KNRM samenwerkingsbeleid

Auteur Topic: KNRM samenwerkingsbeleid  (gelezen 12348 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #40 Gepost op: 24 november 2004, 17:21:10
Hadden we het niet over

KNRM samenwerkingsbeleid
?

Tijd voor een topic over Jeugdbeleid bij de reddingsbrigades?  ;D

bAdemArk

Goed idee..!!


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #41 Gepost op: 30 november 2004, 21:55:36
om toch noch even bij sinterklaas en professionaliteit terug te komen....
In Zandvoort verloopt de intocht al een aantal jaren volgens het volgende stramien: KNRM brengt sint naar het strand (boot versiert, pieten etc). Op het strand de voertuigen van de Reddingsbrigade en een boot op trailer voorzien van pakjes, pieten en veel lawaai. Politie voorop in de optocht..piet op het dak uit het raam enz...reddingsbrigade achteraan. vervolgens absailende brandweermannen en pieten de ladderwagen etc etc...als ik bovenstaande hier een beetje lees dan is dus alleen de ambulance dienst in onze regio nog een beetje proffesioneel.. ;D

[img]/img]


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #42 Gepost op: 1 december 2004, 10:18:37
als ik bovenstaande hier een beetje lees dan is dus alleen de ambulance dienst in onze regio nog een beetje proffesioneel.. ;D
IK HEB HET ALTIJD AL GEWETEN

;D ;D ;D ;D
Elke hulpverlening start met communicatie.


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #43 Gepost op: 1 december 2004, 11:30:25

[IK HEB HET ALTIJD AL GEWETEN

;D ;D ;D ;D
Nu niet ineens gaan overdrijven RR .... :D ;D

Wat ik vooral wilde aangeven is dat je jezelf kan (en volgens mij moet) profileren. Een van de mogelijkheden is door actief bij te dragen aan activiteiten in je gemeenschap (mits het je reguliere taken niet in de weg zit). Zo helpen wij dus al jaren bij de sintintocht, koninginnedag etc etc. en ja daar wordt wel eens hulpverleningsmateriaal oneigenlijk voor gebruikt. Maar wel met in het achterhoofd de gemeenschap onze betrokkenheid bij de maatschappij te laten zien. En dat daar in geval van IJsselstein een kamp voor de jeugdleden bijhoort, waarbij de vletten worden gebruikt daar zie ik het probleem dus echt niet van. Zouden wij binnen onze vereniging misschien ook eens moeten doen.....
[img]/img]


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #44 Gepost op: 1 december 2004, 12:00:25
Een werkgroep onder leiding van de burgemeester van Utrecht (met daarin ook de directeur van de HDK/GGD) kwam tot de conclusie dat vrijwilligers in de hulpverlening onmisbaar zijn. Onder andere vanwege de lokale 'inbedding' dus de binding met de lokale gemeenschap.

Of te wel een goede relatie met de inwoners wordt ook door de experts gezien als nuttig.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #45 Gepost op: 1 december 2004, 13:32:12
Ik vind dat er weldegelijk een publieksfunctie is voor de hulpverleningsdiensten, dus ook voor reddingsbrigades en KNRM, Brandweer en Ambulancediensten.

En ondersteunen bij de sinterklaar intocht hoort daar wat mij betreft bij. Net zo als open dagen enz.

Maar wel door de volwassen hulpverleners op een proffesionele manier. Door het geven van Demo's etc.

Niet door kinderen van 14 jaar in een vletje rond te laten varen en dan zeggen dat je een bewaking doet bij dit evemenent.


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #46 Gepost op: 1 december 2004, 13:39:26
De kinderen van 14 zullen niet alleen in een vletje rondvaren maar onder begeleiding van een ouder lid. Verder is een  kamp geen e venement welke je bewaakt maar speciaal om voor de kinderen gemotiveerd te houden en om ze gelijker tijd spelende wijs zaken te leren. Maar dit gaat allang niet meer over de knrm en samenwerkingsbeleid

9910001
9910001


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #47 Gepost op: 1 december 2004, 13:58:47
Je hebt gelijk..

tenzij de samenwerking met de KNRM tijdens de sinterklaasintochten met de reddingsbrigades en brandweer korpsen bedoelt..

 ;D

Terug naar de oorspronkelijke topic dan maar..


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #48 Gepost op: 1 december 2004, 14:57:11
Daar kun je dus concluderend over stellen dat:

Het KNRM samenwerkend beleid inhoud dat:

onder voorwaarden in principe met iedereen wordt samen gewerkt, mits de KNRM de leiding heeft over de aktie, tenzij nadrukkelijk anders is vastgelegd en in principe gaatde voorkeur uitgaat naar het samenwerken met andere KNRM/SAR eenheden.
Als dit andere eenheden zijn dienen ze wel aan de maatstaven/de mening daarover van de KNRM te voldoen.

Met andere woorden: een reddingsboot moet wel over droogpakken en marifoon  -liefst met kanaal 0- beschikken, minstens met drie man varen, en gehoorzaam zijn.

Eerst was daar ook nog de eis dat de reddingsboot niet in staat mocht zijn de maximale snelheid van 34 knopen te overschrijden anders werd het veel te gevaarlijk, maar nu ze zelf boten hebben die 50 knopen gaan is dat niet erg meer. ;D Twee motoren is een pré.

Henk


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #49 Gepost op: 1 december 2004, 15:02:10
Daar kun je dus concluderend over stellen dat:

Het KNRM samenwerkend beleid inhoud dat:

onder voorwaarden in principe met iedereen wordt samen gewerkt, mits de KNRM de leiding heeft over de aktie, tenzij nadrukkelijk anders is vastgelegd en in principe gaatde voorkeur uitgaat naar het samenwerken met andere KNRM/SAR eenheden.
Als dit andere eenheden zijn dienen ze wel aan de maatstaven/de mening daarover van de KNRM te voldoen.

Met andere woorden: een reddingsboot moet wel over droogpakken en marifoon  -liefst met kanaal 0- beschikken, minstens met drie man varen, en gehoorzaam zijn.

Eerst was daar ook nog de eis dat de reddingsboot niet in staat mocht zijn de maximale snelheid van 34 knopen te overschrijden anders werd het veel te gevaarlijk, maar nu ze zelf boten hebben die 50 knopen gaan is dat niet erg meer. ;D Twee motoren is een pré.

Henk
Blijft dan wel jou conclussie, want zoals ik al eens eerder uiteen heb gezet is dat bij ons toch echt heel anders geregeld....
[img]/img]