Politie, KMar, Douane en Handhaving's vaartuigen

Auteur Topic: Politie, KMar, Douane en Handhaving's vaartuigen  (gelezen 375975 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #170 Gepost op: 21 augustus 2006, 18:49:48
Gespot op het Haringvliet, de P17.  8)

http://img241.imageshack.us/img241/4218/p17dsc2980sz3.jpg

Das een mooie!

Dat is er net zo een as de P9, alleen heeft die ook een oranje tube en console. Is deze ook gehuurd/in bruikleen (dat was de P9 dacht ik wel namelijk)?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


N9213Q

  • Gast
Reactie #171 Gepost op: 21 augustus 2006, 18:59:53
Schijnt splinternieuw te zijn, striping moet nog aangebracht worden... :)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #172 Gepost op: 21 augustus 2006, 21:00:15
Schijnt splinternieuw te zijn, striping moet nog aangebracht worden... :)

Ziet er goed uit, ik vind alleen de kkleurstelling maar vraamd. Het is per slot van rekening geen reddingsbrigade of iets dergelijks.

Hier de P9, helemaal oranje. Deze zou in bruikleen zijn van één of andere off-schore maatschappij, zodat de ZHP kon kijken of ze dit type boot willen hebben.



Er zijn er trouwens wel meer in speedboten van de ZHP in aparte kleurstelling, zo ook deze, de P13. Oranje hull en grijze tube. In ieder geval de P14 is een gelijke van deze.



Heb jij ook een foto van de P18 13Q? De als het ware uitrukboot van de ZHP hoor je soms wel op de scanner bij waterongevallen waarnaar ze dan met de auto+P18 uitrukken, ik heb er alleen nooit een foto van gezien.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Whalertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
Reactie #173 Gepost op: 25 augustus 2006, 15:17:30
Afgelopen zondag was ik nog bij de KLPD-steiger te Dordt. Er lag op dat moment geen politieboot. Zal 't de komende tijd ff in de gaten houden wat daar rond vaart, maar misschien doen ze wel samen met Ridderkerk. Ridderkerk heeft een grote boot en "bushokje" Boston Whaler P132.

Heb vorige week met mijn bootje een kijkje genomen in de jachthaven te Ridderkerk (aan De Noord). De 2 steigers behoorden niet meer toe aan het KLPD. Je kon ook waarnemen dat de plakletters van de steigers waren verdwenen; de lijmresten kon men nog zien. Maar:... waar zijn ze naar verhuisd..?


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #174 Gepost op: 26 augustus 2006, 18:43:16
Heb vorige week met mijn bootje een kijkje genomen in de jachthaven te Ridderkerk (aan De Noord). De 2 steigers behoorden niet meer toe aan het KLPD. Je kon ook waarnemen dat de plakletters van de steigers waren verdwenen; de lijmresten kon men nog zien. Maar:... waar zijn ze naar verhuisd..?

Ik dacht dat het KLPD aan dezelfde stijger ligt als de Dordtse brandweerboot "Zuid-Holland". Ze hebben daar sinds niet al te lange tijd een bureau. Heeft ook nog op hulpdienstenzhz.nl gestaan toen die tijd. Hier het "bushokje" trouwens:



en de boot uit Ridderkerk, de P59

Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Whalertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
Reactie #175 Gepost op: 30 augustus 2006, 01:17:44
Ik dacht dat het KLPD aan dezelfde stijger ligt als de Dordtse brandweerboot "Zuid-Holland". Ze hebben daar sinds niet al te lange tijd een bureau. Heeft ook nog op hulpdienstenzhz.nl gestaan toen die tijd. Hier het "bushokje" trouwens:

http://www.112diensten.nl/Materieel/Politie/KLPD/images/klpd_132_(2).jpg

en de boot uit Ridderkerk, de P59

http://www.112diensten.nl/Materieel/Politie/KLPD/images/klpd_p59.jpg

Hallo Maarten,

Hartelijk dank. Inderdaad, als je kijkt op de site van het KLPD: http://www.politie.nl/KLPD//KLPDDiensten/Dienst_Waterpolitie/info/Ligplaatsen.asp?ComponentID=40634&SourcePageID=40697#1

dan zie je dat de P59 tegenwoordig van Dordt is. Of de P132 dat ook is, of dat ie na circa 8 jaren is afgevoerd weet ik niet.
Heeft iemand de P132 (bushokje) nog gezien dit jaar?

Vr.gr.


Stamper

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
Reactie #176 Gepost op: 31 augustus 2006, 09:49:22
Ongeveer twee weken geleden heb ik deze boot nog zien varen. Op het wantij.


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #177 Gepost op: 1 september 2006, 11:35:24
Politie in de haven van Oostende:

Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #178 Gepost op: 1 september 2006, 12:18:44
Politie in de haven van Oostende:



Leuk dat ze in Belgie ook gebruik maken van de Damen Stan Patrol. Kunnen we als Nederlanders weer trots op zijn ;D
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


mario m

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • Bezoek mijn website!
    • Hulpdiensten modelbouwforum
Reactie #179 Gepost op: 1 september 2006, 23:40:23
Dit is trouwens een nieuwe boot.

Mvg,