Politie, KMar, Douane en Handhaving's vaartuigen

Auteur Topic: Politie, KMar, Douane en Handhaving's vaartuigen  (gelezen 376020 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #510 Gepost op: 2 juli 2008, 16:35:48
hej Maarten waar heb je de P8 gefotografeerd?

Nick,

In de mooiste sloot van Nederland, tijdens de doop van de Eurodam ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


nick1107

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 626
Reactie #511 Gepost op: 2 juli 2008, 16:52:01
Nick,

In de mooiste sloot van Nederland, tijdens de doop van de Eurodam ;)

Bedankt mooi vaartuig  ;)

hoop dat ik die eens tegen kom bij Rozenburg
Ik denk alleen dat die voor  regio Oost is


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #512 Gepost op: 2 juli 2008, 18:06:04
Enne... de Rivierpolitie Rotterdam, later Rivierpolitie Rotterdam-Rijnmond, heeft wel degelijk een P8 in gebruik gehad hoor. Die was identiek aan de oude P7 (dus niet de huidige P7 die total loss was binnen no time en al jarenlang aan de ketting ligt in de Sint Jobshaven wegens een failliete fabrikant/opbouwer ofzo). De oude P7 óf de oude P8 vaart nu voor het Korps Politie Suriname.
greetz,  Enrique


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #513 Gepost op: 2 juli 2008, 18:57:08
Enne... de Rivierpolitie Rotterdam, later Rivierpolitie Rotterdam-Rijnmond, heeft wel degelijk een P8 in gebruik gehad hoor. Die was identiek aan de oude P7 (dus niet de huidige P7 die total loss was binnen no time en al jarenlang aan de ketting ligt in de Sint Jobshaven wegens een failliete fabrikant/opbouwer ofzo). De oude P7 óf de oude P8 vaart nu voor het Korps Politie Suriname.

We hebben het over de Zeehavenpolitie Rotterdam-Rijnmond :P
Hier staan wat plaatjes van de oude P7 danwel de oude P8.

Ik ben trouwens wel benieuwd waarom de vroegere P8 niet eerder is vervangen voor een nieuwe boot. Er is een hele tijd geen P8 geweest in ieder geval.

Tsja, die huidige P7... Daar kunnen ze beter ook zo'n mooie TP Marine voor in de plaats aanschaffen als je het mij vraagt ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #514 Gepost op: 2 juli 2008, 19:01:25
We hebben het over de Zeehavenpolitie Rotterdam-Rijnmond :P

Ja, maar de Zeehavenpolitie heeft nooit een P8 gehad. De RIVIERpolitie Rotterdam én de RIVIERpolitie Rotterdam-Rijnmond wel... (betweter-modus uit). ;D

enne... de oude P8 is destijds vervangen door een andere "P", maar ik weet niet welk nummer. In elk geval was de nummering van het nieuwe vaartuig anders dan die van het oude vaartuig. Het is niet zo dat, met de uitdiensttreding van de oude P8, er een hele tijd één vaartuig minder heeft gevaren.  ;)
greetz,  Enrique


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #515 Gepost op: 2 juli 2008, 19:19:15
Ja, maar de Zeehavenpolitie heeft nooit een P8 gehad. De RIVIERpolitie Rotterdam én de RIVIERpolitie Rotterdam-Rijnmond wel... (betweter-modus uit). ;D

Ach, die van mij staat ook nog aan hoor ;D Maar is essentie zijn we het eens O0

enne... de oude P8 is destijds vervangen door een andere "P", maar ik weet niet welk nummer. In elk geval was de nummering van het nieuwe vaartuig anders dan die van het oude vaartuig. Het is niet zo dat, met de uitdiensttreding van de oude P8, er een hele tijd één vaartuig minder heeft gevaren.  ;)

De vloot van de ZHP is de afgelopen jaren alleen maar gegroeid (en vernieuwd), dus dat er een vaartuig minder zou hebben gevaren denk ik ook zeker niet.
Overigens is het bij de ZHP wel gebruikelijk om bij vervanging van een vaartuig het nieuwe vaartuig dezelfde naam te geven. Terwijl je bij het KLPD vaak ziet dat de vaartuigen hele andere nummers krijgen.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


mvb

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,349
Reactie #516 Gepost op: 3 juli 2008, 19:28:06


Zeepiraten hebben vanaf vandaag geen kans meer tussen het strand van Zandvoort en Bloemendaal aan Zee. Het weer zat een beetje tegen maar burgemeester Nick Meijer van Zandvoort en zijn collega Wim de Gelder van Bloemendaal hebben vandaag op het Zandvoortse strand de nieuwe politie jetski in gebruik genomen.

“De oude was afgeschreven en voldeed niet meer aan de eisen om de moderne speedboten bij te kunnen houden. Bovendien verbruikt deze nieuwe jetski aanzienlijk minder brandstof en dat is weer beter voor het milieu” aldus agent Jeroen die deze jetski bestuurt. De Jetski heeft de naam "Bart van der Heide" gekregen, de onlangs overleden districtchef van de politie Kennemerland Zuid.

Voor het plaatje klommen beide burgemeesters even op de jetski en na de overhandiging van de sleutel met rubberen eendje eraan werd er een korte demonstratie gegeven.

In de komende zomermaanden zal de jetski vaker langs het Bloemendaalse en Zandvoortse strand te zien zijn om de orde op de zee te handhaven.

Meer foto's: www.michelvanbergen.nl


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #517 Gepost op: 3 juli 2008, 21:47:06
:D Wat een apparaatje hè .... Erg netjes  8)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Firecat

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
Reactie #518 Gepost op: 3 juli 2008, 23:15:31
De zeehavenpolitie heeft een oranje RIB op proef (gehad?) die het nummer P9 droeg. Mogelijk was dat ook een TP Marine, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Hierbij de bevestiging van je vermoeden Maarten.

Nieuwe Maas, Rotterdam op 4 september 2005

Ik ben niet zo thuis in RIB's, indertijd wat rond gezocht op internet en toen heb ik het maar bij een TP Marine 8.8 Hurricane gehouden.
Maar wie er verstand van heeft, die mag het zeggen ;)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #519 Gepost op: 3 juli 2008, 23:26:28
Hé, da's interessante info René.
Alleen is het nu nog de vraag of deze nog steeds in dienst is. Ik heb 'm zelf in 2005 (?) op de foto gezet. Echter kwam ik met m'n 8x zoom lensje destijds niet zo ver, dus kon ik met 100% crop nog net 'P9' onderscheiden. 'TP Marine' was niet leesbaar ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s