedium waar ik voor schrijf.