KNRM samenwerkingsbeleid

Auteur Topic: KNRM samenwerkingsbeleid  (gelezen 12384 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #50 Gepost op: 1 december 2004, 15:15:51
We hebben het over het officiële beleid. Dat daar vanaf geweken wordt door de stations in individuele gevallen is een uitzondering op de regel en een stukje vrijheid van de staions zelf. Het door mij verwoorde standpunt is het "officiële" samenwerkingsbeleid.

Want na onze aanvaring met Marken heeft de KNRM (hoofdkantoor) haar beleid in deze per mail aan mij uiteengezet, ik ga er dus vanuit daarin het officiële standpunt verwoord is.

Henk


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #51 Gepost op: 1 december 2004, 15:18:49
mmhmm...nou ja zal wel. Ik ben dit officiële standpunt nog nooit tegen gekomen, maar zal het eens navragen.
[img]/img]


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #52 Gepost op: 1 december 2004, 16:07:54
Ik kan alleen maar verwoorden wat de strekking van de mail is, er letterlijk uit citeren vind ik niet netjes en doe ik alleen maar als het écht nodig is. Aan de andere kant vind ik het op de Site over "de geweigerde assistentie van de Seeker" te hebben ook weer niet zo charmant.
Dan kaart je het zelf aan over internet dus.  ;D

Henk


Martijn van Mourik

  • Gast
Reactie #53 Gepost op: 1 december 2004, 17:04:34
De maatschappelijke functie van de hulpverleningsdiensten is inderdaad heel belangrijk en het is daarom ook goed om je niet alleen te laten zien als het nodig is maar ook om dingen te doen als Sinterklaasintocht. Zo doen wij in Harderwijk ook Visserijdag, Aaltjesdag, Zeilregatta etc.

Vooral op Aaltjesdag demo's geven ism marine helikopter (Lynx) was leuk! ;D

Maar het is belangrijk om te laten zien dat je er bent. Zeker met dit soort hulpverleningsdiensten die vooral op het water zijn, de meeste mensen hebben geen idee wat het inhoudt. En een sponsor wil jou ook liever sponsoren als je bekend bent.


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #54 Gepost op: 24 december 2004, 15:17:37
Hier maar weer eens een voorbeeldje zoals het niet moet, ik zeg niet dat wij heilig zijn maar ik ga geen foto's promoten van een landelijk evenement waar de mensen in de boot geen redvest dragen  :'(   Dat terwijl er misschien wel een miljoen mensen hebben gekeken, en dan nog de link naar de foto's in de digitale nieuwsbrief van RedNed zetten. Zo moeilijk is het toch niet om een redvest te dragen en het goede voorbeeld te geven en dan ook nog trots zijn dat je een beveiliging hebt gehad met veel plubliek, ik had deze brigade toch hoger ingeschat. Ik zou bijna een mailtje gaan sturen naar het bestuur van deze club.

http://www.reddingsbrigade.info/fotopagina/tijdelijk/intochtsinterklaas04/index.htm
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #55 Gepost op: 25 december 2004, 01:44:39
Tja, ze hebben wel een droogpak dat de meesten open hebben staan. Misschien hebben ze de discussie hier niet gelezen over de noodzaak om naast het pak ook nog een redvest aan te doen, Vistuig!

Henk


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #56 Gepost op: 25 december 2004, 12:22:11
Uiteraard heb ik de TV-beelden aan een grondige analyse onderworpen... Ik was benieuwd of er ergens in een hoekje een brigade te zien was (zoals vorig jaar in Zwolle)....

Komt er in de tweede minuut van de uitzending een vlet door het beeld gevaren....  ??? Ik meen mij allerlei voorwaarden en eisen van de NPS te herinneren!

Terwijl de Reddingsbrigade Zwolle allerlei  moeite heeft moeten doen om de BZK-vlet van Den Helder mee te laten helpen, patrouilles voor de hekken te laten lopen, etc. Op de foto's is zelfs een duidelijk herkenbaar politiebootje te zien!

Speciaal voor de landelijke Sinterklaasintocht heeft de Reddingsbrigade Zwolle nieuwe redvesten aangeschaft. Enerzijds natuurlijk voor de eigen veiligheid, aan de andere kant natuurlijk omdat je een beetje knap in de media moet verschijnen...  ;D

Ik ben benieuwd hoe het volgend jaar zal zijn.....

bAdemArk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #57 Gepost op: 25 december 2004, 14:20:46
Staat niet zoals het hoort dit, voor mijn gevoel is een vest om doen een kleine moeite. Dit om een goed beeld te geven naar anderen. Bij een sinterklaas intocht zie je vaak kleine bootjes mee varen met kinderen er in, hoe kan je ooit vragewn of deze een vest om moeten doen als je dit als brigade niet doet.

9910001
9910001


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #58 Gepost op: 25 december 2004, 16:07:22
Daarom nomineer ik Reddingsbrigade Egmond voor de Goude Zwatelaar van 2004,

ik vind het jammer dat ze het zelf niet door hebben dat ze geen vest aan hebben en de foto's gewoon promoten, maar betekent ook dat de opleiding niet voldoet, ik zie wel dat ze een rescue-can bij hebben daar heb je in de boot volgens mij minder aan dan je redvest , maar ja wat kan ik er aan doen
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


knrm09000111

  • Gast
Reactie #59 Gepost op: 29 december 2004, 22:17:01

Eerst was daar ook nog de eis dat de reddingsboot niet in staat mocht zijn de maximale snelheid van 34 knopen te overschrijden anders werd het veel te gevaarlijk, maar nu ze zelf boten hebben die 50 knopen gaan is dat niet erg meer. ;D Twee motoren is een pré.

Henk

KNRM met boten die 50 knopen kunnen halen?Kun je mij dan vertellen welke dat zijn!? :)